728 x 90

افشاگريهاى اتمى مقاومت ايران,

الجزیره نت: شورای ملی مقاومت ایران یک سایت غنی‌سازی اورانیوم را افشا کرد

-

افشاگری اتمی رژیم توسط شورای ملی مقاومت لویزان 3
افشاگری اتمی رژیم توسط شورای ملی مقاومت لویزان 3
الجزیره نت:
شورای ملی مقاومت اپوزیسیون رژیم ایران روز سه‌شنبه یک سایت هسته‌ای سری زیر زمینی را که به آزمایش و توسعه سانتریفوژهای جدید برای غنی‌سازی اورانیوم اشتغال داشت را افشا کرد و خواستار اعمال فشار بر تهران برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و متوقف کردن فوری هر فعالیت مربوط به غنی‌سازی اورانیوم گردید.
در کنفرانس مطبوعاتی که در کلوپ ملی خبرنگاران در واشینگتن برگزار شد شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد که این اطلاعات نتیجه تلاشهای فشرده، خطیر و پیچیده شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان گروه اصلی شورای ملی مقاومت در داخل کشور طی یک دهه گذشته است.
اعضای هیأت نمایندگی این سازمان اپوزیسیون ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین کسانی که در پروژه‌های تسلیحات هسته‌یی رژیم مشارکت دارند، به‌دست آورده است. که روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را تا اعلام شود، شامل شد.
 
آزمایش و توسعه
نمایندگان شورای ملی مقاومت اضافه کردند در حالی‌که رژیم ایران مدعی است به‌صورت کاملاً شفاف، همه فعالیتهای غنی‌سازی‌اش زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در سایت «لویزان3»، یک سایت مخفی هسته‌یی زیر زمینی واقع در یک پادگان نظامی در شمال شرقی حومه تهران است، به آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته دست‌زده است.
 
ارائه اطلاعات در مورد مساحت این سایت و چگونگی ورود به آن
مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت: وزارت اطلاعات مستقیماً مسئولیت حفاظت و امنیت این مجموعه را به‌عهده گرفته و آن ‌را تحت پوش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات سازمان داده است تا به‌عنوان یک سایت مخفی هسته‌یی قابل شناسایی نباشد.
اعضای شورای ملی مقاومت جزئیات متعددی در مورد مساحت این سایت و شیوه ورود به آن ارائه کردند و اضافه نمودند که این یک سایت زیر زمینی است و اطلاعاتی در مورد ناظران ساخت این پروژه و شروع به‌کارگیری آن برای غنی‌سازی اورانیوم ارائه کردند.
شورای ملی مقاومت ایران خواستار مجبور کردن رژیم ایران به اجرای کامل همه قطعنامه‌های شورای امنیت و متوقف کردن فوری هر فعالیتی برای غنی‌سازی اورانیوم و بستن همه سایتهایی که در آن غنی‌سازی انجام می‌گیرد گردید.
همچنین خواستار شروع بازرسیهای سرزده و بدون پیش‌شرط آژانس از همه سایتها و دسترسی بلامانع به متخصصان مظنون که در پروژه هسته‌یی مشارکت دارند گردید.
رژیم ایران و یا منابع آژانس بین‌الملل انرژی اتمی که دست‌اندرکار پیگیری برنامه هسته‌ای ایران هستند هیچ اظهارنظری در مورد این اطلاعات نکردند همچنین تأثیر این اطلاعات بر مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ‌ایران با کشورهای بزرگ هنوز مشخص نشده است.
شورای ملی مقاومت ایران طی سالهای گذشته بخشی از مهمترین جنبه‌های مربوط به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران از جمله سایتهای غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و سایت پلوتونیم اراک را در سال 2000 و سالهای دیگر افشا کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62cecb8a-16b1-4576-b5a4-c730bc40c0ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات