728 x 90

سوريه,

کشته شدن ۳۲۲ شهروند سوری دیگر بر اثر بمبارانهای روسیه و اسد

-

کشته شدن 322 شهروند سوری دیگر بر اثر بمبارانهای روسیه و اسد
کشته شدن 322 شهروند سوری دیگر بر اثر بمبارانهای روسیه و اسد
در حملات روسیه و رژیم اسد طی 6 روز گذشته به شهر حلب در سوریه 322 غیرنظامی کشته و 1150 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به‌نقل از ابراهیم ابولیث یکی از مسئولان دفاع مدنی سوریه نوشت ”در اثر حملات شش روزه رژیم اسد با پشتیبانی هوایی روسیه به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در حلب سوریه 322 غیرنظامی کشته و 1150 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

او با بیان این‌که در میان کشته شدگان 82 کودک و 63 زن وجود دارند اضافه کرد ”تلاش برای نجات افراد از زیر آوار ادامه دارد و ممکن است شمار قربانیان افزایش یابد“.

ابولیث با اشاره به این‌که اسد و روسیه در این حملات از بمب خوشه‌یی، خلأ و بشکه‌یی استفاده کرد اند گفت ”این رژیم علاوه بر مناطق مسکونی شعار، صلاح‌الدین، مویسر، مسکین، سوکری، انصاری، طارق الباب، سحور، حیدریه، حنانو و ضهره عواد، مدارس، بیمارستان و آمبولانسها را مورد هدف قرار داده است“.

از روز چهارم سپتامبر تاکنون در مناطق تحت محاصره رژیم اسد که 300 هزار نفر به‌سر می‌برند بسیاری از نانوایی‌ها بسته شدند و مردم نمی‌توانند نان پیدا کنند.

در همین حال سازمان بهداشت جهانی و اداره بهداشت استان حلب روز شنبه گذشته اعلام کرد که تمام بیمارستانهای مناطق شرقی حلب سوریه به‌دلیل خرابی ناشی از حملات روسیه و رژیم اسد، از فعالیت بازمانده‌اند.

بیمارستان عمر بن عبدالعزیز که تا دو روز قبل در منطقه معادی حلب فعال بود در نتیجه بمباران شدیدی غیرقابل استفاده شده است. یکی از مسئولان این بیمارستان به خبرگزاری آناتولی گفت ”پس از حملات مذکور مجروحان را به زیرزمین خانه‌های مخروبه منتقل کردیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/449f8ba9-1b1e-420e-a426-5ebb200238ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات