728 x 90

كنفرانس برلين اسفند 89,

انعکاس کنفرانس برلین در تلویزیون تی وی برلین

-

کنفرانس برلین 28اسفند 89
کنفرانس برلین 28اسفند 89
تلویزیون تی وی برلین روز دوشنبه ۲۱ مارس ۲۰۱۱ گزارشی از کنگره ۱۹ مارس ایرانیان در برلین را پخش کرد.
گوینده برنامه:
روشنایی برج مخابرات برلین به‌عنوان یک جهت یاب برای بسیاری از ایرانیها یعنی بیش از ۵ هزار نفر نمایندگان ایرانیان از سراسر آلمان و نیز اروپا که برای شرکت در کنگره مقاومت برای حمایت از اعتراضات و قیام مردم در ایران آمده‌اند، عمل می‌کند. آنها خواستار سیاست نوینی در قبال ایران شدند. مثل ویدا نیک طالعان که به مدت ۲۵ سال است در اینجا زندگی می‌کند. او می‌خواهد علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران از آزادی حمایت کند.
ویدا نیک طالعان:
برای دموکراسی، صلح و آزادی در ایران بایستی تغییر دمکراتیک صورت پذیرد و این تنها برعهده خود ایرانی‌هاست. ما مردمی قوی هستیم و یک اپوزیسیون بسیار قوی داریم.
گوینده برنامه:
جواب حکام ایران، خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، خونین بود و قیامها سرکوب شدند. نقطه امید قیام کنندگان مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت است.
خواهر مریم:
ما آزادی مردم را تضمین می‌کنیم و علاوه بر آن آزادی ادیان و احزاب.
گوینده برنامه:
مریم رجوی به مجاهدین خلقی تعلق دارد که در حال حاضر توسط آمریکا به‌عنوان گروه تروریستی طبقه‌بندی شده‌اند. پاتریک کندی برادرزاده رئیس‌جمهور فقید آمریکا در سخنرانی خود علیه لیست‌گذاری مجاهدین در آمریکا موضع گرفت.
پاتریک کندی:
عموی من ۵۰ سال قبل به برلین آمد و این کلمات را گفت که ”من یک برلینی هستم“. امروز من به برلین آزاد و متحد سفر می‌کنم و در این کنگره کلمات وی را با اندکی تغییر تکرار می‌کنم که ”من یک ایرانی هستم“.
گوینده برنامه:
یکی دیگر از موضوعات محوری این کنگره حمایت از کمپ اشرف می‌باشد. این کمپ در عراق ایزوله شده و ۳۴۰۰ نفر ایرانی در آن‌جا زندگی می‌کنند. ۶ نفر از اعضای خانواده ماهوتچیان در آن‌جا هستند.
ویدا نیک طالعان:
عموی من به همراه تمامی افراد خانواده‌اش ۲۷ سال پیش، پس از این‌که ۲ نفر از پسر عموهایم اعدام شدند از ایران فرار کرد، چونکه تحت تعقیب بود و مجبور به ترک ایران شد. در غیراینصورت اعدام می‌شد.
گوینده برنامه:
فراخون سازمانهای انسان‌دوست و فعالین حقوق‌بشری مستمرا بلندتر می‌شود.
کریستیان سیمرمان:
غرب مدت زیادی از حمایت جنبش دمکراتیک صرفنظر کرده و دیکتاتورها را تقویت کرد. من به‌عنوان یک فعال حقوق‌بشری بایستی یک چنین امری را بالکل رد کنم.
گوینده برنامه:
کنگره برلین گام کوچکی در مسیر دمکراتیزه کردن ایران، و برای خیلی از شرکت‌کنندگان به‌مثابه یک روز انرژی زا در راستای مبارزه برای آزادی بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/466ed10b-d905-4869-9da2-3b6f9c0b79d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات