728 x 90

لبنان؛ آغاز رای‌گیری در انتخابات پارلمانی

انتخابات پارلمانی لبنان
انتخابات پارلمانی لبنان

لبنانیها صبح  امروز یکشنبه 16اردیبهشت 97  بعد از ۹سال پای صندوق های رأی رفتند تا نمایندگان پارلمان را انتخاب کنند. انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بر اساس قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود که سیستم رأی گیری نسبی است. در این سیستم لبنان به ۱۵حوزه انتخاباتی تقسیم شده و هر حوزه بین ۵تا ۱۳کرسی دارد. هدف قانون جدید انتخابات این است که شانس افراد مستقل برای ورود به پارلمان افزایش یابد. سه میلیون و هفتصد هزار لبنانی واجد شرایط رأی دادن هستند و ۱۲۸نماینده منتخب پارلمان آینده لبنان را شکل خواهند داد. از این تعداد ۶۴کرسی به مسلمانان اعم از سنی، شیعه، دروزی و علوی اختصاص دارد و ۶۴کرسی به مسیحیان. قرار است نتایج انتخابات پارلمانی روز یک شنبه، فردا دوشنبه منتشر شود.

آخرین انتخابات پارلمانی لبنان در سال ۲۰۰۹برگزار شد و به‌دلیل خطرات امنیتی برگزاری انتخابات پارلمانی تا امروز به تأخیر افتاده بود.

با این حال از نظر ناظران برگزاری انتخابات پارلمانی پیام مثبتی به سرمایه‌گذاران است که می‌تواند اثر مثبتی روی اقتصاد بحرانی لبنان داشته باشد. لبنان دارای یکی از بالاترین نسبتهای بدهی به تولید ناخالص داخلی در جهان است و صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که مسیر مالی این کشور به‌شدت ناپایدار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a93646d-e058-4700-8426-5a8be590354b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات