728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۹۷

۹۵ امین شب قیام، تظاهرات در خیابان انقلاب، جمالزاده، شهرک نفت، اکباتان و دیگر مناطق تهران و در رشت و کرج و مشهد و دیگر شهرها

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

قیام سراسری، شماره ۱۹۷

 

۹۵ امین شب قیام، تظاهرات در خیابان انقلاب، جمالزاده، شهرک نفت، اکباتان و دیگر مناطق تهران و در رشت و کرج و مشهد و دیگر شهرها با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «خیابان راه‌کار است، سید علی پاره پاره است»، «چه با حجاب چه بی‌حجاب، پیش بسوی انقلاب»، «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»

دوشنبه شب ۲۸آذر در نود و پنجمین شب قیام، مردم و جوانان شجاع در مناطق مختلف تهران تظاهرات و اعتراضات شبانه برپا کردند. در خیابان انقلاب و جمالزاده مردم با شعار «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «حکومت بچه کش نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» دست به تظاهرات زدند و جوانان شجاع با مأمورانی که به سمت آنها شلیک می‌کردند درگیر شدند. در اکباتان شعار می‌دادند «خیابان راه‌کار است، سید علی پاره پاره است». در شهرک چیتگر و خیابان به کاشانی بانک «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» طنین‌انداز بود.

در شهرک نفت جوانان در وسط خیابان آتش روشن کردند و شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «خیابان راه‌کار است، سید علی پاره پاره است» و «چه با حجاب چه بی‌حجاب، پیش بسوی انقلاب» سر دادند. در متروی انقلاب مردم شعار می‌دادند «فقر داره بیداد می‌کنه، سید علی اعدام می‌کنه». در خیابان ستاری یک بنر بزرگ حکومتی به آتش کشیده شد.

در رشت تظاهرات مردم خشمگین با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای جریان داشت. کرج شاهد تظاهرات شبانه بود. در ۴۵ متری گلشهر کرج جوانان با شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» به خیابان آمدند و نام شهید قیام مجید رضا رهنورد را فریاد زدند. در مشهد مردم در تظاهرات شبانه شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

دوشنبه شب در درگیری جوانان دلیر راسک در استان سیستان و بلوچستان با یگان تکاوری در نزدیکی پل جکیگور دو خودروی نیروهای سرکوبگر منهدم و دست‌کم ۳تن از مزدوران مجروح و روانه بیمارستان شدند. جوانان شورشگر در اسلامشهر بنر ستاد جاسوسی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.

دوشنبه صبح خانواده‌های قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی به‌دست سپاه، در مقابل دادگاه نمایشی این پرونده تجمع اعتراضی برپا کردند و شعارهایی چون «سپاه جنایت می‌کند، دادگاه حمایت می‌کند» سر دادند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: امشب بار دیگر زنان و جوانان قیام‌آفرین با فریادهای ”قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان“ در نقاط مختلف تهران خواب را از چشم ولی‌فقیه ارتجاع ربودند. درود بر فرزندان میرزا کوچک‌خان در رشت که با شعار آزادی و مرگ بر خامنه‌ای به خیابان آمدند. آنها به همراه مردم بوکان، سنندج، مهاباد، سقز، بانه، ایلام، کامیاران، روانسر، ایوان‌غرب، کرج، اسلام‌شهر، رودسر و دیگر شهرها سرنگونی رژیم آخوندی را بشارت دادند. این انقلابی است تا پیروزی.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ آذر ۱۴۰۱ (۲۰ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a291e32-52ef-43d2-8777-45e66881c13e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات