728 x 90

تحریم‌های اتحادیه اروپا و ممنوعیت بارگیری ۱۸۲ کالا توسط کامیونهای ایرانی

ممنوعیت بارگیری کامیونهای ایران در اروپا
ممنوعیت بارگیری کامیونهای ایران در اروپا

خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۷ مهر منتشر کرد خبر از ممنوعیت بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی توسط کامیونهای ایرانی داد.
این خبرگزاری حکومتی به‌نقل از علی محمودی سرای که از وی به‌عنوان رئیس هیأت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران نام می‌برد خبر از وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا برای کامیونهای ایران خبر داد.
به گفته وی از یک ماه پیش بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی با کامیونهای ایران ممنوع شده است و این در حالی است که فرانسه صدور مجوز «زولا» برای کامیون‌داران ایرانی را از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی متوقف کرده است و اخباری مشابهی هم درباره اقدامات آلمان و ایتالیا در این زمینه منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، به غیر از مخالفت اروپا با صدور مجوز تردد کامیونهای ایرانی، پوشش بیمه بین‌المللی کامیون‌ها موسوم به «بیمه سبز» نیز به مانع دیگری برای ترانزیت جاده‌یی ایران به اروپا تبدیل شده است.
کامیونهای ایرانی به‌دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا قادر به دریافت بیمه سبز نیستند و بر اساس گزارشها، آنها این بیمه را در مرز بلغارستان از واسطه‌گران با سه برابر قیمت خریداری می‌کنند.
خاطرنشان می‌شود که مجوز «زولا» یکی از مجوزهایی است که در حوزه ترابری و حمل کالا به‌خصوص در ترابری بین‌المللی استفاده می‌شود. این مجوز معمولاً برای شرکتها یا افرادی که در زمینه حمل و نقل جاده‌یی بین‌المللی کالا فعالیت می‌کنند، الزامی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/769f7ad8-2d6e-4760-aa97-53f3ad985859"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات