728 x 90

اخبار سوريه,

گزارشی از چشم‌انداز مذاکرات سوریه، روند سیاسی و انتقال قدرت برای رژیم اسد فاجعه است

-

دکتر یحیی العریضی مشاور هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون  سوری
دکتر یحیی العریضی مشاور هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوری
دکتر یحیی العریضی مشاور هیأت عالی مذاکره‌کننده سوری معتقد است تلاشهای دمیستورا نماینده ملل‌متحد راه به جایی نمی‌برد چرا که رژیم بشار اسد به روند سیاسی و انتقال قدرت هیچ اعتقادی ندارد.

تلویزیون العربیه می‌گوید:
به‌منظور هموار سازی گفتگوهای صلح سوریه که روز چهارشنبه آینده در ژنو برگزار خواهد شد روز یکشنبه بیست و دوم فروردین استفان دمیستورا به دمشق سفر کرد تا با وزیر خارجه رژیم اسد ملاقات کند. از طرف دیگر روزنامه الحیات فاش ساخت یکی از پیش نویس‌های هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه شامل 19 سؤال است که به دمیستورا ارائه شده است.
هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه بر تشکیل دولت انتقالی تام‌الاختیار اصرار دارد.

دکتر یحیی العریضی مشاور هیأت عالی اپوزیسیون سوریه به تلویزیون العربیه گفت: تلاشهای دمیستورا راه به جایی نمی‌برد. او از یک پایتخت به پایتختی دیگر می‌رود و درخواست کمک می‌کند تا به روی رژیم بشکه‌های انفجاری فشار بیاورد تا آنها را وادار به قبول روند سیاسی کند، در حالی که روند سیاسی با استراتژی رژیم اسد که طی سالهای گذشته وجود داشته مغایر است.

دمیستورا در دمشق نمی‌تواند هیچ‌گونه آمادگی را در رژیم اسد برای صلح ایجاد کند. او موضوع انتقال سیاسی را مطرح خواهد کرد. این عبارت از نظر رژیم اسد فاجعه‌بار است چرا که انتقال به‌معنی تغییر رژیم اسد است و هر عملی در این مسیر از نظر رژیم اسد به‌معنی پایان کار است

دکتر یحیی العریضی در ادامه گفت: در شرایط کنونی ما در مقابل معادله ای دوطرفه قرار داریم، دوستان اسد مانند روسیه و رژیم ایران به روند سیاسی عقیده ندارند و اگر از نظر دیپلوماتیک به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که دمیستورا می‌تواند موضع قدرتمندی داشته باشد چرا که در دستهایش یک قطعنامه مهم را دارد. این قطعنامه توسط سازمان ملل و شورای امنیت صادر شده است حتی روسیه و آمریکا نیز این قطعنامه را امضا کرده‌اند ولی آمریکا از خودش بی‌عملی و ضعف نشان می‌دهد چرا که پرونده را تماماً در اختیار روسیه قرار داده و این باعث ایجاد مانع در مقابل چنین موضوعی می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت: آمریکا می‌خواهد این چند ماه را پشت سر بگذارد تا دوره اوباما تمام شود و این هم یک اشتباه دیگر توسط آمریکاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62c3f083-85dc-4498-800c-2079e340f20d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات