728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتصاب کارگران و دانشجویان در اردکان و اصفهان و خودکشی یک کارگر در دیواندره

-

کارخانه گندله سازی اردکان
کارخانه گندله سازی اردکان

اردکان - اعتصاب کارگران در کارخانه گندله سازی اردکان

از صبح روز یکشنبه 28شهریورماه کارگران کارخانه گندله سازی اردکان یزد دست به اعتصاب زدند. در پی این اعتصاب پروژه و کارخانه به‌طور کامل تعطیل گردیده است. تمامی کارکنان این پروژه 6ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.
کارگران هفته گذشته به مسئولان کارخانه اعلام کرده بودند که اگر حقوقشان به‌طور کامل پرداخت نشود دست به اعتصاب خواهند زد. در پی تهدید کارگران مسئولان قول پرداخت حقوقها را داده بودند که در نهایت به‌دلیل عملی نشدن این قول، کارگران دست به اعتصاب زدند. آنان اعلام کرده‌اند که تا پرداخت کامل حقوقهای معوقه اعتصاب ادامه خواهد داشت. در پی این اعتصاب کارفرما با نماینده کارکنان گفتگو کرده و قول پرداخت 2ماه از حقوقهای معوقه را دادند و اعلام کرده‌اند که توان پرداخت عیدی و جق سنواتهای پرداخت نشده را ندارند. این مسأله مورد قبول نماینده کارکنان قرار نگرفته و آنان خواهان دریافت تمامی حقوق و سنوات و عیدی می‌باشند. بنا‌ به این گزارش مسئولان کارخانه در حال تعدیل و اخراج نیروی کار شاغل در این کارخانه هستند.
در حال حاضر کارخانه در پی این اعتصاب تعطیل می‌باشد. کارگران اعلام کرده‌اند اگر کارفرما به تعهد خود عمل نکند اعتصاب هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

اصفهان - اعتراض دانشجویان دانشگاه اصفهان به سنوات تحصیلی

ظهر روز یکشنبه 28شهریورماه، جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان در اعتراض به قانون سنوات تحصیلی در کتابخانه مرکزی این دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند.
تجمع این دانشجویان به اخذ هزینه برای خوابگاه، تغذیه و شهریه دروس از دانشجویان سنواتی بود.
قانون چپاولگرانه سنوات تحصیلی پس از ترم ۵ برای کارشناسی ارشد و ترم ۹ برای دکتری اعمال می‌شود و هزینه‌های دانشجو را تا ده برابر افزایش می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/166ddca3-8daf-4a5f-9f69-873a20159d77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات