728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۳۲

دستگیریهای جوانان و مجروحان در اهواز و فراخوان به آزادی فوری صدها بازداشت شده

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

جمعه شب ۱۷فروردین تظاهرات هموطنان عرب در اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان در اعتراض به سرکوب و سیاست تفرقه افکنی و تبعیض آمیز  رژیم آخوندی، برای دهمین روز ادامه یافت. نیروهای سرکوبگر که برای جلوگیری از ادامه و گسترش اعتراضات به‌طور فشرده در نقاط مختلف شهر مستقر شده بود، در یورش به تظاهرات و همچنین در نیمه‌شب با حمله به خانه‌های مردم شمار زیادی از جوانان و نوجوانان و کودکان ۱۱تا ۱۵ساله را دستگیر کردند. تعدادی از خانواده‌هایی که در جستجوی فرزندانشان به ارگانهای سرکوب مراجعه کرده‌اند، دستگیر شده‌اند.

پنجشنبه شب ۱۶فروردین نیز جوانان  شهر از جمله در کوی علوی، کوی زویه  و مناطق  عین دو  و کیان دست به تظاهرات شبانه زدند. حمله مزدوران به مردم به درگیری کشیده شد و شماری از مردم مجروح شدند. نیروهای سرکوبگر تعدادی از مجروحان را بازداشت کردند.

رژیم برای جلوگیری از گسترش اعتراضات و انتشار خبر آن خطوط اینترنت را در منطقه تظاهرات قطع کرده بود.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی را به محکوم کردن سیاست ستم و سرکوب  فاشیسم دینی حاکم بر ایران فرامی‌خواند و خواستار اقدامی فوری و مؤثر برای آزادی صدها زندانی است که در جریان اعتراضات اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان دستگیر شده‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸فروردین ۱۳۹۷(۷آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a07970e1-c734-443b-aab1-0cf52a57b20f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات