728 x 90

بزرگداشت شهیدان سر‌به‌دار در سی‌امین سالگرد قتل‌عام۶۷– سخنرانی سناتور جری هورکان و مالکوم فاولر

گردهمایی سراسری جوامع ایرانیان در ۲۰شهر جهان

سناتور جری هورکان نایب‌رئیس کمیته مالی سنای جمهوری ایرلند - مالکوم فاولر از کانون وکلای انگلستان و ولز
سناتور جری هورکان نایب‌رئیس کمیته مالی سنای جمهوری ایرلند - مالکوم فاولر از کانون وکلای انگلستان و ولز

سناتور جری هورکان – نایب‌رئیس کمیته مالی سنای جمهوری ایرلند

همکاران محترم، خانمها و آقایان و دوستان، این یک افتخار است که امروز در کنار شما باشم تا صدای خود را به صدای شما اضافه کنم و حمایت خودم را از مبارزات بین‌المللی که به‌دنبال عدالت برای قربانیان نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران هستند به‌خصوص اعدام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ اعلام کنم.

امروز اینجا هستیم تا این واقعیت را گرامی بداریم یادبود ۳۰،۰۰۰زندانی سیاسی که با شتاب و بدون مقررات اداری در زندانهای رژیم بدون پروسه قضایی مناسب بعد از فتوای ولی‌فقیه وقت، خمینی، که بالاترین مقام رژیم ایران در آن زمان بود اعدام شدند.

سی سال پیش در این ماه، از دهها هزار زندانی سیاسی در زندان یک سؤال ساده شد. آیا از سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کنی؟ و اگر آنها پاسخ مثبت می‌دادند آنها را مستقیماًً به پای چوبه‌دار می‌بردند. نه عدالتی، نه دادگاهی، هیچ چیز، فقط اعدام شدند.

یک تعریف فنی دقیق از جنایت علیه بشریت توسط یک رژیم را وکیل سرشناس حقوق‌بشر جفری رابرتسون ارائه داده است و نتیجه‌گیری کرده است که بدون شک آنچه که در سال ۱۳۶۷به‌وقوع پیوست جنایت علیه بشریت است و سایر سازمانهای غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل با نگاه به شواهد و مدارک به همان نتیجه‌گیری رسیده‌اند. من به زمینه قبلی آن اشاره کردم زیرا این فقط یک تراژدی بزرگ در گذشته نیست بلکه حتی به امروز نیز مربوط است چون تظاهرات ضد رژیم در سراسر کشور با فرصتی برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری مذهبی در حال وقوع است که ما امروز به‌روشنی شاهد آن هستیم هم در داخل ایران و هم در جوامع ایرانی در سراسر جهان. تمام شهرهایی که امروز دیدیم می‌دانیم که این رژیم هنوز به‌شدت و سنگینی مخالف شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران است و به لطف خانم رجوی و تمام کارهایی که انجام داده است یک سازمان عظیم درگیر رویدادهای امروز است مانند ویلپنت که من در ژوئن در آن حضور داشتم مانند رخداد ژانویه و سایر رویدادهای دیگر که به‌طور مداوم فشار را بر رژیم حفظ می‌کند تا به افرادی مانند من و پارلمان ایرلند اجازه دهد تا آنچه را که در سال ۱۳۶۷ واقع شد محکوم کنیم، به‌عنوان یک گروه از سناتورها، من معاون گروه خودمان هستم همکاران من نیز در موارد دیگر حضور داشته و از شما حمایت کرده‌اند.

مهم این است که به یاد داشته باشید بسیاری از کسانی که مرتکب قتل‌عام سال ۱۳۶۷ شدند حتی اکنون دارای مقامهای ارشد اجرایی هستند.

من تعجب نمی‌کنم که این موارد نقض حقوق‌بشر بخشی جدایی ناپذیر از پاسخ وحشیانه رژیم به اعتراضات مردمی در ایران بوده است. اما اکنون سرکوب داخلی با حملات تروریستی همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم علیه جنبش مقاومت ایران در واقع اخیراً در همین رویداد ویلپنت همراه شده است که خوشبختانه به چالش کشیده شد و اتفاق نیفتاد زیرا رژیم به‌روشنی در ایران هنوز در ایران از ارتباطی که بین مجاهدین خلق و مردم وجود دارد احساس تهدید می‌کند و آنها می‌دانند که پایان کارشان در راه است اما نمی‌دانند که چه زمانی و به میزان زیادی احساس تهدید می‌کنند و همان‌طور که قبلاً گفته شد نه به این میزان از طرف انگلستان، آمریکا، روسیه یا اسراییل بلکه از طرف مردم خود.

همان‌طور که می‌دانیم گردهمایی به چالش کشیده شد و خوشبختانه آن توطئه تروریستی به‌طور ناگهانی خنثی شد. اکنون که ما از کسانی که در این رابطه دستگیر شده‌اند حسابرسی می‌کنیم باید با پروسه مشابهی از کسانی که مسئول قتل‌عام ۳۰،۰۰۰زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ هستند حسابرسی کنیم. در سپتامبر ۲۰۱۶ شورای ملی مقاومت ایران هویت حدود ۶۰نفر از مقامات رژیم که هنوز در قدرت هستند را افشا کرد و ما می‌دانیم که آنها چه کسانی هستند و کجا هستند. بنابراین، من به شما و دیگران در ۱۷شهر دیگر در اروپا و سه شهر در کانادا می‌پیوندم ما امروز از بسیاری از ایرانیان و جوامع گسترده‌تر در سراسر جهان که کاملاًً شوکه شده‌اند شنیدیم سی سال پیش ۳۰۰۰۰زندانی شجاع به‌رغم مواجه شدن با مرگ در برابر رژیم تروریستی ایران سر خم نکردند. امروز ما همان شجاعت را در خیابانهای تهران می‌بینیم که شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند و مانند آن شهیدان مردم تهران خواهان پایان دادن به رژیم دیکتاتوری مذهبی هستند و اراده کرده‌اند که تغییر دموکراتیک در کشور ایجاد کنند. جامعه بین‌المللی به‌ویژه اتحادیه اروپا بایستی در کنار آنها بایستد برای این‌که فقط یک برنده در این مبارزه مردم ایران علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران وجود دارد و آن برنده مردم ایران و اپوزیسیون مشروع یعنی شورای ملی مقاومت ایران است.

و ما اگر چه روشن است که ایرانی نیستیم اما مردم بسیاری از سراسر جهان که با مبارزه شما آشنا هستند به کشور شما اگر دموکراسی داشت به‌عنوان یک مکان خارق‌العاده نگاه می‌کردند. کشوری که منابع خوبی دارد، جمعیت جوانی دارد و من شک ندارم که به‌زودی شما یک حکومت آزاد و دموکراتیک خواهید داشت و شاید افرادی که در این سالن هستند و در سراسر جهان به ایران باز خواهند گشت به تهران باز می‌گردند و یک دولت آزاد و دموکراتیک برقرار خواهند کرد.

بنابراین، برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و به شورای ملی مقاومت و خانم رجوی به‌خاطر این‌که اجازه ندادید مردم در سراسر جهان آنچه را که در سال ۱۳۶۷ اتفاق افتاد فراموش کنند تبریک می‌گویم و ما آنچه که اتفاق افتاد را فراموش نخواهیم کرد. از شما بسیار متشکرم.

 

 

سخنرانی مالکوم فاولر- از کانون وکلای انگلستان و ولز

خانم رجوی، دوستان در اینجا و سراسر اروپا،

من از طرف بدنه حرفه‌ای خود، انجمن وکلای انگلستان و ولز صحبت می‌کنم. من مایلم که قبل از هر چیز بگویم که افتخار می‌کنم که اینجا هستم تا از طرف ۱۶۰هزار وکیل از انگلستان و ولز صحبت کنم.

من از این مناسبت بسیار غمگین هستم چون ما نبایستی اینجا یا در بروکسل، لوگزامبورگ، یا استکهلم باشیم. ما بایستی در یک ایران آزاد غیرمذهبی و دموکراتیک باشیم. من بسیار احساس فروتنی می‌کنم که با کسانی که واقعاً رنج برده‌اند یک پلتفرم دارم. کانون وکلا بارها با صدای بلند در این مورد صحبت کرده است و به اینکار در مورد قتل‌عام ۱۳۶۷ با خشم ادامه خواهد داد. این انجمن به بلند کردن صدای خود در مورد جنایاتی که با تعداد بی‌سابقه‌یی تا به امروز ادامه یافته است ادامه می‌دهد. این جنایات علیه تمامی اصول حاکمیت قانون و پروسه دادرسی است. ما البته در مورد کشتار ۱۳۶۷ صحبت می‌کنیم و از آن به‌خاطر بی‌عدالتی خیلی آزرده و خشمگین شده‌ایم به‌طور خاص در مورد کشتار ۷۸۹نوجوان در نقض حکومت قانون و در نقض پروسه دادرسی و نقض تعهدات بین‌المللی برای عدم اعدام نوجوانان که رژیم ایران امضا کننده آن است. ما از این کار آنها برای مثال کشتار ۶۲زن باردار بیزار هستیم. من این را قبلاً گفته‌ام اما شایان تکرار است که بگویم خانواده‌هایی وجود دارند که اعضای آن ربوده شدند، ۴۱۰خانواده که ۳یا ۴نفر از هر خانواده اعدام شده‌اند. ما به اعتراض علیه آنها و نبرد همراه شما ادامه خواهیم داد. ما ثابت قدم خواهیم ماند. ما با این مبارزه هستیم و به آن ادامه خواهیم دا د تا موفق شویم. این پیروزی شاید نزدیکتر از آنچه که فکر می‌کنیم باشد. بگذارید صمیمانه امیدوار باشیم که این‌طور باشد. بگذارید کار درست انجام شود. از شما بسیار متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/774d5cb9-89bf-48ab-b4dc-20027b9d5e3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات