728 x 90

وزارت‌خارجه آلمان اعدامهای غیرانسانی اخیر در ایران را محکوم کرد

وزارت‌خارجه آلمان
وزارت‌خارجه آلمان

وزارت‌ خارجه آلمان، روز پنجشنبه ۱۸مرداد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، اعدامهای اخیر در ایران، به‌ویژه اعدام رضا رسایی را محکوم کرد و مجازات اعدام را یک مجازات غیرانسانی نامید.
وزارت‌ خارجه آلمان در پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما اعدام‌های متعددی را که در روزهای اخیر در ایران انجام شده‌اند، محکوم می‌کنیم. مجازات اعدام یک نوع مجازات غیرانسانی است. در میان اعدام‌شدگان رضا رسایی هم بود که برای دفاع از حقوقش به خیابان آمده بود».
این در حالی است که پیش‌تر اتحادیه اروپا، دیانا الطحاوی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل و ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، اجرای حکم اعدام رضا رسایی را به‌شدت محکوم کرده بودند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران اعدام رضا رسایی را محکوم کرد و در پیامی نوشت: 

اعدام و سرکوب، مهم‌ترین رکن بقای رژیم است.

خامنه‌ای بار دیگر در جنایتی فجیع، خون زندانی قیام رضا رسایی دلیر را بر زمین ریخت. برگ دیگری از پرونده قطور ظلم و جنایت خامنه‌ای ضحاک مار‌به‌دوش!
اعدام این زندانی سیاسی در اولین روزهای رئیس‌جمهور جدید رژیم، نشان دیگری است که اعدام و سرکوب، مهم‌ترین رکن بقای رژیم است و تا خامنه‌ای و نظام ولایت فقیه بر سرکار است از آن دست نمی‌کشد.
با صمیمانه‌ترین همدردی‌ها با دوستان، همشهریان و بستگان رضا، قطعاً این جنایت‌ها، خلق قهرمان و جوانان و کانون‌های شورشی را مصمم‌تر می‌کند تا ریشه استبداد مذهبی را بر کنند و دموکراسی، حاکمیت مردم و عدالت را برقرار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdd92f86-21fd-4261-8ac8-345498301f41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات