728 x 90

دولت آلمان یک فرد مرتبط با عامل حمله تروریستی برلین را دستگیر کرد

حمله تروریستی برلین
حمله تروریستی برلین
پلیس برلین روز چهارشنبه خبر داد: یک مرد تونسی را که مظنون به نوعی ارتباط با حمله مرگبار اخیر به بازار کریسمس این شهر توسط انیس عامری است را دستگیر کرده است. این مرد شب پیش از حمله ۱۹ دسامبر با مهاجم شام خورده بود.

انیس عامری پس از حمله به ایتالیا گریخت و در آنجا به ضرب گلوله مأموران در میلان کشته شد.

فرد دستگیر شده بلال ای نام دارد و ۲۶ ساله است. پلیس می‌گوید این فرد یا در برنامه‌ریزی حمله مشارکت داشته یا حداقل از آن خبر داشته است.

پلیس می‌گوید او را به ظن کلاهبرداری در استفاده از مزایای اجتماعی دستگیر کرده‌اند چون شواهد کافی علیه او در ارتباط با حمله برلین ندارد.

فراک کولر سخنگوی دادستانی فدرال روز چهارشنبه گفت مظنون عامری را از پایان سال ۲۰۱۵ می شناخت و آن دو در شب پیش از حمله در رستورانی ملاقات کردند که طی آن 'محاوره خیلی تندی' داشتند.

گمان می‌رود که این مظنون از آوریل تا نوامبر ۲۰۱۵ در چند شهر آلمان حداقل از دو نام جعلی استفاده کرده است.

همزمان یک هم اتاقی عامری به‌عنوان یک شاهد بالقوه موضوع تحقیق است. عامری دو بار در روز ۱۹ دسامبر سعی کرد با او تماس بگیرد هر چند معلوم نیست آن دو صحبت کرده باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد عامری کمی پیش از حمله به خیابان فردریش-کراس-اوفر رفت و آقای اوربان را کشت. او سپس به یک مسجد رفت و بعد به کامیون بازگشت تا حمله به بازار کریسمس در چند کیلومتری آن نقطه را انجام دهد.

تصور می‌شود او پس از حمله به راین-وستفالیای شمالی در غرب آلمان گریخت.

بخش پایانی سفر او از طریق هلند، بلژیک و فرانسه به ایتالیا انجام شد. کلیه این کشورها عضو شنگن هستند و تردد میان آنها نیازمند بازرسی مرزی نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f47f6264-45dc-4b70-b79f-d248518758b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات