728 x 90

تلویزیون العربیه:‌ تظاهرات خشمگینامه بلوچستان علیه رژیم حاکم

تلویزیون العربیه-تظاهرات خشمگینامه بلوچستان علیه رژیم حاکم
تلویزیون العربیه-تظاهرات خشمگینامه بلوچستان علیه رژیم حاکم

تلویزیون العربیه ۶خرداد ۹۷:

فعالان بلوچ فیلمی روی یوتیوپ پخش کردند که نشان می‌دهد یکی از عوامل رژیم ایران عبارتهای فرقه‌گرایانه علیه بلوچ و عرب و اهل سنت در ایران به کار می‌برد و آنها را تهدید به سرکوب خونین می‌کند.

این فیلم باعث خشم مردم و شخصیتهای بلوچ شد.

تظاهرات خشمگینانه، خیابانهای شهر زاهدان مرکز استان بلوچستان در ایران را فرا گرفت.

برای مهار کردن خشم مردم خبرگزاری حکومتی ایران گفت که نیروهای سپاه پاسداران وارد عمل شدند. آنها نگران درگیریهایی هستند که ممکن است در پی اهانت به اهل سنت و مردم بلوچ پیش بیاید به‌خصوص که نیروی حاکم متهم است از تبعیض مذهبی و قومی علیه آنها استفاده می‌کند و آنها را از هر گونه پیشرفت و بهبودی وضعیت زندگی‌شان محروم کرده است.

 

حمله به دانشگاه زاهدان توسط گارد ضدشورش

روز شنبه ۵خرداد (۲۶مه) دانشجویان دانشگاه آزاد زاهدان در اعتراض به توهین و تحقیر نسبت به هموطنان بلوچ و شعائر اهل سنت دست به تظاهرات زدند و گروه‌های زیادی از مردم زاهدان نیز با شعار نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم به این اعتراض پیوستند. روی پلاکاردهایی که تظاهر کنندگان در دست داشتند از جمله نوشته بود: نه به توهین قومیتی و مذهبی. عوامل گارد ضدشورش در حمله به دانشگاه، شماری از دانشجویان را بازداشت کردند.

مریم رجوی، با درود به هموطنان شریف و آزاده بلوچ و دانشجویان و جوانانی که امروز در زاهدان به‌پا‌ خاسته‌اند، گفت: ‌ننگ و نفرت بر رژیم آخوندی که منشأ اصلی تبعیض و تفرقه و دشمنی در ایران امروز است. وی عموم جوانان به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان را به یاری و همبستگی با جوانان و دانشجویان زاهدان فراخواند.

 

وضعیت وخامت‌بار مردم بلوچستان در نظام ولایت فقیه

محمدنعیم امینی‌فرد، عضو مجلس ارتجاع از استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که چهار استان ایران در آستانه بحران امنیت غذایی قرار گرفته‌اند، گفت: در این چهار استان، سیستان و بلوچستان با اختلاف، رتبه اول را دارد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به‌لحاظ شاخصه‌های توسعه‌ای و ضریب جینی در رتبه‌های پایینی قرار دارد و متأسفانه به‌دلیل نبود ثروت و نیز خشکسالی‌های این ۱۸ساله اخیر به موضوع امنیت غذایی در این استان صدمات جدی وارد شده است. این خشکسالی مردم روستاها را در شهرهای زابل، زاهدان و چابهار به حاشیه‌های شهرها کشانده و فاکتورهایی که مربوط به امنیت غذایی است را به قهقرا برده‌ است.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز با بیان این‌که ۷۵درصد مردم استان سیستان و بلوچستان فقر غذایی دارند، گفت: مردم روستاهای این استان آب سالم برای خوردن ندارند، نان ندارند و به‌لحاظ معیشت از هر نظر که فکر کنید در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/846304c6-48c8-44a4-891a-37ed5302bce7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات