728 x 90

-

انجمن اسلامی دانش‌آموزی یا اولین ایستگاه وزارت اطلاعات

-

خامنه ای
خامنه ای
خلیفه ارتجاع در سخنرانی روز چهارشنبه 18شهریور با اعتراف به نفرت و رویگردانی جوانان از رژیم، آن را به دشمنان نسبت داد که سعی می‌کنند جوانان را نسبت به نظام، بی‌تفاوت بار بیاورند و از مسئولان هم خواست که جوانهای حزب‌اللهی را به اسم افراطی نکوبند، چون همینها هستند که موقع خطر به داد نظام می‌رسند.

اما رژیم برای ساختن این جوانهای حزب‌اللهی مورد نظر خامنه‌ای چه چیزی در نظر دارد. برنامه‌یی که تلویزیون رژیم در همان روز سخنرانی خامنه‌ای پخش کرد، تا حدودی به این سؤال جواب می‌دهد. طی این برنامه که عمده آن به مصاحبه با یک مهرهٴ اطلاعاتی رژیم اختصاص داشت، تلویزیون رژیم به تبلیغات برای یک ارگان سرکوبگر رژیم در مدارس به نام انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان پرداخت و از آن به‌عنوان یک نهاد مستقل، غیردولتی و فرهنگی اسم برد. مجری، با اعتراف به منفوریت این نهاد جاسوسی و سرکوب دانش‌آموزان که از آن با عنوان ناشناخته بودن یاد می‌کند، می‌گوید: «به بررسی مجموعه اقدامات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزی می‌پردازیم؛ تشکلی غیردولتی که تقریباً هم‌سابقه و هم‌عصر با انقلاب اسلامی است، اما کمتر شناخته شده است… نهادی مستقل و فرهنگی که در کنار نهاد رسمی آموزشی کشور، به هدفی مهم می‌پردازد؛ نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی… که در سال 1358 با حمایتهای (خمینی) تأسیس شده است». (تلویزیون رژیم – 18شهریور)

با مفهوم واقعی «غیردولتی»، مستقل، «فرهنگی»، « انقلابی» و امثالهم در این رژیم دجال به‌اندازه کافی آشنا هستیم؛ این توصیفات معمولاً برای نهادهای غیررسمی سرکوب به‌کار می‌رود. کما این‌که انجمن اسلامی که تنها در تعدادی از مدارس وجود دارد و در این مدارس هم تنها تعداد معدودی از دانش‌آموزان را در برمی‌گیرد، یک نهاد سرکوب و جاسوسی است که به‌شدت مورد تنفر دانش‌آموزان است و اعضای آن به‌عنوان جاسوس و بسیجی در میان دانش‌آموزان منفورند.

مجری، اولین سؤال خود از مهرهٴ اطلاعاتی رژیم که از او به‌عنوان دبیرکل اتحادیه دانش‌آموزان اسم می‌برد با این سؤال شروع می‌کند که: «چرا این اتحادیه آن‌قدر که باید، در میان مردم، خانواده‌ها و دانش‌آموزان شناخته شده نیست؟»

اما ببینیم منظور از فعالیت فرهنگی و تربیتی چیست و اصلاً این نهاد چرا و بر اساس چه ضرورتی به وجود آمد؟ مهرهٴ اطلاعاتی رژیم و به‌اصطلاح دبیرکل این نهاد سرکوبگر می‌گوید:
«اتحادیه در سال 1358 با هدف پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی تشکیل شد. در اوایل انقلاب اسلامی افکار التقاطی زیادی در قالب گروهکهای مختلف در مدارس فعالیت می‌کرد. بر اساس نیاز آن وقت و احساس مسئولیتی که تعدادی از فرهنگیان عزیز و به‌خصوص دانش‌آموزان می‌کردند، خدمت حضرت امام می‌رسند و ابراز نگرانی می‌کنند. حضرت امام دستور تشکیل نهاد انجمن اسلامی را می‌دهند که با هدف پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی بوده. انجمن اسلامی مدارس در دبیرستانهای آن زمان تشکیل می‌شود و در 13آبان اعلام موجودیت می‌کند و در حقیقت به‌لحاظ فکری، مدارس را پاکسازی می‌کند و آن گروهکهای التقاطی که بوده، نهایتاً از مدارس می‌روند یا منهدم می‌شوند».

به این ترتیب فلسفهٴ وجود انجمن اسلامی در مدارس، وحشت خمینی دجال از روی آوردن سیل‌آسای دانش‌آموزان به مجاهدین بوده است و هم‌چنان که این دژخیم گفت وظیفه انجمن اسلامی در مدارس، شناسایی، پاکسازی و نابودی دانش‌آموزانی بود سرشار از آگاهی و شور انقلابی که جرمشان این بود که آمال و آرمان خود را در مجاهدین یافته بودند و با تمام وجود به آن پیوسته بودند. همانها که یکی از درخشانترین حماسه‌های مقاومت تاریخ معاصر را در زندانها و شکنجه‌گاهها و در همهٴ عرصه‌های رزم و پیکار رقم زدند. کافی است به یاد بیاوریم که در اولین فهرست نام شهیدان مقاومت ایران که در سال 1364 متشکل از 12028تن از شهیدان مقاومت انتشار یافت، ۵۱.۶ درصد از شهیدان را دانش‌آموزان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

اما ببینیم این نهاد سرکوب و جاسوسی، به‌جز پاکسازی مدارس از دانش‌آموزان هوادار مجاهدین و دیگر گروه‌های انقلابی و به اعدام و تیرباران سپردن هزاران تن از آنها، دیگر چه نقش و وظیفه‌یی در پاسداری از نظام به عهده داشت؟ مهرهٴ اطلاعاتی رژیم ادامه می‌دهد:
«بعد از آن زمان، بحث دفاع مقدس پیش می‌آید و در حقیقت دانش‌آموزان، در حوزه دانش‌آموزی در جبهه‌های حق علیه باطل پرچمداری می‌کنند و خروجی‌اش می‌شود، 36000 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب و نظام».

اگر چه شاید این سؤال زائد باشد، اما شنیدنش از زبان گردانندهٴ این نهاد به‌اصطلاح «مستقل و غیردولتی» مفید است که بودجه این نهاد سرکوبگر از کجا تأمین می‌شود؟ :
«بخشی از بودجه ما از طرف دفتر مقام معظم رهبری تأمین می‌شود و بخشی به‌صورت کمک از طرف دولت است».

بله، در فرهنگ رژیمی که ارزشها را لگدکوب و کلمات را قلب و از مفاهیم خود تهی می‌کند، نهاد منفور جاسوسی و جاسوس‌پروری به نام انجمن اسلامی که در واقع اولین حوضچهٴ جاسوس‌پروری وزارت اطلاعات است، ”استقلال“‌اش را از خوردن از توبرهٴ شخصی خامنه‌ای می‌گیرد، ”غیر دولتی“ بودنش در تغذیه از آخور بودجه دولت معنا پیدا می‌کند و نقش ”فرهنگی“‌اش هم خلاصه می‌شود در شناسایی، سرکوب و تیرباران دانش‌آموزان انقلابی و همچنین شراکت در جنگ ضدمیهنی و به گل نشستهٴ خمینی با استفاده از دانش‌آموزان به‌عنوان گوشت دم توپ و خنثی کننده مین. نفرت و نفرین بر این رژیم و تمامی نهادهای سرکوبگرش.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/569801de-9815-4c6e-84ae-947889623b01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات