728 x 90

۷عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از وزیر دادگستری این کشور خواستند اسدالله اسدی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد

فراخوان به پیگیرد قانونی اسدالله اسدی توسط وزیر دادگستری آمریکا
فراخوان به پیگیرد قانونی اسدالله اسدی توسط وزیر دادگستری آمریکا

۷عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌یی خطاب به اریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا، از وی خواستند «اسدالله اسدی یک تروریست محکوم شده و یکی از عاملان اصلی طرح بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال۲۰۱۸ را تحت پیگرد قانونی» قرار دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا: اسدالله اسدی، دیپلمات سابق ایرانی و مأمور وزارت اطلاعات و امنیت ایران، اخیراً به‌دلیل نقش داشتن در حمله به شورای ملی مقاومت، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های سازمان‌یافته مقاومت دمکراتیک علیه رژیم ایران، تحت تعقیب قرار گرفت و به ۲۰سال زندان در بلژیک محکوم شد.

نمایندگان کنگره آمریکا: در این حمله صدها شهروند آمریکایی از جمله اعضای کنگره و بسیاری از مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نیز هدف حمله اسدی و همدستانش قرار گرفتند.

نمایندگان کنگره آمریکا: اگر اسدی از زندان بلژیک آزاد شود، جان آمریکایی‌ها مستقیماً در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. به همین دلیل ضروری است که وزارت دادگستری ایالات متحده با طرح شکایت کیفری، حکم بازداشت در دادگاه منطقه‌یی ایالات متحده در حوزه قانونی کلمبیا علیه اسدی را به‌دلیل توطئه برای انجام یک حمله تروریستی علیه شهروندان آمریکایی صادر کند.

نمایندگان کنگره آمریکا: بسیار مهم است که وزارت دادگستری محاکمه اسدالله اسدی را آغاز کند تا به رژیم ایران نشان دهد که ایالات متحده اجازه نخواهد داد تروریستهای تحت حمایت دولت آزادانه دست به‌عمل بزنند.

نمایندگان کنگره آمریکا: تصویب اخیر این معاهده، رژیم ایران را برای آزادی تروریستهای خود و تشدید تهدیدات علیه شورای ملی مقاومت، از جمله علیه اجلاس ایران آزاد امسال در آلبانی، جرأت بخشیده است. حتی در ماههای اخیر، رژیم ایران چندین شهروند دوتابعیتی و غربی را به گروگان گرفته است تا از آنها به‌عنوان ابزار چانه‌زنی برای آزادی تروریستهای محکوم خود استفاده کند.

امضا کنندگان نامه عبارتند از:

تام مک کلینتاک، عضو ارشد کمیته قضایی در مجلس نمایندگان آمریکا، استیو کوهن، رئیس زیرکمیته قانون اساسی آمریکا در کمیته خارجی و عضو ارشد کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا، شیلا جکسون لی، رئیس زیرکمیته تروریسم در کمیته قضایی در مجلس نمایندگان آمریکا، گرگوری استو به، عضو کمیته قضایی و کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، کن باک، عضو کمیته قضایی و کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اندی بیگز، عضو کمیته قضایی و کمیته نظارت بر امور دولت در مجلس نمایندگان آمریکا، لویی گومرت، عضو ارشد کمیته قضایی در مجلس نمایندگان

 

نامهٔ ۷عضو کمیتهٔ قضایی کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به وزیر دادگستری ایالات‌متحده - ۱۵شهریور ۱۴۰۱

۶ سپتامبر ۲۰۲۲

مریک گارلند

وزیر دادگستری ایالات متحده

ما اعضای کمیتهٔ قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، (این نامه را) می‌نویسیم تا از شما بخواهیم فوراً اسدالله اسدی، یک تروریست محکوم شده و یکی از عاملان اصلی تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، فرانسه در سال۲۰۱۸ را تحت پیگرد قانونی قرار دهید.

اسدالله اسدی، دیپلمات سابق (رژیم) ایران و مأمور وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران، به‌تازگی به‌دلیل نقشش در تلاش برای حمله به‌شورای ملی مقاومت، تحت تعقیب قرار گرفت و به ۲۰سال زندان در بلژیک محکوم شد. صدها شهروند آمریکایی از جمله اعضای کنگره و بسیاری از مقام‌های فعلی و پیشین دولت آمریکا نیز هدف این حملهٔ اسدی و همدستانش بودند. با وجود این و چندین اعتراض مقام‌های ایالات‌متحده و سایر کشورهای خارجی، پارلمان بلژیک اکنون «معاهده‌یی» را با (رژیم) ایران تصویب کرده است که به‌اسدی این تروریست محکوم شده اجازه می‌دهد به تهران بازگردد، جایی که بدون‌شک، رژیم از او به‌عنوان یک قهرمان استقبال می‌کند.

اگر اسدی از حبس بلژیک آزاد شود، جان آمریکایی‌ها مستقیماً در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. به‌همین دلیل ضروری است وزارت دادگستری ایالات‌متحده با طرح یک شکایت کیفری و حکم بازداشت علیه اسدی به‌دلیل توطئه برای انجام یک حملهٔ تروریستی علیه شهروندان آمریکایی در دادگاه منطقه‌یی ایالات‌متحده در حوزهٔ قانونی کلمبیا جلوی این تبادل زندانی را بگیرد. وزارت دادگستری در گذشته از این اختیار برای تحقیق و پیگرد اقدامات تروریستی که قوانین ایالات‌متحده را نقض می‌کنند، در هر کجا که رخ داده باشد استفاده کرده است؛ مانند بمب‌گذاری برج‌های خوبر و بمب‌گذاریها در دو سفارت ایالات‌متحده در شرق آفریقا در سال۱۹۹۸. برای وزارت دادگستری حیاتی است که به‌این رویه ادامه بدهد و از اسدی حسابرسی کند.

تصویب اخیر این معاهده، رژیم ایران را برای آزادی تروریست‌های خود و تشدید تهدیدات علیه شورای ملی مقاومت، از جمله علیه اجلاس ایران آزاد امسال در آلبانی، تشجیع کرده است. حتی در ماههای اخیر، (رژیم) ایران چندین شهروند دو تابعیتی و غربی را به‌گروگان گرفته است تا از آنها به‌عنوان اهرم فشار برای آزادی تروریست‌های محکوم خود استفاده کند.

کسانی که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کنند باید مورد حسابرسی قرار گیرند. اگر اسدی قبل از پایان دورهٔ محکومیت خود به‌ایران بازگردانده شود، به‌همان آزادی‌یی خواهد رسید که قصد داشت قربانیان خود را با گرفتن جان آنها از آن دریغ کند. این امر از منتهای اهمیت برخوردار است که وزارت دادگستری محاکمهٔ اسدالله اسدی را آغاز کند تا به (رژیم) ایران نشان بدهد که ایالات‌متحده اجازه نخواهد داد تروریست‌های تحت حمایت حکومت آزادانه دست به‌عمل بزنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6ccb918-949c-4840-aef5-570d6a586fc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات