728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

دروغگویی، رقم سازی و بازی با آمار در دولت آخوند روحانی

-

دروغگویی های روحانی و دولتش1
دروغگویی های روحانی و دولتش1
رقم سازی و بزرگنمایی آمار و دروغگویی در حکومت آخوندی یک شیوه رایج و معمول است. خبرگزاری فارس از قول جواد منصوری یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای که از بدو تأسیس نظام یکی از مقامات و کارگزاران رژیم و از جمله فرمانده سپاه، معاون وزارت خارجه، سفیر و... بوده است در مورد دروغگویی و تحریف در نظام ولایت‌فقیه، روی این موضوع انگشت گذاشته که در این نظام جعل و تزویر همه مقامات رژیم درگذشته و در حال به مردم دروغ گفته و دروغ می‌گویند.
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) از قول او نوشت: ”جواد منصوری دروغ گفتن مسئولان به مردم را بزرگترین ضربه به کشور دانست و گفت: این دروغها همیشه بوده و در این 8سال اخیر بیشتر. حتی زمانی که هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور بودند در تریبون نمازجمعه گفتند که اقتصاد کشور به جایی رسیده که اگر امروز چاههای نفت را هم ببندیم هیچ مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید که این هم یک دروغ بود“.
طبعاً نمی‌توان از این رژیم انتظاری غیر از این داشت و اگر این رژیم و کارگزارانش با مردم رو‌راست باشند پدیده عجیب و غریبی است. اولین دروغگو شخص ولی‌فقیه است و زیر چتر دغل، فریب و دروغگویی و غلو او است که هر دروغ و بزرگنمایی در زمینه آمار توسط کارگزاران نظام مجاز و قابل توجیه می‌شود.
خامنه‌ای در تعریف و تمجید از بیلان نظام ورشکسته‌اش در سال 91 و مقایسه این سال با سالهای دیگر به دروغ گفت: ”به قدری در زمینه کارهایی که بعد عرض خواهم کرد چه کارهای زیر بنایی در کشور پیشرفت در سال 91وجود دارد که در مقایسه با سالهای قبل هم سال 91 یک سال برجسته ایست. کارهای زیربنایی انبوه، در زمینه راه در زمینه انرژی، در زمینه کشف منابع جدید نفت، کشف منابع جدید اورانیوم، در زمینه ایجاد و توسعهٴ نیروگاه، پالایشگاه و دهها پروژه صنعتی بزرگ که اینها همه زیرساختهای اقتصادی آیندهٴ کشوره“.
به‌رغم شعر و شعارهای ولی‌فقیه و دروغگویی آشکار او در جملات بالا، مقامات ریز و درشت دولت روحانی یک روز در میان به صحنه می‌آیند و از خرابی وضعیت صنعت، کشاورزی، اشتغال و... شکوه و شکایت می‌کنند و به‌وضوح به ورشکستگی اقتصادی نظام اعتراف می‌کنند و دروغهای دولت احمدی‌نژاد را یکی پس از دیگری رو می‌کنند، اما از آنجایی که بنیان نظام بر دروغ و فریب بنا نهاده شده، همین مقامات دولت آخوند روحانی نیز وقتی خودشان دور می‌گیرند، بزرگنمایی و رقم سازی می‌کنند و به عبارتی به مردم دروغ می‌گویند.
در جریان بررسی بودجه دولت سال 93دولت آخوند حسن روحانی مرکز پژوهشهای مجلس آخوندی در گزارشی در مورد بودجه چند مورد از رقم سازیهای جعلی روحانی در بودجه سال ۹۳ را برملا کرد که در بخشی از آن به رقم سازی 60درصدی آخوند روحانی در زمینه صادرات غیرنفتی اشاره شده است و در این رابطه گزارش می‌کند: ”در قسمت درآمدهای غیرنفتی اگر بر مبنای عملکرد هفت ماهه سال 1392، عملکرد کل سال برآورد شود، رقم پیش‌بینی شده برای سال 1393 باید حدود 60 درصد نسبت به‌عملکرد سال جاری رشد کند“.
گزارش مرکز پژوهشهای مجلس رژیم می‌افزاید: ”ترکیب منابع بودجه به‌ویژه اتکای زیاد به درآمدهای نفتی با لحاظ شرایط تحریم احتیاط آمیز نیست. در عمل بخشی از منابع تحقق نخواهد یافت و برحسب تجربه‌های قبلی رقمی حدود 20هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی باقی می‌ماند. مقایسه ارقام پیش‌بینی شده در لایحه به‌ویژه در سمت منابع عملکرد هفت ماهه 1392 بیانگر آن است که آن چه در عمل اتفاق خواهد افتاد با تصویر ارائه شده در لایحه بودجه متفاوت است“.
مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی سوخت رژیم نیز با دادن یک آمار و به عبارتی با بیان یک دروغ بزرگ در روزنامه همشهری 12اسفند92 مدعی شد که مصرف سالیانه انرژی ایرانیان در سال به‌اندازه کل مصرف انرژی در قاره اروپا و چین است و ایرانیان در سال 92، 210هزار میلیارد تومان سوخت سوزانده‌اند.
در رد ادعای این مقام دولت آخوند حسن روحانی، بهتر است به اظهارات یکی از ایادی باند رقیب اشاره شود که به دروغگوییها و رقم سازیهای رژیم و مقامات آن در هر دو باند اشراف دارد. وی در روزنامه رسالت می‌نویسد: ”صورتهای مالی شرکت ملی نفت، شرکت ملی پخش و پالایش هیچ‌یک از این اعداد و ارقام را تأیید نمی‌کند. آقای سیفی حجم عظیم قاچاق سوخت به خارج از کشور و صادرات 34هزار میلیارد تومانی فروش فرآورده‌های نفتی به خارج را هم در مصرف 5/1 میلیون بشکه در روز در داخل را به حساب آورد، نمی‌تواند حتی نیمی از رقم 210هزار میلیارد تومانی مصرف انرژی در داخل را به اثبات برساند“.
مسعود نیلی مشاور اقتصادی آخوند حسن روحانی نیز در یک برنامه تلویزیونی رژیم به نام پایش گفت: ”باید در سال 89 به جای اختصاص 45هزار و 500 تومان یارانه نقدی به تمامی افراد به هر نفر 15هزار تومان پرداخت می‌شد“.
در این زمینه نیز روزنامه رسالت با رو کردن دست مشاور آخوند روحانی در زمینه کوچک‌نمایی و به عبارتی با روکردن دروغ او در این زمینه می‌نویسد: ”جناب آقای نیلی مشاور محترم اقتصادی رئیس‌جمهور اگر توفیق یابد قیمت تمام شده یک بشکه نفت در داخل، یک لیتر بنزین، یک لیتر گازوییل و... را دقیق حساب کند و با یک سود معقول به شرکت ملی نفت و شرکت ملی پخش و پالایش بدهد و هر چه ماند در صندوق هدفمندی یارانه‌ها بریزد آنگاه خواهد دید که محاسبه سهم 15هزار تومانی به هر نفر ایرانی رقم درستی نیست و رقم به دست آمده بیش از 5 برابر این مبلغ است. چرا به این وادی عدم شفافیت رسیده‌ایم و هیچ‌کس هم مایل نیست مسیر شفاف‌سازی اعداد و ارقام را در فاز یک و فاز دو قانون هدفمندی یارانه‌ها طی کند و همه مایل هستند همین روند گذشته با ابهامات آن طی شود؟“
آنچه که نویسنده مقاله روزنامه رسالت به آن اعتراف می‌کند این واقعیت است که در دولتهای قبلی نیز همین روند دروغگویی، بزرگنمایی و یا کوچک‌نمایی آمار و ارقام، سیاق ثابت و روش جاری بوده است آنجا که اعتراف می‌کند: ”همه مایل هستند همین روند گذشته با ابهامات طی شود“.
بنیان این نظام با دروغگویی، بازی با آمار و جعل و تحریف واقعیات بنا نهاده شده است. تا آنجایی که آن مقام پیشین در دولتهای گذشته و یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای در اعترافهایش به خبرگزاری سپاه رژیم گفت: ”این دروغها همیشه بوده و در این 8سال اخیر بیشتر“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83acf303-4533-41a3-a1f5-97da1c87a5c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات