728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

آقای لئو داتسن برگ خواستار پایان‌دادن به محاصره ضدانسانی علیه اشرف شد

-

لئو داتسن برگ عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دموکرات مسیحی
لئو داتسن برگ عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دموکرات مسیحی
آقای لئو داتسن برگ عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دموکرات مسیحی (حزب حاکم) در مجلس فدرال آلمان و سخنگوی امور سیاست دارایی این فراکسیون در نامه‌یی برای وزیر خارجه آلمان، گیدو وستروله، و هم‌چنین در نامه‌یی جداگانه به نماینده ویژه ملل ‌متحد در عراق اد ملکرت، نماینده دولت آلمان در امور حقوق‌بشر، مارکوس لونینگ و سفیر آلمان در بغداد خواستار تلاش برای پایان‌دادن به محاصره ضدانسانی علیه اشرف شد.

لئوداتسن برگ، عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دمکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان، خطاب به وزیرخارجه این کشور می‌نویسد:
به‌دنبال دیدار اخیر نخست وزیر عراق، نوری المالکی با خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در ایران، یگانهای نظامی عراقی، محاصره علیه کمپ اشرف را که محل استقرار ۳۴۰۰ تن از اعضای مجاهدین خلق، مخالفان رژیم ایران می‌باشد، تشدید کرده‌اند. مسئولیت این محاصره برعهده یک کمیته بدنام و برخی واحدهای نظامی است که مستقیما از سوی نخست‌وزیری عراق دستورات خود را دریافت می‌کنند.
از این محاصره، بیماران صعب‌العلاج به‌طور ویژه رنج می‌برند به‌عنوان نمونه، از دسترسی خانم الهام فردی پور، مبتلا به سرطان، به بیمارستان بغداد جهت برخورداری از شیمی درمانی که برای او بسیار ضروری است، برای پنجمین بار طی هفت ماه گذشته ممانعت به‌عمل آمد.
هم‌چنین آقای مهدی فتحی مبتلا به سرطان کلیه، شش ماه بعد از تشخیص بیماری و تجویز عمل، مورد عمل جراحی قرار گرفت، زیرا ادارات ذیربط اجازه عمل زودتر از این موعد را نمی‌دادند. صرفاً به‌خاطر این تاخیر، بیماری سرطان در بسیاری از نقاط بدن او گسترش یافته است. بعد از عمل نیز امکانات دارو و درمانهای ضروری از او دریغ شده است.

در ادامه نامه آقای لئوداتسن برگ، عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دمکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان، خطاب به وزیرخارجه این کشور آمده است:
در همین زمینه گزارش شده که پزشکان متخصص و جراحان عراقی که برای انجام عمل جراحی روی بیماران به بیمارستان اشرف آمده بودند، اجازه عمل دریافت نکردند و به همین دلیل عملهای جراحی ضروری انجام نشد. هم‌چنین پزشکان عراقی که از بیمارستان استان دیالی برای معالجه ساکنان کمپ اشرف آمده بودند، توسط فرماندهان نظامی مورد تهدید قرار گرفتند تا کار خود را متوقف سازند.
لئو داتسن برگ، عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دموکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان در ادامه نامه خود می‌نویسد: این یک خواسته مستمر رژیم ایران از دولت عراق بوده که زندگی را برای مخالفان این رژیم در کمپ اشرف غیرقابل تحمل سازد.
لذا بسیار مبرم و ضروری است که سفیران کشورهای غربی در عراق بر حق دسترسی بیماران کمپ اشرف به بیمارستانهای عراقی و رسیدگی پزشکی متناسب، انسانی برای آنها، فشار بیاورند.

اتحادیه اروپا که خود را نسبت به شکل‌گیری دموکراسی در عراق متعهد ساخته است، نمی‌تواند در مقابل اعمال این خودکامگی که بدون شک از سوی رژیم تهران هدایت می‌شود، بی‌تفاوت باشد.
عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی دمکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان در خاتمه نامه‌اش خواستار اقدام عاجل وزیر خارجه آلمان برای تامین رسیدگیهای پزشکی برای بیماران اشرف شده و تاکید می‌کند به محاصره ضدانسانی‌اشرف باید بفوریت خاتمه داده شود و اتحادیه اروپا می‌تواند مدافع این خواستها باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/351ee92b-6dc4-4463-90aa-fdda8b9fc4cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات