728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

کینه‌ورزی روزنامه حکومتی جمهوری، نسبت به تشکیل دولت توسط لیست العراقیه

-

کشتار بیگناهان در عراق , دستاورد حکومت طائفی  و تأمین کننده خواستههای رژیم ضدبشری است
کشتار بیگناهان در عراق , دستاورد حکومت طائفی و تأمین کننده خواستههای رژیم ضدبشری است
روزنامه حکومتی جمهوری در سرمقاله خود نوشت: عراق در شرایط حساسی قرار دارد… . توافق دو ائتلاف بزرگ عراقی برای تشکیل دولت خبر مسرت‏بخش هفته گذشته بود، براساس این خبر ”ائتلاف دولت قانون“ به رهبری نوری المالکی با 89 کرسی و ”ائتلاف ملی“ به رهبری سید عمار حکیم با 70 کرسی به توافق رسیده‏اند که با تشکیل یک جناح مشترک، زمینه را برای انتخاب دولت آینده عراق فراهم سازند.

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع در ادامه نوشت: ائتلاف ”العراقیه“ به رهبری ایاد علاوی که مدعی تشکیل دولت است، شایستگی تشکیل دولت را ندارد.
تشکیل دولت آینده عراق توسط جناح اکثریت، یعنی جناحی که اکنون با توافق دو ائتلاف ”دولت قانون“ و ”ملی“ شکل گرفته، می‏تواند در تأمین ثبات منطقه نیز موثر باشد. با توجه به این نکات مهم، تشکیل دولت آینده عراق باید هرچه سریع‏تر تشکیل شود. افراد مورد نظر برای احراز پست نخست وزیری آقایان نوری المالکی، نخست‌وزیر کنونی، ابراهیم الجعفری، نخست‌وزیر سابق و عادل عبدالمهدی معاون رئیس‌جمهور هستند.
گفته می‏شود این افراد برای کسب رأی اعتماد از مجلس جدید ممکن است با دشواری‏هائی مواجه شوند. این دشواری می‏تواند با درایت و تدبیری که منجر به تشکیل جناح اکثریت توسط دو ائتلاف شده، برطرف شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ff87469-3741-42d3-9b15-a6a40a17ea5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات