728 x 90

تجمع مردم به‌دلیل نبود پزشک معالج در مقابل بخشداری اصلاندوز از توابع پارس آباد مغان

مرکز درمانی اصلاندوز بدون پزشک
مرکز درمانی اصلاندوز بدون پزشک
دهها تن از اهالی بخش اصلاندوز در اعتراض به نبود پزشک و پرسنل متخصص در مقابل بخشداری اصلاندوز تجمع کردند.

خبرگزاری حکومتی بسیج ۲۸شهریور ۹۶ افزود به‌دنبال تغییر ناگهانی مسئول مرکز بهداشت و درمان اصلاندوز شاهد بهم ریختگی و نابسامانی به‌وجود آمده از جمله نبود پزشک و پرسنل متخصص و مراجعه مردم به بخشداری بودیم.

یادآوری می‌شود بخش اصلاندوز از توابع شهرستان پارس‌آباد مغان در استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید:‌

وضعیت قرمز منابع آب در پارس آباد مغان

آب آشامیدنی در 21روستا در شهرستان پارس آباد نوبت بندی شد.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در 3مرداد 96، با افزایش مصرف آب در فصل گرما و محدودیت منابع آبی، آب آشامیدنی 21روستا در شهرستان پارس آباد مغان نوبت بندی شده است به‌نحوی که طی شبانه روز آب برای چند ساعت قطع می‌شود.

نوبت بندی آب آشامیدنی روستاهای پارس آباد مغان در حالی است که این شهرستان مرزی با واقع شدن در کنار رود پر آب ارس با بحران آب مواجه هست.

با وجود گذشت بیش از 38سال از حاکمیت آخوندها، عشایر و قشلاقات برخی مناطق مغان به‌خاطر نبود آب لوله‌کشی شده با مشکل دائمی و روزمره دسترسی آسان به آب سالم و بهداشتی مواجه هستند و هر روز باید منتظر رسیدن تانکرهای آبی باشند.

درباره پارس آباد مغان:

پارس‌آباد یا پارساآباد یکی از شهرهای استان اردبیل در شمال غربی ایران است. نام این شهر از کلمه پارسا، که نام خانوادگی مدیرعامل شرکت شیار آذربایجان که در سال ۱۳۳۰شمسی این شهر را بنیان نهاد، برگرفته شده امّا بعدها به‌دلیل اشکال در تلفّظ دو حرف آ به‌صورت پشت سرهم یکی از الفها حذف و شکل نوشتاری پارس‌آباد صورت امروزی خود را یافت.

شهر پارس‌آباد منطقه‌یی است که در جلگه‌ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد. فاصله آن تا اردبیل ۲۲۰کیلومتر می‌باشد. جلگه پارس‌آباد مستعدترین خاک و مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی را برای زراعت دامپروری و باغداری داراست. شرکت بزرگ کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین شرکت در نوع خود در کشور و در خاورمیانه با حجم عملیات زراعی، دامی و صنعتی در همین شهرستان دایر است هم‌چنین وجود کارخانه قند، کمپوت سازی، مرباسازی، پنبه پاک کنی و کارگاه تولید لبنیات رونق خاصی به این شهرستان داده است. پوشش گیاهی منطقه بیشتر به‌صورت علفهای مرتع مرغوب می‌باشد و عشایر شاهسون که بقایای ۳۲طایفه اصلی اند با حفظ نژاد و سنتهای خویش هنوز در دشت مغان به حیات خویش ادامه می‌دهند. از محصولات کشاورزی و دامی مغان می‌توان به پنبه، چغندر قند، ذرت، گندم، برنج هاشمی، حبوبات، دانه‌های روغنی، کنجد، و میوه جات اشاره کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f6f5010-7e28-4bd9-bb8c-f4717a5af4c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات