728 x 90

شکوه کارگران: وضعیت خیلی خراب است

وضعیت نگران‌کننده معیشتی کارگران
وضعیت نگران‌کننده معیشتی کارگران

نجوای فقر از زبان بانوی دستفروش

یک بانوی دردمند دستفروش که سرپرست خانواده‌اش است، درباره شرایط سخت معاش با وجود شیوع بیماری کرونا گفت:

 

نگرانی یک هموطن از وضعیت کارگران

امروز اول اردیبهشت یکی از هموطنان،‌ از وضعیت کارگران شکوه داشت و می‌گفت: « وضعیت خیلی خراب است. قشر کارگر خیلی نگران هستند. از محل کارمان، چند نفر را اخراج کردند. ساعت کاری تا ۲بعدازظهر هست اضافه کار نداریم، امنیت شغلی نداریم، جیب‌هامون خالی، همه نگرانند که چه اتفاقی قراره بیافتد.

بازم تأکید می‌کنم وضعیت خیلی خراب است. شرایط اینطوری پیش بره تا چند ماه آینده شاهد سقوط پول کشور خواهیم بود. دیگه روز کارگری وجود ندارد درست مثل سال قبل اگر هم تجمعی صورت بگیرد عده‌یی بازداشت می‌شوند تحلیل من این است که احتمال درگیری خیلی زیاد است.

 

مرخصی اجباری به کارکنان بیمارستانها

سی و یکم فروردین یکی از کارکنان بیمارستان از تهران گفت: «ما تعدادی از کارکنان را قراردادی، یک یا ۲ماهه استخدام کرده بودند، و حالا‌ به‌دلیل کم شدن مریضها، از بیستم فروردین چند نفر را نگه‌داشتند و بقیه را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند و حقوق هم نمی‌دهند.

با این سیستم استخدامی هیچ کاری نمی‌توانیم برای دفاع از حق خودمان انجام دهیم. به ما گفته شد، بیستم اردیبهشت مراجعه کنیم و ممکن است چند شیفت بدهند یا ممکن است بگویند مدت قراردادتان تمام شده و خداحافظ.

اینها الآن با وضعیت بی‌پولی و بیکاری دنبال کار افتاده‌اند.

کرونا

 

اعتصاب کارگران راه‌آهن اسلامشهر

کارگران راه‌آهن اسلامشهر تهران از صبح روز دوشنبه اول اردیبهشت ۹۹در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان دست به اعتصاب زده و سر کار حاضر نشدند. این کارگران زحمتکش ۴ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

 

کرونا

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bae2adf-4c7b-467b-9d16-00dacefe8509"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات