728 x 90

فیس‌بوک عملیات نفوذ رژیم ایران را متلاشی کرد

فیسبوک عملیات نفوذ رژیم ایران را متلاشی کرد
فیسبوک عملیات نفوذ رژیم ایران را متلاشی کرد

فیس‌بوک عملیات نفوذ رژیم ایران را در این شبکه اجتماعی متلاشی کرد. یک سلسله از صفحات و گروه‌های مرتبط با پارس تودی بازوی رادیو و تلویزیون رژیم ایران جزو حسابهایی است که توسط فیس‌بوک بسته شدند.

تعداد ۲۰گروه نیز که با سه حساب اداره می‌شدند که با رادیو و تلویزیون رژیم مرتبط بودند. این سه گروه عمدتاً مقالات مذهبی از وبسایت پارس تودی با زبان قزاق منتشر می‌کردند.

فیس‌بوک عنوان کرد که این سایتها در فعالیت هماهنگ جعلی روی فیس‌بوک و اینستاگرام شرکت داشتند که مرتبط با ایران، روسیه، مقدونیه و کوزوو بوده‌اند.

این کمپانی نتیجه گرفت که این سایتها از تاکتیکهای مشابهی با ایجاد شبکه حسابها برای گمراه کردن دیگران که چه کسانی هستند و به چه کاری مشغولند استفاده می‌کردند.

 

در تحقیق جنایی در امور دیجیتال آمده است که پیام‌رسانی این سایتها مشابه فعالیت‌های دروغپراکنی قبلی بوده که مبدأ آنها رژیم ایران بوده و شبکه‌یی درگیر جعلیات هماهنگ بوده که آشکارا با منابع دولتی رژیم ایران مرتبط بودند.

بر اساس این گزارش شبکه پارس تودی برای ۳۶کانال رادیویی صدا و سیمای رژیم به ۳۲زبان برنامه تولید می‌کرده است که خود، یک جبهه وسیع رسانه‌یی می‌باشد.

 

در اکتبر ۲۰۱۸ بسته شدن پیامهای توئیتری با محتویات مرتبط با پرس تی.وی فعالیت نگران‌کننده شبکه صدا و سیمای رژیم را برجسته می‌کند.

 

در نهایت هم در نوامبر ۲۰۱۸ دولت ترامپ فشار افزوده‌یی را بر گروه صدا و سیما وارد کرد و تحریم‌هایی را علیه کانال اصلی تأمین مالی صدا و سیما یعنی بانک آینده و مدیر صدا و سیما اعمال نمود.

 

لازم به یادآوری است که فیس‌بوک ۵۱۳حساب متعلق به حکومت آخوندی را به‌خاطر رفتار هماهنگ جعلی حذف کرد.

رویترز روز ۶ فروردین ۹۸ در گزارش خود در این باره نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مجموع ۲۶۳۲صفحه، گروه و حساب از فیس‌بوک و اینستاگرام به‌خاطر عملیات مرتبط با چهار کشور را حذف کرده که تعداد ۵۱۳حساب مربوط به رژیم ایران بوده است.

فیس‌بوک می‌گوید: این صفحات و حسابها را به‌خاطر رفتار آنها و نه محتویاتشان حذف کرد.

این سختگیری برای جبران سهل‌انگاری قبلی در مقابله با محتویات افراط‌گرایانه و عملیات تبلیغاتی صورت گرفته است.

 

فیس‌بوک در ۱۲ بهمن ۹۷ نیز با حذف نزدیک به ۸۰۰حساب مرتبط با رژیم ایران اعلام کرده بود: این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به‌عنوان شهروندان این کشورها، دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

 

خبرگزاری فرانسه در ۱۳ بهمن۹۷ نوشت: فیس‌بوک اعلام کرد: ما می‌توانیم اثبات کنیم که محتوای این صفحات از ایران می‌آید، توسط افرادی در ایران کنترل می‌شوند و در اکثر موارد محتوای رسانه‌های حکومتی در ایران را باز پخش می‌کردند. حسابهای حذف شده معمولاً خود را به‌عنوان افراد محلی در کشورهای مختلف معرفی می‌کنند، اما اغلب با استفاده از حسابهای جعلی و موضوعاتی که از رسانه‌های حکومتی در ایران گرفته شده، خبرهای جعلی منتشر می‌کنند. حسابهای بسته شده اطلاعات نادرست مورد نظر حکومت ایران را در بیست کشور توزیع می‌کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/115e2831-3ee9-49c6-89a3-4727ee044e96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات