728 x 90

فروغ جاویدان,

گرامیداشت خاطره مجاهد قهرمان طاهره طلوع در محل شهادتش + تصویر

-

--
--
یکی از اسناد تاریخی عملیات فروغ جاویدان، که از یک سو بیانگر اوج قهرمانی و حماسه‌آفرینی رزمندگان مجاهد خلق و از سوی دیگر نشان‌دهنده عمق شقاوت و وحشگیری رژیم آخوندی است، عکسی از پیکر غرقه در خون زن قهرمان مجاهد خلق، طاهره طلوع (فرمانده سارا) است که با دشنه‌یی در قلب از درختی بر فراز تپه یی آویخته شده است.
طاهره دلاور در عملیات بزرگ فروغ جاویدان در بین راه اسلام‌آباد ـ کرمانشاه یک تنه راه پیشروی خیل مزدوران خمینی را سد کرد تا همرزمانش فرصت بازگشت از صحنه را پیدا کنند.
پاسداران و مزدوران هنگامی جرأت نزدیک شدن به طاهره را پیدا کردند که تا گلوله آخر جنگیده بود و پیکرش مجروح و خونفشان بر جا مانده بود. دژخیمان خمینی دشنه‌ای در قلب طاهره فرو کردند و پیکر غرقه در خونش را از یک درخت بر فراز تپه‌یی در بین راه اسلام‌آباد - کرمانشاه آویختند.
هواداران مجاهدین در بیست و ششمین سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان در شهادتگاه فرمانده سارا حاضر شدند و ضمن گرامیداشت خاطره او عکسها و فیلمهایی را از این محل برای سایت مجاهدین ارسال کردند. این تصاویر را در زیر ملاحظه می‌کنید.
یاد مجاهد قهرمان طاهره طلوع گرامی باد.


 
 
 

بر سینه‌ات نشست
زخم عمیق کاری دشمن
اما
ای سرو ایستاده نیفتادی
این رسم توست که ایستاده بمیری.
در تو ترانه‌های خنجر و خون
در تو پرندگان مهاجر
در تو
سرود فتح
این‌گونه چشمهای تو روشن
هرگز نبوده است.
... .
وقتی که خلق بداند
هر قطره خون تو محراب می‌شود.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa92aaa3-69ee-405e-91a9-acf3684102c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات