728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار سوريه,

افزایش تلفات نیروهای حزب‌الشیطان لبنان در سوریه

-

 -
-
جسد علی فیاض سرکرده نیروهای ویژه شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که به علاء آلبوسنه معروف بود، چند روز بعد از آن‌که در درگیریهای شهرک خناصر در حومه حلب کشته شد، پیدا شد. پیدا شدن جسد او سؤالاتی را در مورد وضعیت کشته شدن او ایجاد کرده است.

شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان، جسد علی فیاض سرکرده نیروهای ویژه این حزب همراه با اجساد دو تن دیگر از همراهانش را چند روز بعد از هلاکتشان، پیدا کردند. پیشتر حزب‌الشیطان به خانواده او گفته بود که از عزاداری خودداری کنند زیرا احتمال زنده بودن او وجود دارد.

علی فیاض که در این تصویر با پاسدار قاسم سلیمانی ظاهر شده است، از بالاترین سرکردگان نظامی حزب‌الشیطان و از مؤسسان آن بود. وی در نبردهای این حزب در سوریه از همان ابتدای شروع جنگ شرکت کرد. اپوزیسیون سوریه او را به ارتکاب جنایت جنگی به‌ویژه در سیده زینب و شهر القصیر متهم کرده بود. جنایتی که بخشی از آن از طریق فیلمهایی که به بیرون درز کرده نشان می‌دهد عناصر حزب‌الشیطان به‌طرز وحشیانه‌ای جوانان سوریه را شکنجه کرده و به قتل می‌رسانند.

بالاترین سرکرده حزب‌الشیطان که در سوریه به قتل رسید، فوزی ایوب بود. وی در استان حلب کشته شد. جهاد مغنیه پسر عماد مغنیهکه از سرکردگان بالای حزب‌الشیطان بود نیز در سوریه به هلاکت رسید.

حسن حسین حاج از سرکردگان مؤسس حزب‌الشیطان در استان ادلب کشته شد. چند روز بعد از هلاکت وی، مهدی حسن عبید نیز کشته شد.

به‌دنبال کشته شدن آنها، یک سرکرده دیگر حزب‌الشیطان به‌نام غسان فقیه در نبردهای قلمون به هلاکت رسید.

از سرکردگان دیگر حزب‌الشیطان که اخیراً در حومه دمشق به هلاکت رسید، سمیر قنطار بود.

تلفات سنگینی که برای حزب‌الشیطان از ابتدای تأسیس آن بی‌سابقه بوده است. علاوه بر اینها، هزاران زخمی نیز وجود دارد که حزب‌الشیطان آن را منتشر نمی‌کند. این در حالیست که تعدادی نیز هم‌چنان در اسارت رزمندگان سوری به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a710900b-2db3-45f3-bac6-f57feec7e835"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات