728 x 90

قائم‌مقام وزارت صمت رژیم: فیلترینگ اینترنت در ایران در آینده هم موفق نخواهد بود

فیلترینگ در ایران
فیلترینگ در ایران

محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت رژیم روز چهارشنبه ۲۵ مهر به وب‌سایت حکومتی «تجارت‌نیوز» گفت: «کیست که در این چند ساله اعتقاد داشته باشد فیلترینگ موفق بوده؟ کسی هست که اعتقاد داشته باشد فیلترینگ موفق بوده است؟»

وی هم‌چنین با تأکید بر «بی‌نتیجه و عبث» بودن فیلترینگ در ایران گفت: «اگر ما در ۱۰ سال گذشته در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم، به همان دلیل در ۱۰ سال آینده هم موفق نخواهیم بود».

این اظهارات درست دو روز پس از موضع‌گیری فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت پزشکیان، مطرح می‌شود که به‌صراحت گفت: «کارِ کارشناسانه نشان داده فیلترینگ به اهداف خودش نرسیده است».

مهاجرانی دربارهٔ فیلترینگ افزود: «حکمرانی لزوماً به‌معنای فیلترینگ نیست. موضع دولت راجع به فیلترینگ همان موضعی است که رئیس‌جمهور از ایام انتخابات اخذ کردند».

مطالبهٔ رفع فیلترینگ در ایران با توجه به وعده‌های مسعود پزشکیان در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر مقابله با سانسور اینترنت افزایش یافته است.

پزشکیان در آن دوران در واکنش به‌نوشتهٔ یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس که خواستار تضمین برای مقابله با گشت ارشاد و سانسور اینترنت در صورت پیروزی در انتخابات شده بود، نوشته بود: «تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر گشتهای اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن‌بازی و فشارهای بیرونی در همۀ جلسات و تمام‌قد بایستد».

او جملهٔ معروف دیگری نیز دارد که در هفته‌های اخیر بارها توسط برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده، مبنی بر این‌که «اینترنت را باید آزاد کنیم. من اگر انتخاب شدم، جلوی فیلترینگ خواهم ایستاد و کسب‌وکارهای تعطیل شده را بازیابی خواهم کرد».

در این مدت وزیر ارتباطات پزشکیان نیز از پاسخ مثبت یا منفی دربارهٔ رفع این محدودیت در کشور خودداری کرد، که انتقادهای زیادی را در فضای مجازی و سیاسی ایران برانگیخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d49571ef-cf48-4b3d-8d01-7fc04e2b10eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات