به گزارش خبرگزاریها با وجود درگیریهای تازه میان آمریکا و رژیم ایران، کشتی کانتینری فرانسوی متعلق به غول کشتیرانی فرانسه شرکت CMA CGM از مسیری که رژیم ایران تعیین کرده بود، به سلامت از تنگه هرمز خارج شد.
غول کشتیرانی فرانسوی اعلام کرد کشتی کانتینری گالاپاگوس صبح یکشنبه از تنگه هرمز خارج شد.
شرکت فرانسوی در بیانیهیی اعلام کرد: این عبور، نقطهعطف مهمی در یک زمینه منطقهای است که همچنان پیچیده است و نیاز به هوشیاری مداوم دارد.
برخی ناظران سیاسی بر اساس تجارب و سوابق پیشین میگویند این نخستین تشکر و پرداخت رژیم ایران به فرانسه به ازای ممنوعیت تظاهرات مجاهدین و احضار بهزاد نظیری برای محاکمه در دادگاه در ۲۱ بهمن آینده است.