728 x 90

خانواده زندانيان ,

خانواده زندانیان سیاسی، سه‌شنبه شب، رژیم آخوندی را وادار به آزادی شمار دیگری از زندانیان سیاسی نمودند

-

تجمع شبانه خانواده زندانیان سیاسی مقابل شکنجه گاه اوین- آرشیو
تجمع شبانه خانواده زندانیان سیاسی مقابل شکنجه گاه اوین- آرشیو
جمعی از مردم به همراه خانواده‌ها در مقابل شکنجه‌گاه اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی شدند.

براساس گزارشها؛ غروب سه‌شنبه 27بهمن از ساعت شش و نیم غروب بیش از 300نفر از خانواده‌های دستگیر شدگان 22بهمن و عاشورا به همراه زندانیان سیاسی که اخیرا آزاد شدند، مادران شهیدان و مردم تهران در مقابل در اصلی شکنجه‌گاه اوین تجمع کردند. تجمع خانواده‌ها از در اصلی زندان اوین تا پایین پله‌ها ادامه داشت آنها بر آزادی عزیزانشان از زندان مخوف اوین پافشاری می‌کردند و به‌رغم اینکه زندانبانان به حاضرین اطلاع می‌دادند که امشب آزادی نداریم ولی خانواده‌ها از رفتن خوداری کردند و در مقابل زندان اوین به تجمع خود ادامه دادند.

در برابر پافشاری خانواده‌ها ایادی رژیم از ساعت هفت ونیم شب شروع به آزادی زندانیان سیاسی کردند و تا ساعت ده و بیست دقیقه شب بیش از 18نفر آزاد شدند. بازجویان، زندانیان سیاسی را مورد تهدید و تحت فشار قرار داده بودند که بگویند زندانی سیاسی نیستند و به‌خاطر جرایم مالی دستگیر شده‌اند و سریع منطقه اوین را ترک کنند. ولی وقتی که با حضور گسترده و احساسات خانواده‌ها و مردم مواجه شدند این موضوع را افشا کردند. هم‌چنین برای جلوگیری از ابراز احساسات خانواده تعدادی از زندانیان سیاسی را از در دیگری آزاد می‌کردند.

تعدادی از زندانیان سیاسی که از بند 2-الف سپاه زندان اوین آزاد شده بودند از شکنجه‌های غیرانسانی که علیه زندانیان سیاسی در این بند بکار می‌رود برای سایرین توضیح می‌دادند شکنجه‌های مانند ضرب وشتم، بازجوئیهای طولانی مدت، بی‌خوابی طولانی مدت، چندین برابر سلول زندانی در آن جای دادن که زندانیان قادر بخوابیدن نیستند اما به‌رغم این فشارها روحیه زندانیان بسیار بالا است و زندانیان دیگر تن به اعترافات دروغین که بازجویان سپاه و اطلاعات تحت شکنجه از آنها می‌خواهند بگیرند نمی‌دهند و این مسأله باعث عصبی شدن و عجز و ناتوانی بازجویان و شکنجه گران شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/745f22f6-fc61-41bb-ba99-a3e2caf9f64a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات