728 x 90

مراسم تاسوعا- عاشورا,

عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام 5تن از دستگیرشدگان قیام عاشورای حسینی، توسط رژیم آخوندی شد

-

عفو بین الملل در باره اعدام قیام کنندگان عاشوار هشدا  میدهد
عفو بین الملل در باره اعدام قیام کنندگان عاشوار هشدا میدهد
سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌‌یی از رژیم ایران خواست تا از اعدام 5نفر از دستگیر شدگان قیام عاشورای حسینی خودداری کند.
عفو بین‌الملل نگران است که این حکم به‌زودی اجرا شود.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: مقامهای رژیم ایران گفته‌اند شورش و ایجاد حریق، مستوجب محاربه است و یک خلاف جنایی است که به‌طور معمول علیه کسانی که سلاح علیه دولت به‌دست می‌گیرند به‌کار برده می‌شود. این خلافها که اعتراض کنندگان به آن متهم هستند به میزانی نیست که مانند اکثر جنایات بنا‌به قانون بین‌المللی با مجازات مرگ مواجه ‌شوند.

حسیبه حاج صحرائویی معاون مدیر بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت حتی اگر آنها چنین خلافهایی را هم مرتکب شده باشند نباید با مجازات مرگ مواجه شوند. مقامهای ایران باید اطمینان بدهند که هر کس که مظنون به خلافهای جنایی مربوط به تظاهرات می‌شود از جمله سنگ‌پرانی یا اقدام به ایجاد حریق سریعاً و به‌طور منصفانه محاکمه شود و اینکار در روندی انجام شود که با استانداردهای منصفانه بین‌المللی منطبق باشد و کسی محکوم به اعدام نشود.

عفو بین‌الملل می‌نویسد علائمی وجود دارد که مقامهای رژیم ایران ممکن است استفاده از مجازات اعدام را افزایش بدهند تا به این شیوه از تظاهرات جلوگیری کنند.
حسیبه حاج صحرائویی گفت: مردم ایران بایستی آزادی تشکیل تجمع برای اعتراض صلح‌آمیز داشته باشند و بتوانند عقایدشان را از جمله نسبت به دولت و به نقض حقوق‌بشر ابراز کنند و با کاربرد تندروانه قهر، دستگیریهای خودسرانه و محاکمه غیرمنصفانه مواجه نشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78ef1cdb-dc21-4e12-9100-e2d315aa2912"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات