728 x 90

چهارشنبه ۱۸ مهر، اعدام ۷زندانی همزمان با روز جهانی علیه حکم اعدام، ۲۶۷ اعدام در زمان پزشکیان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

چهارشنبه ۱۸ مهر، اعدام ۷ زندانی همزمان با روز جهانی علیه حکم اعدام، ۲۶۷ اعدام در زمان پزشکیان

در حالی که خامنه‌ای هر چه بیشتر در باتلاق جنگی که خود بانی اصلی آن بوده فرو می‌رود، با قساوت و وحشیگری کشتار زندانیان بی‌پناه را تشدید کرده است. او بیهوده تلاش می‌کند از شعله‌ور شدن آتش خشم خلق و قیام مردم جان بدر ببرد.

دژخیمان چهارشنبه ۱۸ مهر در آستانه روز جهانی علیه حکم اعدام، ۶زندانی را در زندان قزلحصار و یک زندانی ۲۱ساله به‌نام مهدی براهویی را در زندان زاهدان حلق‌آویز کردند. مهدی براهویی به هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸سال داشت. زندانیانی که در قزلحصار اعدام شدند عبارتند از احمد نارویی ۳۳ساله و محمد اسحاق‌زهی ۳۱ساله، سعید صفایی، محمد نارویی، آرمان هدایتی و کامران سقایی.

سه‌شنبه ۱۷ مهر سه زندانی به‌نام‌های اصغر قربانی، سهیل حبیب‌اللهی و یاسین امیری در زندان شیراز  حلق‌آویز شدند. یکشنبه ۱۵مهر علاوه بر اعدام حبیب‌الله محمد زهی که در اطلاعیه قبلی اعلام شد یک زندانی دیگر به‌نام یونس پیروزی در زندان مرکزی اردبیل و شنبه ۱۴ مهر اشکان یاری در زندان همدان به دار آویخته شدند.

به این ترتیب از مردادماه گذشته و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید فاشیسم دینی، شمار اعدامها به ۲۶۷تن بالغ می‌شود. پزشکیان روز ۱۷ مهر در دفاع از این اعدامهای سبعانه با لودگی گفت آنها که «دم از حقوق‌بشر می‌زنند می‌گویند شما چرا یک قاتل رو اعدام می‌کنید».

خانم مریم رجوی هفته گذشته در مجمع پارلمانی شورای اروپا، جامعه جهانی را به حمایت از کارزار نه به اعدام مقاومت و مشروط کردن رابطه دیپلماتیک و تجاری با رژیم آخوندها به توقف اعدام، تروریسم و گروگان‌گیری توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران فراخواند و خواستار حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر ارتکاب به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۳ (۱۰ اکتبر ۲۰۲۴)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e292aea-7ecd-4fa6-81cb-d12be3f0735b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات