728 x 90

سوريه,

هلاکت یکی از سرکردگان حزب‌الشیطان لبنان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت

-

هلاکت حسن اللقیس  در لبنان
هلاکت حسن اللقیس در لبنان
هلاکت حسان اللقیس که از او به‌عنوان «مغز متفکر» حزب‌الشیطان لبنان، بعد از «عماد مغنیه» نام برده می‌شود مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفت. حسان اللقیس روز چهارشنبه در حومه بیروت، پایتخت لبنان به هلاکت رسید. وی در کشتار و قتل‌عام مردم سوریه نقش جدی داشت. سفارت رژیم در لبنان او را یکی از بهترین و نخبه‌ترین فرماندهان این گروه تروریستی نامید و هلاکت وی را به حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان تسلیت گفت.
تلویزیون سی.ان.ان درباره هلاکت حسان اللقیس گفت: وی از رهبران بلندپایه حزب‌الله بود. او در اواسط دهه گذشته مسئولیت تدارکات و لجستیک حزب‌الله لبنان را برعهده داشت و دارای روابطی بسیار قوی با رژیم ایران بوده است.
نیویورک تایمز درباره هلاکت حسان اللقیس نوشت: حزب‌الله اطلاعات مربوط به ساختار نظامی و عملیاتی خود را به‌شدت مخفی نگه‌داشته است و مشخص نساخته است که حسان اللقیس چه نقشی در این سازمان داشته و در چه سطحی بوده است. اما ماتیو لویت نویسنده کتابی درباره حزب‌الله گفت: حسان اللقیس در سالهای 1990 مسئول تهیهٴ تدارکات حزب‌الله از کانادا بوده که شامل کامپیوترها و عینکهای دید در شب می‌شده است. وی همچنین با عماد مغنیه (فرماندهٴ سابق حزب‌الله که 6سال پیش کشته شد) ارتباطات نزدیکی داشته است.
تلویزیون یورونیوز گفت برخی تحلیلگران بر این نظرند کشته شدن این فرمانده حزب‌الله در رابطه با جنگ در سوریه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cd22ed7-49b3-40be-b440-c152e090f8b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات