کمیته وکلا و حقوقدانان عراقی در دفاع از ساکنان اشرف خواستار پایان محاصره ظالمانه اشرف توسط نیروهای نوری مالکی و اجرای قوانین بینالمللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو شد.
این کمیته اعلام کرد: بعد از افشای جنایتهای نوری مالکی توسط ویکیلیکس و بعد از ناکام ماندن تقلباتش در پروسه انتخابات و شمارش آراء بهمنظور بیرون کشیدن نتایج مورد دلخواه خود، اکنون تنها راه ماندن در قدرت را، افزایش محدودیتهای ضدانسانی و سرکوب اپوزیسیون رژیم ملاها در اشرف، بهمنظور بهدست آوردن حمایت ملاها یافته است… لذا بعد از بازگشت نوری مالکی از ایران و براساس توافقاتی که با مقامات رژیم ملاها… کرده است اقدامهای سرکوبگرانه و محدودیتهای ضدانسانی جدیدی را علیه ساکنان اشرف شروع نموده تا دل ارباب خود را بهدست آورد و بتواند حمایت او را در بهدست آوردن مجدد نخستوزیری جلب کند. … لذا باید بهمنظور کاستن از فشار ساکنان اشرف هرچه زودتر نیروهای نوری مالکی به خارج از کمپ منتقل و نیروهای آمریکایی و تیم مانیتورینگ یونامی بهجای آنها مستقر شوند و تا اجرای قوانین بینالمللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو نظارت کنند و بدین طریق است که میتوان به شکنجه روانی ۹ماهه و محاصره ضدانسانی ۲۲ماهه ساکنان بیدفاع و بیپناه اشرف پایان داد.
این کمیته اعلام کرد: بعد از افشای جنایتهای نوری مالکی توسط ویکیلیکس و بعد از ناکام ماندن تقلباتش در پروسه انتخابات و شمارش آراء بهمنظور بیرون کشیدن نتایج مورد دلخواه خود، اکنون تنها راه ماندن در قدرت را، افزایش محدودیتهای ضدانسانی و سرکوب اپوزیسیون رژیم ملاها در اشرف، بهمنظور بهدست آوردن حمایت ملاها یافته است… لذا بعد از بازگشت نوری مالکی از ایران و براساس توافقاتی که با مقامات رژیم ملاها… کرده است اقدامهای سرکوبگرانه و محدودیتهای ضدانسانی جدیدی را علیه ساکنان اشرف شروع نموده تا دل ارباب خود را بهدست آورد و بتواند حمایت او را در بهدست آوردن مجدد نخستوزیری جلب کند. … لذا باید بهمنظور کاستن از فشار ساکنان اشرف هرچه زودتر نیروهای نوری مالکی به خارج از کمپ منتقل و نیروهای آمریکایی و تیم مانیتورینگ یونامی بهجای آنها مستقر شوند و تا اجرای قوانین بینالمللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو نظارت کنند و بدین طریق است که میتوان به شکنجه روانی ۹ماهه و محاصره ضدانسانی ۲۲ماهه ساکنان بیدفاع و بیپناه اشرف پایان داد.