728 x 90

عفو بین‌الملل: سرکوب روهینگیا در میانمار جنایت علیه بشریت است

نسل کشی در میانمار
نسل کشی در میانمار
سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه 26مهر 96 طی گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار به ارتکاب « جنایت علیه بشریت» علیه اقلیت مسلمان روهینگیا متهم هستند.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه میانمار و پیگرد مسئولان این وقایع شده است.

عفو بین‌الملل هم‌چنین به «سرکوب هدفمند، قتل، تجاوزهای جنسی» علیه اقلیت روهینگیا و «به آتش کشیدن سازمان‌یافته و سراسری» روستاهای آنها توسط دولت میانمار اشاره کرده است.
 


شواهد جمع‌آوری شده توسط عفو بین‌الملل نشان می‌دهد «صدها هزار تَن» از زنان، مردان و کودکان اقلیت روهینگیا قربانی حملات «نظام‌مند و گسترده ای» بوده‌اند که « جنایت علیه بشریت» در نظر گرفته می‌شود.

عفو بین‌الملل در این گزارش نیروهای امنیتی میانمار را متهم کرده است که به‌دنبال بیرون راندن «دائمی» اعضای اقلیت روهینگیا از ایالت راخین هستند. در این گزارش از بحران آوارگان روهینگیا که به‌دنبال عملیات نیروهای امنیتی میانمار آغاز شد به‌عنوان «بدترین بحران پناهجویان در منطقه طی دهه‌های اخیر» یاد شده است.

در گزارش عفو بین‌الملل شهادت بیش از ۱۲۰نفر از اعضای اقلیت روهینگیا که در هفته‌های اخیر از میانمار گریخته‌اند، آورده شده است. کارکنان عفو بین‌الملل برای تهیه این گزارش هم‌چنین با ۳۰نفر از امدادگران، کارکنان پزشکی، خبرنگاران و مقامات بنگلادش گفتگو کرده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان روز سه‌شنبه شمار اعضای روهینگیا را که تاکنون به بنگلادش گریخته‌اند، ۵۸۲هزار نفر اعلام کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28bc27df-6bc3-4144-a2d0-8b985c5f0d0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات