728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۹اردیبهشت ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در روزنامه‌های حکومتی روز سه‌شنبه 29اردیبهشت اظهارات هراسان خامنه‌ای و بیان این‌که «مذهب و قومیت برای آمریکا بهانه اختلاف اندازی است» و «آمریکا در دشمنی با اسلام شیعه و سنی نمی‌شناسد» بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده است. روزنامه‌های باند خامنه‌ای عکسها و گزارشهای استقبال از دو فقره استخوانهای قربانیان جنگ ضدمیهنی در روزهای گذشته را ضمیمه این فضا سازی کرده‌اند. در کنار این عناوین تناقض گوییهای مذاکره‌کنندگان و دلواپسی دلواپسان نیز برجسته شده است.


اعتماد: ظریف: پروتکل الحاقی دسترسی بدون دلیل را فراهم نمی‌کند

حمایت: روایت سنخگوی کمیسیون امنیت ملی از جزییات متن توافق احتمالی: تعهدات ایران شفاف اما رفع تحریمها مبهم است

رسالت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: رفع تحریمها در توافق نهایی پر از پرانتز است، ولی تعهدات شفاف و روشن

جوان: ادعای آمانو توافق را به محاق می‌برد

سیاست روز: چگونه باید جلوی تفسیر و تاویلهای طرف مقابل در مذاکرات را گرفت؛ درب دبه را ببندید!

سیاست روز: پروتکل الحاقی درد سر ساز می‌شود

شهروند: ظریف: اجازه دسترسی بی‌رویه به تأسیسات کشور را نمی‌دهیم

روزنامه‌های دلواپسان خبر از قطعی شدن برخی توافقها می‌دهند و تلاش می‌کنند سکوت خامنه‌ای را بشکنند:


رسالت: حسینیان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بازرسی از مراکز نظامی به‌معنای نادیده گرفتن نظر رهبر انقلاب و فرماندهان نظامی است و این اقدام در واقع تحقیری است که می‌خواهد به ملت ایران تحمیل شود. اظهارات اخیر عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان مبنی بر اجازه بازدید مدیریت شده از سایتهای نظامی به بازرسان بین‌المللی نشان می‌دهد که تیم مذاکره‌کننده زیر بار بازرسیهای خارج از عرف و بازرس یهای ویژه و پروتکل الحاقی رفته و آن را پذیرفته است.

رسالت: نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: دو موضوع اساسی که ما به‌خاطر آن وارد مذاکره شدیم، یعنی رفع تحریمها و اعتمادسازی که مشمول بازرسیها می‌شود و برای ایران مهم است، حل نشده باقی مانده، اما در مقابل آمریکاییها و اروپاییها به اهدافی که در مذاکرات دنبال می‌کردند، رسیدند.

برخی از روزنامه‌های دلواپسان اطلاعات دقیق‌تری از جزئیات و چشم‌انداز وضعیت ذلت‌بار نظام در مذاکرات داده‌اند و باند رفسنجانی روحانی را عامل این ذلت معرفی کرده‌اند:


وطن امروز: بیش از یک ماه است در محیط نخبگانی کشور روشن شده چارچوب لوزان قابل دفاع نیست و باید اصلاح شود. حالا آنچه در حال رخ دادن است این است که نه‌فقط این چارچوب بهبود نخواهد یافت، بلکه آمریکایی‌ها درصدد هر چه بدتر کردن آن – تا جایی که بتوانند - هستند.

در این‌جا ضرورتی به ورود بیش از حد به جزئیات وجود ندارد. مسأله این است:
آمریکایی‌ها می‌خواهند چارچوب لوزان را بدتر کنند.
سوال مهم این است که چرا این اتفاق رخ داده است.
منشأ این اشتباه محاسباتی هر چه باشد –که بی‌گمان آدرسهای اشتباهی که اعضای دولت به بیرون کشور ارسال کرده‌اند نقشی مهم در شکل‌گیری آن داشته است- واضح است که در صورت تداوم، بنیاد مذاکرات را تخریب خواهد کرد.

برخی از روزنامه‌های باند ولی‌فقیه با هشدارهای خود به باند رقیب، قبل از هر چیز درهم تنیدگی بحرانهای نظام، و کشتی به گل نشسته‌اش را در چنبره بحرانهای منطقه‌یی ـ بین‌المللی تصویر کرده‌اند که در مرکز این بحرانها وحشت نظام از خیزشهای اجتماعی ناگزیر عیان شده است:


رسالت: شیطان بزرگ همواره باراهبری شیطانکهای داخلی وپیروان فریب خورده آنان و ماجراجوییهای سیاسی و تشدید شکافهای اجتماعی برای اهداف شوم... و برای رسیدن به این هدف ازسرایت مدل شرارت مزدوران خود درسوریه و عراق به ایران پروایی ندارد...
اتاق فرمانی که از هر فرصتی در داخل کشور برای فتنه‌انگیزی استفاده می‌کند، هشیاری و حضور فوری در صحنه و همزمان آتش تهیه رسانه‌های خود را در حوادث اخیر مهاباد ایرانشهر نشان داده و در مواردی مثل ورزشگاه تبریز با مهندسی شایعه در دقایق حساس بازی و چند اقدام مشکوک و معنادار همزمان و مقداری هزینه، به شورای تأمین استان نیز ضربه شست نشان داده است! که چقدر آسان از هر اجتماعی با برنامه‌ریزی مختصر می‌شود برای بحران‌سازی بهره‌برداری کرد.


روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی کماکان با آسمان ریسمان بافتنهای خود، ضرورت خوردن جام زهر برای خلاصی از بحرانهای منطقه‌یی و جهانی و حتی داخلی را تنها راه‌حل معرفی می‌کنند.

آرمان: عربستان در دوران پرتنش گذشته بسیارامیدوار بود که آمریکا را با کمک رژیم صهیونیستی وارد درگیری نظامی با ایران کند. اما با گذشت زمان و ورود دولت روحانی به صحنه سیاسی ایران که منادی سیاست خارجی آرام و مبتنی بر همکاری و تشریک مساعی در سطح بین‌المللی بود، امیدهای واهی عربستان و رژیم صهیونیستی نقش بر آب شد
هر گونه پاسخ مثبت ایران به روند حاضر و به سیاستهای جدید در خاورمیانه باعث کم اهمیت شدن جایگاه عربستان می‌شود که نقطه پایانی بر همه مانورهای سیاسی سعودیها خواهد بود


رو کردن دزدی و فساد و ناکارآمدی باند رقیب در روزنامه‌های حکومتی تقریباً جزو تیترهای ثابت شده است که در روز سه‌شنبه نیز ادامه دارد:


کیهان: نقش برخی مدیران دولتی در واردات کالاهای لوکس

قانون: گذر ربیعی به دادگاه مرتضوی، ربیعی از ساکتین پرونده تخلفات تأمین اجتماعی است

قدس: اعلام رسمی ورشکستگی برخی مؤسسات مالی و اعتباری

حمایت: سلب مسئولیت دولت از عواقب سپرده گذاری در مؤسسات مالی غیرمجاز

خراسان: وزیر ارتباطات در واکنش به توجیه مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها: مخابرات به بهانه کاهش درآمد دست درجیب مردم نکند

آرمان: 7هزار مؤسسه مالی غیرمجاز

شرق: طیب نیا: 150هزار میلیارد بدهیهای قطعی شده دولت

آفتاب یزد: خرج ماهانه 4نفر به ۳.۲ میلیون تومان رسید

اطلاعات: نوبخت: 2900 طرح عمرانی نیمه تمام روی دست دولت مانده است

مردم‌سالاری: وزیر اقتصاد: 80درصد منابع بانکها قفل است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a4f17e7-95b3-492e-b5a7-6322a87c25aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات