728 x 90

انتخابات عراق,

توطئه‌های رنگارنگ مالکی برای از میدان به در کردن نیروهای ملی عراق، افشا می‌شوند

-

مصائب مردم عراق, نتیجه دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی و سلطه طائفه گرایی
مصائب مردم عراق, نتیجه دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی و سلطه طائفه گرایی
توطئه مالکی برای از میدان به در کردن نیروهای ملی عراق ابعاد تازه‌یی یافته و متقابلاًًً رسوایی وفضیحت بیشتری را متوجه مالکی کرده است.
لیست العراقیه روز گذشته، در بیانیه‌یی اعلام کرد، حیدر الملا سخنگوی رسمی این لیست توسط نوری مالکی به قتل تهدید شده است.
میسون الدملوجی نماینده پارلمان و از سخنگویان لیست العراقیه در بیانیه‌یی گفت: در یک تحول خطرناک از سلسله وقایعی که فراکسیون العراقیه را هدف قرار داده است، سخنگوی رسمی العراقیه، آقای حیدر الملا، یک تماس تلفنی به نام نخست وزیر، از دفتر نخست وزیری که  عهدش به پایان رسیده دریافت کرد که طی آن، نماینده منتخب حیدر الملا آشکارا به‌خاطر پاسخ دادن به اتهام نخست‌وزیر علیه کسانی که برای بین‌المللی کردن مسأله عراق تلاش می‌کنند، به قتل تهدید شد.
 آقای حیدر الملا طی اظهاراتی گفته بود که ”بازگشت مالکی به عراق به لطف بین‌المللی شدن مسأله عراق و جنگ ایالات متحده برای سرنگونی رژیم صدام حسین“ میسر شده است.

لیست العراقیه در این بیانیه اعلام کرد که  دفتر نخست‌وزیر را مسئول قانونی کامل هر گونه اذیت و ضرر به آقای حیدر الملا و خانواده‌اش می‌شناسد و به نیروهای سیاسی فراخوان داد که موضع روشنی در حمایت از پروسه سیاسی در برابر روشهای سرکوبگرانه و ارعاب که عراق را به گردونه استبداد سیاسی بازمی‌گرداند داشته باشند.
 
العراقیه هم‌چنین به جامعه بین‌المللی و  ارگانهای ذیربط که به ثبات عراق و موفقیت تجربه دموکراتیک آن اهمیت می‌دهند فراخوان دادکه نقش خود را در متوقف نمودن پدیده سرکوب سیاسی و تروریسم فکری و تصفیه‌های فیزیکی در عراق ایفا نمایند.

تلویزیون الشرقیه در همین رابطه گفت: امروز لیست العراقیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حیدر الملا سخنگوی این لیست از طریق یک مکالمه تلفنی از سوی دفتر نوری المالکی صریحا به مرگ تهدید شده است… این بیانیه مسئولیت کامل هر گونه آزار و ضرری به این سخنگو و افراد خانواده وی را متوجه دولت و دفتر نوری المالکی دانست… .

ایاد علاوی رئیس لیست العراقیه  در پاسخ به  اتهامات نوری مالکی درباره بین‌المللی کردن موضوع عراق گفت، این دولت مالکی است که با رد کردن خروج عراق از فصل هفتم، موضوع را بین‌المللی کرده است.

ایاد علاوی که با تلویزیون الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: موضوع عراق از اساس بین‌المللی است و از طریق دولت فعلی بین‌المللی شده است. بعد از چهار سال مفروض بود که عراق از فصل هفتم خارج شود، اگر دولت نسبت به آنچه که وزارتخانه‌های مختلف عراق به‌ویژه وزارت‌خارجه ارائه کرده بودند ملتزم می‌بود،   این سلطه بین‌المللی و قیمومت بین‌المللی پایان می‌یافت اما این محقق نشد.

ایاد علاوی نسبت به سلامت مکانیزمهای بازشماری دستی آرا در بغداد نیز ابراز تردید کرد و گفت، … تا الان از صندوقها اطلاع نداریم و نمی‌دانیم کجا هستند و چه کسانی محافظش هستند. چه کسانی می‌توانند به این صندوقها مراجعه کنند. ماهیت این صندوقها چیست؟ به چه شیوه‌ای حفاظت می‌شوند؟ ما اینها را نمی‌دانیم… کمیساریای انتخابات گارد و ارتش و افرادی که در کنار صندوق باشند و آنها را انبار کنند و از آنها حفاظت کنند، ندارد. گفته می‌شد که از سوی سازمان ملل بر روی این قضیه نظارت است، دوربین‌هایی روی صندوقها کارگذاشته‌اند، من نوار این دوربینها را خواستم که گفتند دوربینی در کار نیست.

دکتر ظافرالعانی از رهبران لیست العراقیه نیز با اشاره به اظهارات نوری مالکی بر ضد نظارت سازمان ملل در روند انتخابات عراق گفت: … یک مشت دزد و ولگرد که از برخی کشورها آمدند و حاکم و وزیر و رئیس حکومت شدند، الان از ما شکایت می‌کنند که ما از جامعه عرب و سازمان ملل درخواست راهنمایی و نظارت بر روند دمکراسی کرده‌ایم، چه کسی این حرفها را باور می‌کند؟

وی افزود: من از حرفهای المالکی تعجب می‌کنم، چه چیزی باعث شد که ما نزد کشورهای عربی یا جامعه بین‌المللی برویم و شکایت کنیم؟ یعنی تعجب می‌کنم که او نمی‌داند چه چیزی در عراق اتفاق افتاده است و انگار نمی‌داند که یک فاجعه واقعی رخ داده و فجایع روزانه و اشتباهات ادامه دارند که نیاز به کمک بین‌المللی به عراقیان برای خروج از وضعیتی که در آن هستند می‌باشد.

دکتر ظافرالعانی گفت:من که به نهادهای قضایی شک دارم، اگر کمیساریا تحت تسلط حزبی است و اگر قوه قضاییه و به‌ویژه دادگاه تمییز سیاسی شده است و اگر ستاد حسابرسی و عدالت تحت تسلط سپاه قدس رژیم ایران می‌باشد، دیگر چه چیزی برای نیروهای سیاسی مخالف باقی می‌ماند؟

احمد الدلیمی نماینده لیست العراقیه در سوریه گفت: … مالکی به رژیم ایران و به مشاورینش متکی است که حتی گواهی تحصیلی نیز ندارند. مالکی فردی است که نظر دیگران را نمی‌پذیرد… لذا ما با او دیدار نمی‌کنیم  ما می‌گوییم که العراقیه عراق را نمایندگی می‌کند…

وی که با تلویزیون الرافدین مصاحبه می‌کرد، افزود: مالکی به دوره دوم ولایتش چسبیده است.   تلویزیون الرافدین پرسید: مالکی می‌گوید سفرهای برخی از سیاستمداران عراقی به اتحادیه عرب به‌مثابه دخالت در امور عراق است. شما به این اتهاماتی که مالکی می‌گوید چه پاسخی می‌دهید؟
احمد الدلیمی پاسخ داد: من با یک آیه قرآنی به او پاسخ می‌دهم که می‌گوید: … حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به‌حال خود واگذاری عوعو کند. این حرف به همه آنهایی است که به لیست العراقیه انتقاد می‌کنند که به کشورهای عربی رفتند که به رهبران عرب بگویند که آتشفشان عراق به‌زودی منفجر خواهد شد و آنچه برای امنیت سعودی توسط حوثیهای مورد حمایت  رژیم ایران پیش آمد بهترین دلیل بر دخالت ایران است که رهبران عراق و از جمله مالکی نزد آنها می‌روند و دور آنها می‌چرخند ومالکی نیز در مقابل علی خامنه‌ای کراواتش را در آورد…
وی افزود: فضیحتهایی که از مراکز مخفی شکنجه فاش می‌شود و از جمله شکنجه طرفداران العراقیه بهترین دلیل می‌باشد که مالکی با موضع‌گیریهای مذهبی و طایفه گراییش می‌خواهد چیزهای دیگری را بپوشاند ولی شکست خواهد خورد 

عبدالرزاق الطایی کاندیدای لیست العراقیه نیز گفت: ما به شمارش آرا اعتراضی نداریم، اعتراض ما به یورش و دستگیری و ایجاد رعب و وحشت است که ترکیب و طیف مشخصی را هدف قرار می‌دهد که لیست العراقیه است.   این دولت چوب را به‌دست گرفته است و هرکاری که می‌خواهد انجام می‌دهد… وی که با تلویزیون العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: ما تلاش می‌کنیم که نقطه نظرات لیست العراقیه را برای اتحادیه عرب و سازمان ملل روشن کنیم.

در همین حال تلویزیون الشرقیه گفت: نیروهای سیاسی عراقی در حال تلاش برای پایان دادن به دوران زمامداری دولت فعلی به‌صورت رسمی از طریق رأی‌گیری در پارلمان و تشکیل دولتی با نظارت سازمان ملل بر اساس بند هفتم  شورای امنیت سازمان ملل هستند.

یک منبع در ریاست پارلمان عراق گفت، شکست گفتگوهای مربوط به تشکیل دولت و عدم اعتراف به نتایج انتخابات توسط دولت، نیروهای سیاسی را به این وا داشته که به سمت اجرای بند هفتم منشور سازمان ملل که تشکیل دولت نجات ملی در کشورهایی که از هرج و مرج و بی‌سر و سامانی رنج می‌برند و نمی‌توانند دولت تشکیل دهند را مجاز می‌داند، میل کنند…
 
 تلویزیون الشرقیه در گزارش دیگری گفت: لیست کردی موافقت خود با درخواست کمیسیون قانونی پارلمان، جهت برگزاری جلسات فوق‌العاده و ادامه کار پارلمان در شرایط فعلی را ابراز کرد. محسن سعدون یکی از لیست کردی گفت، هیأت قضایی در تعیین تکلیف نتایج انتخابات دیر کرد دارد و زمان اعلان نتایج نهایی مشخص نیست، لذا  در چنین وضعیتی دولت نمی‌تواند بدون نظارت به کار خود ادامه دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/058ea058-bc5d-481f-b836-5996ab0fb6ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات