728 x 90

تشدید سرکوب ,

تظاهرات و گردهمایی در اسلو به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر

-

تظاهرات و گردهمایی در اسلو - نروژ - آرشيو
تظاهرات و گردهمایی در اسلو - نروژ - آرشيو
به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، هموطنان و ایرانیان آزاده، با برپایی یک تظاهرات و گردهمایی در اسلو پایتخت نروژ، اعدامهای فزاینده و سرکوب مردم تحت ستم ایران و همچنین حمله جنایتکارانه موشکی و توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرفی در لیبرتی را محکوم کردند و از سازمان ملل و دولت آمریکا خواستار تضمین حفاظت و امنیت لیبرتی شدند.

در گردهمایی اسلو به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، اینگوارد گودال عضو سابق کمیسیون خارجی مجلس نروژ و شماری از نمایندگان جوامع و تشکلهای ایرانی در کشورهای اسکاندیناوی، به سخنرانی پرداختند و ضمن محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران توسط دیکتاتوری آخوندی، با مبارزات مردم ایران برای آزادی و حاکمیت مردمی حمایت و همبستگی خود را ابراز کردند

*
آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک در سخنرانی خود در این گردهمایی ابتدا تاریخچه بنیادگرایی و اقدامات سرکوبگرانه حکومتهای دیکتاتوری را برشمرد. وی سپس به‌عملکرد بنیادگرایی اسلامی در منطقه و راه‌حلهای مقابله با آن پرداخت و گفت:
بنیادگرایی اسلامی باید توسط مسلمانان مترقی علاج و از سر راه بشریت برداشته شود. ما همه باید علیه آنها متشکل و متحد شویم. بدون تشکیلات و مبارزه پیگیر و پرداخت بها این کار عملی نیست. بنیادگرایی، باید توسط یک تفسیر مترقی دموکراتیک و بردبار از اسلام از بین برده شود پس ضروری است در همبستگی با خانم رجوی و مقاومت ایران علیه این دیو مخوف و جنایتکار برخیزیم چون با حمله نظامی نمی‌شود ریشه این ایدئولوژی را از بین برد.

*
آقای اینگوارد گودال عضو پیشین کمیسیون خارجی مجلس نروژ در سخنان خود با یادآوری مشاهداتش از عملکرد بنیادگرایی مذهبی تحت نام اسلام در کشورهای آفریقایی گفت:
باید بگویم که برای مقابله با تروریسم به‌نام دین باید همه نیروهای مترقی باهم هماهنگ شوند.

باید برای مقابله با بنیادگرایی، با مقاومت ایران هماهنگ شد و به آن کمک کرد. تا روزی که بتوانیم از شر آن خلاصی یابیم. من امیدواریم یک روز که چندان هم دور نیست، شکست بنیادگرایی را با سرنگونی رژیم حاکم بر ایران، در تهران جشن بگیریم...

در این گردهمایی نمایندگان شماری از جوامع و تشکلهای ایرانیان در کشورهای اسکاندیناوی به سخنرانی پرداختند.

*
ناهید اخلاقی - انجمن زنان ایرانی مقیم نروژ و کمیته حمایت از لیبرتی
من از طرف سازمان زنان ایرانی مقیم نروژ و کمیته حمایت از لیبرتی، همبستگی خود را با تظاهرات امروز علیه بنیادگرایی، تروریسم و نقض حقوق‌بشر در ایران و سوریه اعلام می‌کنم  و از دولت، ملت و سازمانهای حقوق‌بشری نروژ می‌خواهم که در مبارزه ما علیه بنیادگرایی اسلامی ما را یاری نمایند.

بنیادگرایی و تروریسم دیگر مسأله یک کشور و یا یک ملت نیست، بلکه دشمن بزرگ تمامی جامعه بشری است، بنابراین در این مبارزه‌ی تاریخی اتحاد و همبستگی همه نیروهای آزادیخواه طرفدار حقوق‌بشر و سکولار، یک وظیفه تاریخی است.

امروز در صف اول این مبارزه، مقاومت تاریخی ایران به رهبری خانم مریم رجوی از پیش از سه دهه پیگیر و درگیر این کارزار است. خانم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت در یک برنامه ده ماده‌ای، اصل کلی مبارزه علیه بنیادگرایی و دیکتاتوری را برای استمرار آزادی و برابری و دموکراسی اعلام کرده‌اند. پس باید برای تحقق این آرمانهای بشری با هم متحد شویم.

افشین متولی - انجمن جوانان ایرانی برای دموکراسی در نروژ
از زمانی که آخوندها بر سر کار آمده‌اند، بیش از 120000نفر را اعدام کرده‌اند. تنها در دوران آخوند روحانی 2000نفر اعدام شده‌اند. با وجود همه دستگیریها و اعدامهایی که این رژیم انجام می‌دهد، اما موفق نشده که صدای مردم ایران برای آزادی و برابری زن و مرد را خاموش کند.

ما اعضای انجمن جوانان ایرانی در نروژ همبستگی خودمان را با مبارزات مردم ایران با رژیم وحشی آخوندی اعلام می‌کنیم. ما همچنین حمایت خود را از مبارزه مجاهدین و مقاومت ایران برای یک ایران آزاد و دموکراتیک اعلام می‌کنیم.

*
سخنران دیگر این مراسم بهروز امید نماینده انجمن متخصصان ایرانی در تورنهایم نروژ گفت:
در حکومت تروریستی حاکم بر ایران، بیش از 120هزار زندانی سیاسی اعدام شده‌اند. بسیاری از آنان در زیر شکنجه کشته شده‌اند. در تابستان سال1367 سی هزار زندانی سیاسی در ظرف مدت یکی دو ماه اعدام شده‌اند. این قتل‌عام بعد از فتوای مستقیم خمینی صورت گرفت.

وی در سخنان خود ضمن مرور تشدید نقض حقوق‌بشر در ایران در دوران آخوند روحانی، و با اشاره به حمایت رژیم آخوندی از دیکتاتور خونریز سوریه که باعث رشد تروریسم در منطقه شده است گفت: جهت مبارزه علیه تروریستها ضروری است که از نیروهای دموکراتیک در خاورمیانه حمایت شود، نیروهایی همچون شورای ملی مقاومت ایران و اپوزیسیون دموکراتیک در سوریه.

کمال خشنود ـ انجمن زندانیان سیاسی برای ایران آزاد
پیام انجمن زندانیان سیاسی برای ایران آزاد،
ما زندانیان سیاسی رژیم بنیادگرای آخوندی، افراطی‌گری تحت نام مذهب را که ربطی به مذهب ندارد را محکوم می‌کنیم. هر چیزی که آزادی مردم را نفی می‌کند جزیی از بنیادگرایی و فاشیزم مذهبی است ما خواستار سرنگونی تام و تمام این رژیم می‌باشیم زیرا که پدر خوانده داعش و بنیادگرایی در همه جا است.

زهرا اصل روستا-انجمن پرستاران ایرانی مقیم نروژ
یاران مقاومت، آزادیخواهان و دوستداران حقوق‌بشر.
در میهن اسیر فریاد حق‌طلبی پرستاران، معلمان و کارگران هر روز بر آسمان طنین می‌اندازد و پایه‌های خلافت ارتجاع را به لرزه در می‌آورد. حلق آویز نمودن بیش از دو هزار نفر در دوره روحانی، جنایت علیه بشریت است. شلیک ۸۰ موشک کشتار جعمی به داخل کمپ لیبرتی برای کشتار ساکنان بی‌دفاع، جنایت علیه بشریت است. کشتار زندانیان در داخل ایران و کشتار ساکنان بی‌دفاع کمپ لیبرتی، جدای از هم نیستند.

انجمن ما معتقد است که جنایتکاران داعشی، محصول و حاصل رژیم آخوندی و دیکتاتور سوریه، بشار اسد می‌باشد. هر گونه مبارزه برای نابودی تروریسم داعش، بدون سر نگون کردن بشار اسد و خامنه‌ای تلاش بیهوده و فریبی بیش نیست.

بکن بند و زنجیر را از تنت
طنابی که پیچید بر گردنت
به اعدام ریحانه راضی مشو
شریک جنایتهای قاضی مشو
بیا فکر ایران دل خسته باش
به دلهای آزاده پیوسته باش
زگهواره تا گور آزادی بجوی
بر این غم‌زده خانه شادی بجوی

ناصر چمن گلی ـ نماینده سازمان خبات در اسلو
دانشجویان مبارز در 16آذر سال 86 با به آتش کشیدن تصویر خمینی و خامنه‌ای فریاد می‌زدند دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد. این خون شهیدان جنبش دانشجویی است که امروز می‌جوشد و مسیر پیکار آزادی و حکومت مردمی را نمایان می‌سازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afbab67f-29ec-4252-9e4a-07ec4a26a1be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات