728 x 90

-

قیمت‌های جهانی طلا

-

بازار طلا
بازار طلا
قیمت طلا در بازار‌ها جهانی روز پنجشنبه در سطح ۱۸۲۴ دلار بسته شد که نسبت به نرخ غروب روز چهارشنبه، ۳۴ دلار افزایش داشت. دیروز جمعه قیمت طلا رکورد تازه ۱۸۷۸ دلار را نیز کسب کرد و به تدریج تا ساعت ۳۰/۱۸ به وقت تهران تا ۱۸۶۰ دلار تعدیل شد. با کسب رکورد ۱۸۷۸ دلاری در بعدازظهر جمعه به وقت تهران، قیمت طلا در مقایسه با غروب چهارشنبه در حدود ۸۸ دلار افزایش داشته است.
تعمیق نگرانی‌ها در خصوص چشم‌انداز اقتصاد آمریکا و بحران بدهی کشور‌های اروپایی سرمایه‌داران و بانکهای مرکزی را به خرید هر چه بیشتر طلا وادار کرده است. اجلاس بی‌نتیجه صدر اعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه از یک سو و سفر «جو بایدن» معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا به چین برای یاری طلبیدن از این کشور در حفظ سرمایه‌گذاریهای چینی‌ها در آمریکا، ابعاد تازه‌تری از بحرانهای جهانی را برای سرمایه‌گذاران ترسیم کرده است. در عین حال رفع نگرانی از خروج سرمایه‌های چینی از آمریکا البته تاثیر منفی بر قیمت طلا خواهد داشت. هم‌چنین نگرانی از سلامت بانکهای اروپایی به جهت پرداخت وام‌های کلان به کشورهای بدهکار این قاره، موجب فرار سرمایه‌ها از بازارهای سهام و انتقال به بازارهای طلا شده است. اعلام ملی شدن صنعت طلا در ونزوئلا نیز انگیزه ورود به بازارهای طلا را بیشتر کرده است. هم‌چنین گزارش جدید شورای جهانی طلا از جنوب شرق آسیا حکایت از تغییر ذائقه سرمایه‌گذاری در این منطقه دارد. بنا براین گزارش سرمایه‌های خرد افراد و بخش عمومی که تاکنون در کشورهای ویتنام، تایلند، اندونزی و کره جنوبی صرف خرید طلا و جواهرآلات می‌شد، اخیراً متوجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا شده است.

حباب قیمت طلا با رکورد جدید آماده شکستن است 
شرکت «ولزفارگو اند کو» اعلام کرد: تقاضای سوداگرانه از سوی سرمایه‌گذاران، بازار طلا را به سوی حبابی کشانده که با رسیدن قیمت‌ها به رکورد بالا در سال جاری، مهیای شکستن می‌شود. بنابراین گزارش تحلیلگران ولزفارگو در گزارشی اعلام کردند: ما شاهد آسیب اقتصادی حباب‌های گذشته بوده‌ایم و احساس می‌کنیم باید زنگ خطر را به صدا درآوریم.
دین جانکانز، تحلیلگر ارشد ولز فارگو می‌گوید: زمانی که نگرانی‌ها نسبت به بحران کنونی کاهش پیدا کند، ممکن است ریسک قابل توجهی در انتظار طلا باشد. ما نگران ریسک نزولی هستیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77c6a0f1-f800-44bf-96c3-539c792e223c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات