728 x 90

کنفرانس در آستانهٴ روز جهانی حقوق‌بشر با حضور مریم رجوی؛ سخنرانی ژرار دوپره در پارلمان اروپا

کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر
کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر
بروکسل - پارلمان اروپا
کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر
با حضور مریم رجوی

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان اروپا از کشورها
و گروه‌های مختلف سیاسی و پارلمانی
محکومیت موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران
و دخالتهای تروریستی فاشیسم مذهبی در منطقه
 
روز چهارشنبه ۱۵آذر 96 (ششم دسامبر 2017) رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، در کنفرانسی که توسط گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر در مقر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد. شرکت و سخنرانی کرد.
خانم رجوی در ورود به مقر پارلمان اروپا در بروکسل، مورد استقبال نایب‌رئیس پارلمان اروپا ریچارد چارنسکی و هیأتی از نمایندگان برجسته پارلمان اروپا و اعضای گروه دوستان ایران آزاد به ریاست ژرار دوپره وزیر دولت و نماینده پارلمان اروپا از بلژیک، قرار گرفت:
در کنفرانس پارلمان اروپا، دو نایب رئیس پارلمان آقایان ریچارد چارنسکی و پاول تلیشگا، رئیس گروه دوستان ایران آزاد ژرار دوپره، رئیس پیشین گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا استرون استیونسون و هم‌چنین شماری از نمایندگان پارلمان از کشورها و گروه‌های مختلف پارلمانی، از جمله آنتئامک اینتائر، هاینس بکر، تونه کلام، آنا فوتیگا، آنا زابورسکا سخنرانی کردند. سخنرانان کنفرانس ضمن محکوم‌کردن موج اعدامها و جنایات ضدانسانی حکومت آخوندی و دخالتهای تروریستی و ثبات زای این رژیم در منطقه، بر مشروط‌کردن روابط اتحادیه اروپا با رژیم آخوندی به توقف اعدامها و نقض حقوق‌بشر و اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر این رزیم، از جمله لیست‌گذاری و اعمال تحریم‌های فراگیر بر سپاه پاسداران تأکید کردند.
سخنرانان ضمن اشاره به موقعیت بحرانی دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم برایران، خواهان حمایت از مقاومت سازمانیافته مردم ایران و اهداف آلترناتیو دموکراتیک برای برقراری آزادی و دموکراسی شدند.

ژرار دوپره - رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
بسیار متشکرم از حضور شما در این جلسه در مقر پارلمان اروپا. ما آگاهانه این جلسه را به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر برگزار کرده‌ایم. بسیار خوشحالیم که خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران امروز در این‌جا با ما است. بسیار خوشحالم که بگویم: او رهبری گرانقدر برای اپوزیسیون دموکراتیک علیه حکومت مذهبی آخوندهاست و مبارزه او در دفاع از حقوق‌بشر در ایران چشم‌گیر و مورد حمایت ماست. هم‌چنین مفتخرم که بسیاری از همکارانم را امروز در این‌جا می‌بینم.
 
 

و حالا به وضعیت کنونی در داخل ایران می‌پردازم. همان‌طور که می‌دانید، حسن روحانی دومین دورهٴ ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد. آنهایی که هم‌چنان او را یک «معتدل» می‌نامند، باید این شهامت را داشته باشند که چشمانشان را به واقعیت باز کنند. به گفته عفو بین‌الملل، بیش از 55% اعدامها در جهان باستثنای چین، در ایران صورت می‌گیرد. بیش از 3هزار اعدام در دورهٴ اول ریاست‌جمهوری روحانی صورت گرفته است. خود او نیز به توجیه این اعدامها تحت عنوان به‌اصطلاح «قانون قصاص» پرداخت.
در ماه گذشته، کمیتة سوم مجمع عمومی ملل‌متحد قطعنامه‌یی را به‌تصویب رساند که نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم می‌کرد. این قطعنامه موج گسترش‌یابندهٴ اعدام‌ها، نقض سیستماتیک آزادی بیان و تجمع، سرکوب اقلیت‌های مذهبی و قومی و تبعیض در قبال زنان را محکوم می‌کند.
نزدیک به 38سال است که پاسخی به نقض حقوق‌بشر در ایران داده نشده است. همه می‌دانیم که در سال 1988بیش از سی هزار زندانی سیاسی که اکثرآنها متعلق به سازمان مجاهدین خلق ایران بودند توسط حکومت آخوندها قتل‌عام شدند. مسئولین این قتل‌عام مجازات نشدند و برعکس، عالیرتبه‌ترین مقامات حکومت که در این جنایت علیه بشریت دست داشتند هنوز در مسند قدرتند. یکی از آنها وزیر سابق دادگستری روحانی است که عضو هیأت مرگی بود که مسئول کشتارها در تهران در سال 1988بوده است. وزیر کنونی دادگستری نیز عضو این هیأت شوم در جنوب ایران بوده. این وزیر که هم‌اکنون در مسند قدرت است، از سال 2011به‌دلیل نقض شدید حقوق‌بشر، در لیست سیاه اتحایه اروپا و انگستان است. پس می‌توانیم و باید بگوییم که این همان حکومت سی سال پیش است. فقط ظواهر امر تغییر کرده‌اند.
ما اتحادیة اروپا، به‌خصوص نمایندهٴ عالی آن، خانم فدریکا موگرینی را فرا می‌خوانیم به اولویت‌دادن به حقوق‌بشر و حقوق زنان در روابط اتحادیه اروپا با (رژیم) ایران. ما به تلخی از نگرش وی که تماماً توسط وسواس او در قبال توافق اتمی ترسیم می‌شود و شرکت‌های غربی را تشویق به رفتن به ایران می‌کند سرخورده شده‌ایم. ما دولتهای اروپایی، از جمله دولت کشور خودم بلژیک را دعوت می‌کنیم به مشروط‌کردن روابط با (رژیم) تهران به توقف اعدام‌های وحشیانه و پیشرفت‌های ملموس در زمینه حقوق‌بشر. هم‌چنین می‌خواهم تأکید کنم که تروریسم حکومت ایران در منطقه غیرقابل‌قبول است. حمایت (رژیم) تهران از بشار اسد و حضور روسیه، هم یک دخالت است و هم یک خطا. ما خواهان آن هستیم که همهٴ نیروهای حکومت ایران از سوریه و عراق خارج شوند. معتقدم که به‌عنوان منتخبان اروپا وظیفه داریم به مردم ایران این پیام را بدهیم که آنها در مقاومتشان علیه دیکتاتوری آخوندها تنها نیستند. به‌همین دلیل محکومیت شدید و علنی سرکوب در ایران از جمله سرکوب زنان و سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی توسط ما، امر بسیار مهمی است. از طرف دیگر خانم (رجوی)، ما بر این عقیده‌ایم که طرح ده ماده‌یی که خواهان برقراری ایرانی مبتنی بر جدایی دین و دولت و لغو حکم اعدام است باید مورد حمایت قرار گیرد. چند صد تن از همکارانم در پارلمان اروپا بیانیه‌هایی را در حمایت از برنامه‌یی برای یک ایران آزاد که شما خانم رجوی مسئول آن هستید امضا کرده‌اند. من همهٴ کشورهای دموکراتیک غربی را فرامی‌خوانم که این اپوزیسیون دموکراتیک را که این برنامه تبلور آن است، به‌رسمیت بشناسند و از آن حمایت کنند.
من چند بار در گردهمایی‌های سالانهٴ شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرده‌ام و می‌توانم گواهی بدهم که این شورا با دست بالا قوی‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین اپوزیسیون است و شایان حمایت تام و تمام ما ست. ما همهٴ اقدامات لازم را برای حمایت از این اپوزیسیون به‌عمل خواهیم آورد تا مردم ایران هر چه سریع‌تر به آزادی که شایستهٴ آن هستند دست یابند. از حسن توجه شما ممنونم.
ادامه دارد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42015865-25bf-459a-a3f6-7aaecd3162d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات