728 x 90

حزب‌الله تسلیحات ایرانی را در فرودگاه اصلی لبنان انبار می‌کند

حزب‌الله از ایران سلاح دریافت می‌کند
حزب‌الله از ایران سلاح دریافت می‌کند

سایت تلگراف روز یکشنبه ۳تیرماه نوشت: تروریست‌ها از افسران "رشوه گرفته" گمرک با مقادیر زیادی تسلیحات ایرانی بدون چالش عبور می‌کنند

به گفته نفرات مطلع در فرودگاه، حزب‌الله مقادیر زیادی سلاح، موشک و مواد منفجره ایرانی را در فرودگاه اصلی غیرنظامی بیروت ذخیره می‌کند.

گفته می‌شود این انبار شامل موشک‌های توپخانه هدایت نشده فلق ساخت ایران، موشک‌های کوتاه برد فاتح-۱۱۰، موشک‌های بالستیک متحرک جاده‌ای و موشک‌های ام-۶۰۰ با برد بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ مایل است.

هم‌چنین در فرودگاه، موشک AT-۱۴ Kornet، که یک موشک‌های هدایت‌شونده لیزری ضدتانک (ATGM) است، مقادیر زیادی موشک بالستیک کوتاه برد بورکان و مواد منفجره RDX، یک پودر سفید سمی که به نام سیکلونیت یا شش ضلعی، وجود دارد.

این افشاگریها این نگرانی را ایجاد می‌کند که فرودگاه رفیق حریری، تنها چهار مایلی از مرکز شهر، می‌تواند به یک هدف نظامی اصلی تبدیل شود.

یکی از کارگران فرودگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این بسیار جدی است، جعبه‌های بزرگ مرموز که با پروازهای مستقیم از ایران می‌رسند، نشانه بدتر شدن اوضاع است.

وقتی این موارد شروع به عبور از فرودگاه کردند، من و دوستانم ترسیدیم زیرا می‌دانستیم که اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است.»

او این نگرانی را مطرح کرد که حمله به فرودگاه یا انفجار در آنجا خسارات قابل توجهی ایجاد کند و انفجار احتمالی را با انفجاری مقایسه کرد که در سال ۲۰۲۰ بندر را در هم کوبید و به بخش عمده‌ای از مرکز شهر بیروت آسیب رساند.

وی هشدار داد: «بیروت با دنیا قطع خواهد شد، بدون ذکر تعداد تلفات و خسارات. فقط مسأله زمان است که یک فاجعه در فرودگاه نیز اتفاق بیفتد. »

حزب‌الله قبلاً متهم به استفاده از فرودگاه غیرنظامی برای ذخیره‌سازی سلاح شده بود، اما یکی از نفرات مطلع ادعا کرد که از زمان آغاز درگیری در اکتبر افزایش یافته است.

یکی از کارگران افزود: در ماه نوامبر، "جعبه‌های بزرگ غیرمعمول" با یک پرواز مستقیم از ایران رسید. «این خیلی زیاد اتفاق نمی‌افتد، اما دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که همه در لبنان از احتمال جنگ صحبت می‌کردند.

فرد مطلع دیگری مدعی شد: «سال‌ها است که عملیات حزب‌الله را در فرودگاه بیروت مشاهده می‌کنم، اما وقتی این کار را در زمان جنگ انجام می‌دهند، فرودگاه را به یک هدف تبدیل می‌کند.

اگر آنها به آوردن این کالاها ادامه دهند که من اجازه بررسی آن را ندارم، واقعاً معتقدم که در اثر انفجار می‌میرم یا از بمباران «کالاها» توسط اسراییل می‌میرم. این فقط ما نیستیم، مردم عادی هستند، افرادی که وارد و خارج می‌شوند و به تعطیلات می‌روند. اگر فرودگاه بمباران شود، لبنان تمام شده است».

رهبران حزب‌الله قبلاً به‌دلیل قاچاق از طریق فرودگاه تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته بودند.

با وجود تحریم‌ها، کارکنان فرودگاه ادعا می‌کنند که وفیق صفا، دومین فرمانده حزب‌الله و رئیس دستگاه امنیتی آن، به چهره‌ای بدنام در فرودگاه تبدیل شده است.

منبع مطلع با اشاره به روابط نزدیک با مدیران گمرک مدعی شد: «وفیق صفا همیشه در گمرک حضور دارد. احساس می‌کنم اگر آنچه را که می‌گویند انجام ندهیم، خانواده‌های ما در خطر خواهند بود».

او ادعا می‌کند که در شهری که از سال ۲۰۱۹ به‌لحاظ اقتصادی ضربه خورده است، کارگرانی که با حزب‌الله همکاری می‌کنند با ساعتها و گوشی‌های هوشمند جدید «مانند طاووس راه می‌روند» و ماشینهای جدید رانندگی می‌کنند. او افزود: «پول‌های زیادی از زیر میز رد می‌شوند... .»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8905ee7e-e3cb-4b2a-81c2-22c2492a00ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات