728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • شورای شهر تهران: هفته گذشته فوتی‌های کرونا در تهران به کمتر از ۱۶۰رسیده بود اما دوباره صعودی شده و در کل کشور هم روند صعودی است.
  • خبرآنلاین: در تهران در هفته دوم شهریور به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی خراسان شمالی: ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی نیست و بیمارستانها حالت بحرانی دارند.
  • خبرگزاری مهر: در تبریز بیماران برای خرید سرم ساعتها شهر را زیر پا می‌گذارند یا در صف می‌ایستند و دست خالی برمی‌گردند.
  • دانشگاه پزشکی قم: بین ۶۰ تا ۸۰درصد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند بدحال هستند و باید به فکر افزایش ICU بود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۵شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۰۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۶۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۳۸۸نفر، در اردبیل به ۵۱۲۰نفر، در البرز به ۱۱۹۰۸نفر، در اصفهان به ۲۶۹۳۰نفر، در ایلام به ۳۹۷۸نفر، در بوشهر به ۴۶۵۹نفر، در تهران به ۹۶۰۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۶۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۳۱۴۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۲۹۴نفر، در خوزستان به ۲۵۱۳۱نفر، در سمنان به ۵۸۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۹۷۵نفر، در فارس به ۱۴۶۴۴نفر، در قزوین به ۴۴۹۴نفر، در قم به ۱۱۲۹۵نفر، در کردستان به ۶۴۰۲نفر، در کرمان به ۱۰۶۱۷نفر، در کرمانشاه به ۷۱۳۸نفر، در گیلان به ۱۴۱۴۰نفر، در لرستان به ۱۴۰۲۰نفر، در مرکزی به ۷۶۶۳نفر و در همدان به ۷۸۶۸نفر رسیده است.

 

در تهران، امانی عضو شورای شهر گفت: «طی روزهای اخیر دوباره آمار کرونا در پایتخت روند صعودی به خود گرفته و این برخلاف هفته گذشته است آمار فوتی‌ها به کمتر از ۱۶۰نفر رسیده بود که دوباره مجدد روند صعودی شد و در کل کشور هم شاهد این روند صعودی بوده‌ایم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۵شهریور۱۴۰۰).

سایت حکومتی خبرآنلاین امروز نوشت: «در جلسه ستاد کرونای استان تهران اعلام شد، که در هفته دوم شهریور به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرآنلاین ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بیش از ۹۲درصد متوفیان کرونا در ایلام از افراد واکسینه نشده هستند و کمتر از ۸درصد واکسینه شده یک یا هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند» (ایرنا ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستانها حالت بحرانی دارند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۴نفر بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (ایسنا ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «در حال حاضر ۴۱۷۲بیمار کرونایی بستری هستند که ۵۴۴نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۴۲بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (ایمنا ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم با تأکید بر این‌که ۶۰ تا ۸۰درصد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند بدحال هستند گفت: «بیمارستانها باید به فکر افزایش تختهای ICUباشند. کرونا در قم به ثبات نرسیده و روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰نفر بستری جدید ثبت می‌شود» (ایرنا ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در شبانه‌روز گذشته ۲۴بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند. از ۲۱۹۰نفر بستری ۳۲۹نفر در ICU و ۷۰نفر به ونتیلاتور وصل هستند» (ایسکانیوز ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در لرستان معاون دانشگاه پزشکی با بیان این‌که سه وضعیت یا سناریوی وضعیت قرمز، سیاه و طغیان یا فروپاشی در خصوص بحث کووید وجود دارد، گفت: «در یک مقایسه و محاسبه علمی که روی دلتا صورت گرفته، باید حداقل۲۲۰ تخت در وضعیت قرمز و ۱۰۵۰ تخت در وضعیت سیاه به تعداد تخت‌های بستری استان اضافه شود تا بیمارستانها و دیگر مراکز استان پذیرای ۱۹۰۰ تا ۲۹۵۰نفر باشند» (ایسنا ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۲بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر تعداد ۱۲۵۴نفر نیز در بیمارستانها بستری هستند» (ایسنا ۱۵شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، «کمبود سرم در داروخانه‌های تبریز به گوش می‌رسد؛ کمبودی که بیماران را با رنجی مضاعف روبه‌رو کرده و ساعتها برای یافتن یک سرم، شهر را زیر پا می‌گذارند... . در حال حاضر، سرم‌های تزریقی در اکثر داروخانه‌های شهر تبریز یافت نمی‌شود و توزیع مختصر سرم‌های وارداتی نیز کفاف تمام بیماران در صف‌های طویل داروخانه‌ها را نمی‌دهد و در نتیجه دست بیماران از دریافت سرم خالی می‌ماند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵شهریور۱۴۰۰ (۶ سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cbbdb55-d4a5-4040-af85-232e82a94651"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات