728 x 90

تنشها و بحران در منطقه به‌دنبال ترور اسماعیل هنیه در تهران

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

بحران و رویارویی در منطقه

در پی ترور هنیه در تهران

 

در میان تنشها و بحران در منطقه به‌دنبال ترور اسماعیل هنیه در تهران، سی.ان.ان به‌نقل از مقامات رسمی آمریکا خبر داد که شامگاه دوشنبه یک حمله موشکی علیه پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد واقع در غرب بغداد صورت گرفت. شواهد اولیه حاکی از زخمی شدن ۵سرباز آمریکایی است.

سی.ان.ان افزود: وزارت دفاع آمریکا گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران را مسئول این حمله دانست و آنرا تشدید خطرناک تنشها توصیف کرد.

آکسیوس خبر داد روز دوشنبه بایدن و هریس در «اتاق عملیات و برآورد وضعیت» کاخ‌سفید توسط شورای امنیت ملی پیرامون آخرین تحولات منطقه توجیه شدند. مشاوران امنیت ملی به بایدن و هریس گفتند انتظار دارند سناریویی شامل دو موج حمله توسط حزب‌الله و رژیم ایران و چند نیابتی دیگر آن علیه اسراییل به اجرا درآید.

جان بولتون روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حساب ایکس خود نوشت: نیابتی‌های رژیم ایران بار دیگر به آمریکایی‌ها در عراق حمله کردند و تعدادی را مجروح کردند،، احتمالاً این حمله به‌عنوان مقدمه حمله مستقیم دیگری از جانب رژیم ایران به اسراییل است. ندیدن جو بایدن این را، که رژیم ایران جنگ گسترده‌یی را در خاورمیانه به‌راه انداخته و آمریکایی‌ها و متحدان ما را به خطر می‌اندازد. نادیده می‌گیرد. دیگر بس است!

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت منطقه اکنون در نقطه حساسی به‌سر می‌برد... ما از طریق تماسهای دیپلماتیک پیامهای مستمری برای رژیم ایران ارسال کردیم تا به آنها اطلاع دهند تشدید تنش به نفع آنها نیست و ما از اسراییل در مقابل حملات آنها دفاع خواهیم کرد. تشدید تنشها به نفع رژیم ایران و به نفع هیچکس در منطقه نیست.

اورشلیم پست با انتشار گزارشی از تشدید تنش در منطقه نوشت: اردن و عربستان سعودی به رژیم ایران پیام داده‌اند که عبور هر گونه موشک یا پهپاد که از حریم هوایی آنها عبور کند را نقض امنیت ملی و حاکمیت ارضی محسوب کرده و علیه آن عمل خواهند کرد.

لیندزی گراهام عضو سنای آمریکا روز دوشنبه طی مقاله‌یی در وال استریت ژورنال نوشت: مدت مدیدی است که آمریکا در بهترین حالت در مقابل رژیم ایران دفاعی عمل کرده است. اکنون زمان عمل تهاجمی است. رژیم ایران تا زمانیکه بفهمند چه کارهایی را نمی‌تواند بکند، به ایجاد آشوب ادامه خواهد داد. ما باید برای این رژیم مرز سرخ مشخص کنیم و آنرا اعمال کنیم. تنها زبانی که رژیم ایران می‌فهمد زبان زور است. بهترین راه برای احتراز از خون‌ریزی و آشوب در خاورمیانه و حفاظت از آمریکا، ایستادن در مقابل رژیم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc9be17c-b4d6-4498-a585-4b76664ae172"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات