728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۴هزار و ۲۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشوربیش از ۷۴هزار و ۲۰۰نفر است

به گزارش وزارت بهداشت ۲۵ استان هم‌چنان در وضعیت قرمز و یا هشدار هستند

  • وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۲۹نفر و بیماران با وضعیت وخیم را ۳۵۸۹نفر اعلام کرد که بالاترین ارقام در ۵ماه گذشته است
  • معاون وزارت بهداشت: ما نمی‌دانیم پیک شیوع ویروس در استانهای خراسان رضوی، مازندران و فارس چه زمانی تمام می‌شود
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: طی ۴۸ساعت گذشته، آمار جان‌باختگان فارس به ۳۱نفر رسیده است
  • در بیمارستان محمودآباد (مازندران) ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد و لحظه به لحظه تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳۱تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا ۳۴۷شهر ایران بیش از ۷۴هزار و ۲۰۰نفر است. شمار قربانیان در البرز به ۲۳۵۰نفر، در ایلام به ۵۷۰نفر، در تهران به ۱۸۴۵۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۵۴۶۰نفر، در زنجان به ۶۹۵نفر، در فارس به ۱۸۳۸نفر، در قزوین به ۵۹۵نفر، در کرمان به ۱۰۴۵نفر، در لرستان به ۲۸۸۰نفر، در مازنداران به ۳۲۸۸نفر، در هرمزگان به ۸۵۵نفر و در همدان به ۱۹۴۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، در آمار مهندسی شده‌اش، شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۲۹نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۵۸۹نفر اعلام کرد. هر دو رقم از ابتدای شیوع کرونا بی‌سابقه است. رئیسی معاون وزارت بهداشت گفت: «بیشترین مرگ و میر در ۳۵۰۰نفری است که توی مراقبتهای ویژه هستند. این آمار بسیار مهم است. اینها وضعشان وخیم است توی آی.سی.یو هستند» (شبکه خبر رژیم ۳۰تیر).

سخنگوی وزارت بهداشت هم‌چنین گفت: «استانهای مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایسنا ۳۱تیر).

جان بابایی معاون وزارت بهداشت رژیم از روند افزایش شیوع کرونا در خراسان رضوی، مازندران و فارس خبر داد و گفت: «ما نمی‌دانیم پیک شیوع ویروس در این استانها چه زمانی تمام می‌شود» (عصر ایران ۳۰تیر).

گلپیرا رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: «در حال حاضر در بیمارستانها وضعیت نارنجی یا فاز خطر احساس می‌شود. بیش از ۵۰درصد جان‌باختگان کرونا، در تهران جان‌شان را از دست داده‌اند. نباید از کنار ابتلای ۱۲هزار نفر از کادر درمان به کووید۱۹ در بازه زمانی پنج‌ماهه، به‌سادگی گذشت» (روزنامه حکومتی حمایت ۳۱تیر).

در تهران، مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: «تعداد موارد ابتلا به کرونا در کودکان اوتیسم و خانواده آنان در موج دوم کرونا در مقایسه با موج اول۱۰برابر افزایش یافته است» (ایرنا ۳۱تیر).

در مازندران، بازار در آمل یک هفته تعطیل شد، ظرفیت پذیرش بیمار جدید در بیمارستان محمودآباد وجود ندارد و لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳۱۲بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان بستری شدند... هم اکنون ۱۴۵۱نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این مراکز بستری هستند. فرماندار محمودآباد گفت: تمام ظرفیت بخش‌های ICU و CCUبیمارستان محمودآباد تکمیل شده و شهرستان آمل نیز ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید را ندارد» (ایسنا ۳۱تیر).

در کرمان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «در حال حاضر در استان کرمان ۷۰۰مورد بستری کرونایی داریم که طی ۵ماه گذشته بی‌سابقه بوده است» (ایسنا ۳۱ تیر).

در خراسان رضوی، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: «تاکنون ۱۳۷نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام به کرونا مبتلا شده‌اند.با وجود این‌که ۱۴تخت آی.سی.یو (ICU) داریم اما برای بستری بیماران حاد به ۱۶ تخت دیگر نیاز داریم که باید تأمین شوند. ونتیلاتور، نیرو، لوازم و تجهیزات فردی و ماسک N۹۵ از دیگر کمبودهای دانشگاه است» (ایسنا ۳۱تیر). فرماندار سرخس «با اشاره به ابتلاء ۴۰درصد کادر درمانی سرخس به کرونا، گفت: فرسوده بودن تأسیسات بیمارستان لقمان حکیم، کمبود نیرو و نبود دستگاه سی . تی . اسکن برای تشخیص مبتلایان در حال حاضر جزء مهمترین مشکلات شهرستان است» (ایسنا ۳۰تیر).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته در سطح استان، ۱۵نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند که طی ۴۸ساعت گذشته، آمار جان‌باختگان به ۳۱نفر رسیده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۰تیر). رئیس همین دانشگاه گفت: «تعداد مرگ و میر حاصل از کرونا در فارس نگران‌کننده است و بالای ۹۰درصد از تختهای مراقبتهای ویژه فارس تکمیل شده‌اند» (ایرنا ۳۰تیر).

در البرز، مدیر گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «بیشتر شهرهای کشور از لحاظ تعداد بیماران به مرحله هشدار رسیده، پرشدن تخت‌های بیمارستانی و خستگی کادر بیمارستانها خدمات رسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است... بدون شک موج بعدی این بیماری در شهریور و مهر ماه شدیدتر از موج دوم خواهد بود» (ایسنا ۳۱تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱تیر۱۳۹۹ (۲۱ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2ddccd1-61e0-46cf-b4bc-d11723558d9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات