728 x 90

نزدیکان قربانیان هواپیمای اوکراینی: رژیم ایران قوانین بین‌المللی را به مضحکه گرفته است

هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط سپاه پاسداران
هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط سپاه پاسداران

خانواده قربانیان هواپیمای مسافربری اوکراینی که توسط سپاه پاسداران هدف موشک قرار گرفت و تمامی سرنشینان بیگناه آن به‌قتل رسیدند با انتشار بیانیه‌یی گزارش سازمان هواپیمایی رژیم مبنی بر خطای انسانی را رد کردند.
در بیانیه خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی با اشاره به گزارش هواپیمایی رژیم آمده است که این گزارش تلاش دارد که «موضوع پیچیده و چند لایه» این حمله را به سطح «خطای انسانی» در سایت دفاع ضدهوایی تقلیل دهد.


در بیانیه خانواده‌های قربانیان، دلایلی که برای اشتباه سامانه ضدهوایی سپاه پاسدارن گفته شده بود از جمله اشتباه در نصب سامانه که جهت شمال را با ۱۰۷ درجه اختلاف نشان می‌داد، این سؤال مطرح شده که اگر چنین بود، چرا این پدافند فقط پرواز پی ‌اس ۷۵۲ را هدف قرار داد و در مورد بقیه هواپیماها خطا نکرد؟
در بیانیه خانواده‌ها هم‌چنین به بی‌کفایتی سازمان هواپیمایی در امر تحقیق در این زمینه به‌دلیل این‌که یک مجموعه دولتی است و مستقل نیست اشاره شده چرا که توجه خود را بر ارائه دلایل مطرح شده توسط رژیم ایران قرار داده است.

بیانیه خانواده‌ها با اشاره به گزارش هواپیمایی می‌گوید: ساختن روایت دروغین «خطای انسانی» و تهیه این گزارش به‌شدت ناقص، تداوم مضحکه قرار دادن همه قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی است.
لازم به یادآوری است که بامداد چهارشنبه ۱۸ دیماه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین پس از برخاستن از فرودگاه در حومه تهران، با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد. پس از چند روز اصرار مقامات رژیم ایران، که می گفتند سقوط هواپیما در پی نقص فنی روی داده است، سپاه سرانجام اعلام کرد که این هواپیما را به اشتباه هدف قرار داد.

شایان ذکر است که معاون وزیر خارجه اوکراین نیز پیش‌تر تهدید کرده بود که برای تعیین‌تکلیف این پرونده به دیوان بین‌المللی دادگستری مراجعه خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/114b948c-8902-4d4e-883f-367141beb8a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات