728 x 90

تهاجم پليس عراق به اشرف

محاصره اشرف در کانون توجهات بین‌المللی

-

محاصره اشرف باز تاب جهانی یافت
محاصره اشرف باز تاب جهانی یافت
رسانه‌های خبری به درج موضع‌گیریهای مقاومت ایران و شخصیتهای سیاسی و پارلمانترها در محکومیت تشدید محاصره اشرف توسط نیروهای عراقی ادامه می‌دهند:
روزنامه الزمان:
شیخ خلف‌العلیان رهبر شورای گفتگوی ملی عراق، دولت عراق را به رفع فشارها و لغو محاصره اشرف فراخواند و گفت محاصره اشرف، اعتبار عراق و مردم آن را خدشه‌دار می‌کند.
شیخ خلف‌العلیان گفت: سازمان مجاهدین یک سازمان صلح‌طلب است و طی22سال حضورش در عراق هیچ عملی علیه مردم عراق از آن سرنزده است.
اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، پناهندگان سیاسی می‌باشند و پارلمان اروپا نیز قطعنامه‌یی در حمایت از آنان و تضمین حقوق آنان و جلوگیری از کوچ دادن آنان تصویب کرده است. لذا بر ما عراقیان است که با آنان با احترام رفتار کنیم.
شیخ خلف‌العلیان گفت: امروز نخست‌وزیر عراق را فرامی‌خوانیم که به نیروهای عراق فرمان دهد، رفتاری انسانی و به دور از هر گونه فشار با ساکنان اشرف داشته باشند.
نزارالسامرایی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی، ورود پلیس عراق به شهر اشرف را محکوم کرد و آن را اقدامی شرم‌آور دانست که باعث بدنامی عراقیانی گردیده است که به پناه دهی به میهمان و احترام به آن شناخته می‌شوند.
وی در یک اظهارنظر مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی درباره محاصره شهر اشرف گفت: سازمان مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف خلع سلاح شده می‌باشد و در همین رابطه، تیمهای بازرسی وزارت کشور به اشرف رفتند و کلیه اماکن اشرف را بازرسی کردند اما سرانجام اعلام کردند که این سازمان حتی یک قطعه سلاح هم ندارد.
تیمهایی نیز از سوی وزارت حقوق‌بشر عراق و هم‌چنین از صلیب سرخ به این قرارگاه رفتند و ساکنان اشرف را در برابر این سؤال قرار دادند که چه کسانی مایل به رفتن به ایران هستند،ولی نود و نه و هفت دهم درصد از اشرفیان ماندن در اشرف را انتخاب کردند و این نمایش به‌شدت، بر سر تهیه کنندگان و کارگردانان آن خراب شد.
واقعیت این است که مجاهدین خلق نمایش مسخره بستن اشرف را بر سر تو‌طئه گران خراب کردند.
اشرف باقی و پایدار ماند و کسیکه می‌خواست قرارگاه اشرف را جا کن کند خودش جاکن شد.
اشرف ماندگار شد تا به حاکمان ایران بگوید: ما از این‌جا نخواهیم رفت مگر برای آزاد کردن ایران و ما ایران را مجددا خواهیم ساخت و روابطی را بر اساس همبستگی و دوستی و همکاری مشترک و عدم مداخله در امور داخلی در بین ایران و عراق بنا خواهیم نمود.
رادیو فارسی ایراوا در کانادا در پایگاه اینترنتی خود گفت:
کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف دربرگیرنده 8500 حقوقدان در اروپا و آمریکای شمالی در نامه‌های جداگانه‌یی به فرمانده نیروی چندملیتی و سفیر آمریکا در عراق ورود ناگهانی نیروهای پلیس عراق به اشرف را یک عمل سرکوبگرانه و غیرقانونی خواند که زمینه را برای یک فاجعه انسانی در اشرف فراهم می‌کند.
این اقدام هم‌چنین نقض التزامات عراق به دولت آمریکاست که باید حقوق ساکنان اشرف را محترم بشمارد. ساکنان اشرف بر ضرورت انتقال حفاظت اشرف به نیروهای آمریکا تأکید کردند
روزنامه الزمان :
این روزنامه در مقاله‌یی به قلم اصیل ناجی نوشت:
قطعنامه پارلمان اروپا که بیش از 500 میلیون تن از مردم این قاره را نمایندگی می‌کند، قطعنامه شجاعانه‌ای بود که از دولت عراق خواهان لغو محاصره از روی قرارگاه اشرف و عدم جابجایی اجباری ساکنان آن گردید. زیرا که این عمل، نقض قوانین بین‌المللی بوده و ساکنان اشرف پناهندگان حفاظت شده بر اساس قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی هستند.

پس بر دولت عراق است که به جهان ثابت کند که با همه مسائل به‌صورت دموکراتیک و بی‌طرف برخورد می‌کند و تحت تاثیر فشارهای رژیم ایران قرار نمی‌گیرد. رفتار با ساکنین اشرف، باید در نهایت احترام و اصول انسانی صورت گیرد زیرا که آنان مستحق چنین احترامی می‌باشند.
خبرگزاری اخبار عراق:
انتخاب 99 و 7دهم درصد از ساکنان اشرف مبنی بر پایداری در شهر اشرف به‌عنوان تنها گزینه،  ضربه محکمی به رژیم ایران بود.
 رژیم ایران بر روی انتقال پرونده ساکنان اشرف که در آن بزرگترین سازمان اپوزیسیون رژیم ایران ساکن می‌باشد، حساب بسیاری باز کرده بود و آنرا یک فرصت با ارزش و بی‌بدیل برای خلاص شدن از مجاهدین خلق می‌دانست لذا ماشین تبلیغاتی خود را برای به‌کارگیری همه امکانات در دسترس برای عرضه دروغها و تهمتهای بی‌اساس برای دور کردن تهدید اصلی که رژیمش را تهدید می‌کند، به‌کار انداخت و انواع فشارها را نیز بر دولت عراق برای به اجرای خواسته‌هایش به‌کار برد…
 همه این کارها با هدف فروپاشی اشرف و سازمان مجاهدین از درون صورت گرفت ولی وقتی که کار چک انتخابها و گزینه‌های اشرفیان صورت گرفت، ثابت شد که نود و نه و هفت دهم درصد از ساکنان اشرف ماندن در اشرف را به‌عنوان تنها گزینه خود انتخاب کردند.
 این عمل در حقیقت تو دهنی محکمی به ربیعی و رژیم ایران بود. و جالب اینکه یکی از تبعات این تو دهنی سرنگونی ربیعی بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c541cf3-d918-46e5-93ac-e3b0ce7032b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات