728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۲هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۲هزار نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: خیز بیماری در بعضی استانها شروع شده. هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، لرستان، تهران و البرز هم‌چنان در وضعیت زرد قرار دارند.
  • استاندار لرستان: بستریهای هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۲۰ تا ۲۵درصد افزایش یافته است.
  • رئیس شبکه بهداشت بندر ماهشهر: افزایش سه برابری مبتلایان باعث شد شب گذشته با کمبود تخت مواجه شویم. اگر وضع به همین منوال پیش برود مطمئناً با پیک شدیدی مانند تابستان که تعدادی زیادی را از دست دادیم، مواجه خواهیم شد.
  • دانشگاه پزشکی کرمان: ۱۰درصد افزایش بستری نسبت به هفته پیش داریم و بیماران بستری درصد بدحال بودنشان افزایش یافته است.
  • دانشگاه پزشکی اراک: احتمال وقوع پیک چهارم در استان مرکزی زیاد است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۸بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۲هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۸۱۳نفر، در اصفهان به ۱۳۵۲۵نفر، در تهران به ۵۱۰۴۱نفر، در چهارمحال و بختیاری ۱۷۰۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۲۶۰نفر، در خوزستان به ۱۰۵۵۰نفر، در زنجان به ۲۲۸۵نفر، در قزوین به ۲۳۳۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۷۴نفر، در گلستان به ۵۴۸۹نفر، در گیلان به ۷۵۵۶نفر، در لرستان به ۸۶۲۸نفر، در مازندران به ۸۷۹۷نفر، در هرمزگان به ۲۲۴۰نفر و در یزد به ۳۸۹۲نفر رسیده است.

در حالی‌که با افزایش شمار جان‌باختگان خشم عمومی نسبت به تعلل رژیم در خرید واکسن افزایش می‌یابد، روحانی امروز با دجالگری هر گونه انتظاری را برای واکسیناسیون به‌موقع منتفی کرد و گفت: واکسن «مشکلات خاص خودش را دارد. ما در ایران یک جمعیت ۸۰میلیونی، ۸۴میلیونی هستیم و باید یک عدد قابل‌ملاحظه‌ای واکسن به آنها تزریق بشود و لذا ما بر مبنای اولویت داریم کار را شروع می‌کنیم. حالا اگر همه واکسن هم فراهم باشد امکانات تزریق به‌گونه‌یی نیست که در یک روز و دو روز بشود انجام داد، ۷ماه، ۸ماه، ۱۰ماه، حالا سرعت بگیریم ۵ماه، ۶ماه زمان می‌برد... بنابراین ما باید تا یک‌سال آینده خودمان را آماده کنیم».

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا از دو برابر شدن شهرهای نارنجی خبر داد و از خیز بیماری در استانهای «هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان» خبر داد و گفت: «هفته گذشته در دو استان شهر نارنجی داشتیم، الآن در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان، یزد» شهر نارنجی داریم و «استان و شهر تهران و البرز هم‌چنان در وضعیت زرد قرار گرفته است» (تلویزیون رژیم ۱۸بهمن).

در لرستان، استاندار گفت: «بستریها طی یک هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر۲۰ تا ۲۵درصد افزایش یافته است. ابتدا تعداد بیماران سرپایی، سپس بستریها و پس از آن آمار فوتیها بالا خواهد رفت» (ایرنا ۱۸بهمن).

در خوزستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: «افزایش سه برابری مبتلایان باعث شد شب گذشته در سطح شهرستان با کمبود تخت مواجه شویم. اگر وضع به‌همین منوال پیش رود مطمئناً با پیک شدیدی مانند تابستان گذشته که تعدادی زیادی از همشهریان را از دست دادیم، مواجه خواهیم شد» (خورنا ۱۶بهمن).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی از افزایش ۱۰درصد بستری خبر داد و گفت: «بیماران بستری نیز درصد بدحال بودنشان افزایش یافته است» (ایرنا ۱۸بهمن).

در اصفهان، «وضع اردستان به نارنجی تغییر کرد و خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد و نطنز در وضعیت زرد قرار دارند. بستریها به ۴۲۰نفر رسید که ۷۹نفرشان در بخشهای ICU هستند» (تلویزیون رژیم ۱۸بهمن).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «با بستری شدن ۷۷ بیمار جدید آمار بیماران بستری به ۳۹۲نفر رسید که ۱۲۷نفر در ICU هستند. مجموع فوتی‌های استان به ۳۵۳۲نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸بهمن).

در سمنان، «چهار شهرستان در وضعیت زرد و گرمسار در رده نارنجی قرار دارد. آمارهای دانشگاههای علوم پزشکی سمنان و شاهرود از افزایش آمار ابتلاء و جان‌باختگان و احتمال ورود استان به پیک چهارم خبر می‌دهد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸بهمن).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر گرگان، گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، آزادشهر، رامیان، علی‌آباد کتول، آق‌قلا، بندر ترکمن در وضعیت زرد هستند. ۳۶۸بستری داریم که ۷۵نفر در ICU هستند» (ایسنا ۱۸بهمن).

در آذربایجان شرقی، جانشین ستاد کرونا گفت: «هفته قبل هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار داشتند، از شنبه این آمار به ۱۰شهرستان زرد و یک شهرستان نارنجی تغییر یافته است» (ایرنا ۱۸بهمن).

در مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «مناطق زرد به هفت شهرستان افزایش یافت. نگرانی در خصوص پیک چهارم در استان زیاد است. وضعیت به‌شدت نگران‌کننده است» (ایرنا ۱۷بهمن).

روزنامه حکومتی همدلی نوشت: «امروز، رتبه‌بندی واکسیناسیون، یکی از شاخصهای رقابت کشورها محسوب می‌شود. در جدول این رتبه‌بندی، نامی از ایران دیده نمی‌شود. امروز همدردی حکومتها با مردم در سرعت مبارزه آنها با کرونا و در این مرحله، سرعت در واکسیناسیون نشان داده می‌شود. اگر حکومتها به هر دلیلی کوتاهی کنند، این پدیده به جدایی بیشتر حکومت و ملت خواهد انجامید» (همدلی ۱۸بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸بهمن۱۳۹۹ (۶فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82f7c9bf-ceec-463b-b8a2-71c936896467"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات