728 x 90

مایک پنس معاون دونالد ترامپ:‌ حمله موشکی در کردستان عراق را محکوم می‌کنم

مایک پنس معاون رٍئیس جمهور آمریکا
مایک پنس معاون رٍئیس جمهور آمریکا

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا حمله اخیر موشکی رژیم ایران به احزاب کردستان در عمق خاک اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد.

مایک پنس در حساب توئیتری خود نوشت: «... با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق [نچیروان] بارزانی صحبت کردم و حمله موشکی اخیر رژیم ایران به منطقه کردستان را محکوم کردم. این حمله به‌عنوان تلاشی برای مورد تهدید قرار دادن و بی‌ثبات کردن نزدیکترین همسایه‌ رژیم ایران عراق است.»

 

 

هیأت تحقیق آمریکا در کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری باس نیوز در اقلیم کردستان عراق، تیم تحقیقاتی آمریکایی اعلام کردند جزئیات داده شده از سوی سپاه پاسداران از محل پرتاب موشکهای سپاه پاسداران به مقر (حدک و حدکا) دروغ هستند و این حمله موشکی از فاصله ۲۰تا ۴۰کیلومتری مقر (حدک و حدکا) صورت گرفته و سپاه پاسداران از سکوهایی که برای پرتاب موشک در سلیمانیه ایجاد نموده استفاده کرده است.

باس نیوز می‌افزاید: علاوه بر این تیم آمریکایی اعلام نموده است که حتی هواپیماهای بدون سرنشین که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته شده در حومه استان کرکوک به پرواز درآمده و هدایت شده است.

حدک نام اختصاری حزب دموکرات کردستان و حدکا نام اختصاری حزب دموکرات کردستان ایران است

 

سپاه پاسداران حمله موشکی را به عهده گرفت
 

سپاه پاسداران ولایت فقیه، جنایت ضدبشری حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان را که همزمان با اعدام سه مبارز کرد توسط جلادان خامنه‌ای انجام شد، برعهده گرفت. در اطلاعیه سپاه پاسداران هدف از این جنایت را که یک تجاوز آشکار به خاک اقلیم کردستان عراق است، پایان بخشیدن به شرارتها و اقدامات تجاوزکارانه علیه رژیم قلمداد شده و آمده است: «یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه روز شنبه محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهکها و مرکز آموزش وابسته را با هفت فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد».

 

اطلاعیه حزب دموکرات کردستان

حزب دموکرات کردستان طی اطلاعیه‌یی درباره جنایت وحشیانه رژیم آخوندی در حمله موشکی به این حزب اعلام کرد پایگاه دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان در حالی که پلونوم کمیته مرکزی حزب در حال برگزاری بود آماج حملات هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت. حزب دموکرات کردستان خاطرنشان کرد رژیم جمهوری اسلام هر اندازه بیشتر در داخل کشور با موج نارضایتی‌های مردم و در خارج از کشور با فشارهای سیاسی و اقتصادی بین‌المللی روبه‌رو می‌شود بیشتر به سرکوب و تجاوز و جنایت و ترور بر علیه آزادی خواهان کردستان و ایران در داخل و خارج کشور پناه می‌برد. 

 

شهیدان حزب دموکرات

حزب دموکرات کردستان در اطلاعیه دیگری اعلام کرد بر اثر این حمله موشکی ۱۵تن از اعضای رهبری کادرها و پیشمرگان حزب به‌شهادت رسیدند و نزدیک به۴۰تن زخمی شدند. بنا‌ به این اطلاعیه ۴تن از اعضای کمیته مرکزی این حزب کریم مهدوی، ابراهیم ابراهیمی، نسرین حداد، رحمان پیروتی و دو عضو علی البدل کمیته مرکزی سهیلا قادری و هاشم عزیزی در شمار جان‌باختگان این حمله وحشیانه قرار دارند.

موضعگیری مریم رجوی علیه اعدام و حملات موشکی

خانم مریم رجوی اعدام جنایتکارانه سه مبارز کرد و حملات موشکی به مقرهای حزب دموکرات کردستان توسط حکومت پلید آخوندی را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد شد. خانم رجوی با فراخواندن مردم کردستان و سراسر ایران به اعتراض و قیام افزود: رژیم ضدبشری آخوندی می‌خواهد با سرکوب و اعدام و توپ‌باران و حملات موشکی فضای رعب و اختناق ایجاد کند و قیام مردم ایران را خاموش سازد اما این آرزو را به گور خواهد برد.

 

بیشتر بخوانید

خانم مریم رجوی حمله موشکی به مقرهای احزاب کردی در خاک عراق و اعدام سه مبارز کرد را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد شد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d49460f-dae9-4437-be3a-7c54c13b8b65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات