728 x 90

-

نورمن ویزدم در سن ۹۵سالگی درگذشت

-

نورمن دیزدم کمدین مشهور انگلیسی
نورمن دیزدم کمدین مشهور انگلیسی
نورمن دیزدم کمدین مشهور انگلیسی پس از شش ماه بیماری در۹۵ سالگی درگذشت. خانواده این کمدین گفتند که وی با آرامش، عصر روز دوشنبه درگذشت. از این هنرپیشه معروف سینمای کمدی جهان که اثار زیادی از او چون شیرفروش و سر بزنگاه بارها از تلویزیون ایران پخش شده است نهایتا در اواخر روز دوشنبه در آسایشگاهی در انگلیس جان سپرد.

نورمن ویزدوم در بخش مریلبون لندن به دنیا آمد. او فعالیت در سینما را از سال ۱۹۴۸ آغاز کرد. او با کلاه پارچه‌ای و کت و شلوار گشاد معروف‌اش در بیش از ۲۰ فیلم به بازی پرداخت. او در سال ۲۰۰۰ برای فعالیتش در زمینه هنر و سرگرمی از دربار سلطنتی بریتانیا لقب ”سر“ گرفت.

ویزدوم در نودمین سالروز تولدش، (۴ فوریه ۲۰۰۵ ) از فعالیت هنری کناره گرفت و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون پایان داد. با این وجود او در سال ۲۰۰۷ در یک فیلم کوتاه به نام اسپرسو در نقش یک کشیش بازی کرد. سود حاصل از فروش دی‌وی‌وی این فیلم به یک موسسه حمایت از بیماران سرطانی تعلق گرفت. نورمن ویزدوم در شش ماه آخر عمرش چندین بار دچار سکته مغزی شد که باعث تحلیل قوای جسمی و ذهنی وی گردید. او عصر ۴ اکتبر ۲۰۱۰ در یک خانه سالمندان درگذشت. در زمان مرگش، نورمن دو فرزند و دو نوه داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20cf94f6-41b3-4b5d-b6a8-88d99babd18b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات