728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

سخنرانان کنفرانس در مجلس ملی فرانسه با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت - دموکراسی در ایران، کلید بحران خاورمیانه

-

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه
کنفرانس در مجلس ملی فرانسه
استفان سنت آندره- نماینده مجلس ملی فرانسه
خانم رئیس‌جمهور، آقای رئیس، همکاران گرامی، خانمها و آقایان. در ایران از زمان رسیدن روحانی به قدرت بیش از 2000نفر اعدام شده‌اند. این بالاترین رکوردی است که در 12سال گذشته، ثبت شده است. روحانی در تلویزیون ایران و چند بار خودش به‌روشنی از این اعدامها دفاع کرده است. او گفته است این اعدامها قانون خداست و باید انجام شود. تقریباً تمام فعالان مخالف امروز در زندان هستند. برخی حلق‌آویز شده‌اند و همزمان سرکوبی مخالفان سیاسی در داخل ایران و خارج از ایران ادامه دارد. آزادی بیان وجود ندارد. آزادی مطبوعات وجود ندارد. آزادی اجتماعات و گردهمایی وجود ندارد. تبعیض بین آذریها، بلوچها، کردها و ترکمن ها و همچنین مسیحیانی که به این دین گرویده‌اند و مسلمانان سنی وجود دارد.

فرانسه کشور حقوق‌بشر است. کشور حقوق‌بشر خواهد ماند و ما حاضر نیستیم هویت خود را قربانی کنیم.

مارتین کاریون کوورور-نماینده مجلس ملی فرانسه
خانم رئیس‌جمهور، همکاران گرامی، خانم‌ها و آقایان، با خشنودی تمام من به نوبه خودم رشته سخن را به دست می‌گیرم. خانم رئیس‌جمهور من فقط می‌خواهم چند کلمه‌یی در مورد شرایط زنان بگویم. شرایط زنان در ایران شرایطی نگران‌کننده است. نقض حقوق بنیادین زنان در ایران تحت حاکمیت ملاها فقط یک موضوع زن‌ستیزی نیست. این زن‌ستیزی بر اساس یک ایدئولوژی، یک برداشت قشری از اسلام بنیان گذاشته شده است و ما امروز می‌دانیم که این به چه معناست. ما روز به روز در مورد افزایش غیرقابل تحمل سرکوب می‌شنویم. امروز زنان به درجه دوم تنزل کرده‌اند و خود آنها قربانی سرکوب شدید هستند. حملاتی که امروزه در مورد آن در اخبار صحبت می‌کنیم از جمله پاشیدن اسید به‌صورت زنان که چهرهٴ آنها را تخریب می‌کند و ما می‌بایست با شما برای فهماندن این نکته که نمی‌توان چنین اعمالی را تحمل کرد، تلاش کنیم. این وقایع وحشتناک و سرکوب مستمر زنان و البته جوانان بدلائل سیاسی صورت می‌گیرد که ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم. اما این وجه در طول زمان ویرانی به بار می‌آورد. من می‌خواهم خانم رئیس‌جمهور به شما بگویم که در مورد این موضوعات و در مورد هدفی که شما به‌دنبال آن هستید، ما در کنار شما خواهیم بود تا پیام شما را به هر جا که لازم است، بفرستیم. خانم رئیس‌جمهور، من برای نتیجه‌گیری می‌گویم که شما نماد شایستگی و حامل شعلهٴ مقاومت هستید و مشعل امید را حمل می‌کنید و برای همه اینها مطمئن باشید که ما هر بار که لازم باشد در کنار شما هستیم.

ژان پاتریک ژیل- نماینده مجلس ملی فرانسه
خانم رئیس‌جمهور، همکاران گرامی، خانمها و آقایان، من می‌خواستم با شما در مورد ارزشهای دموکراتیک صحبت کنم. من می‌خواهم به برنامه ده ماده‌یی برای یک ایران دموکراتیک و غیراتمی برگردم که شما خانم رئیس‌جمهور معرفی کردید. این برنامه بیانگر یک دید کاملاً متفاوت با آنچه در حال حاضر در ایران توسط رژیم مذهبی حاکم در تهران اجرا می‌شود، است. این برنامه ده ماده‌یی شامل همهٴ عناصر لازم برای یک آینده خوب برای آزادی و پیشرفت دموکراتیک در کشور شماست. برنامه اعلام می‌کند که در ایران آزاد که ما همه برای فردا آرزوی آن را داریم، حکم اعدام لغو خواهد شد. این اولین کشوری در خاورمیانه خواهد بود که این حکم را لغو می‌کند. من فکر می‌کنم این مبارزه‌یی زیباست و بسیار مهم است. این برنامه پیشنهاد می‌کند که یک سیستم قضایی مدرن بر اساس اصولی که ما می‌شناسیم، وجود داشته باشد، مثل حق داشتن وکیل و محاکمه علنی و پایان دادن به مجازاتهایی که دیگر در ایران فردا که شما به آن امیدوارید، جایی نخواهند داشت. این ارزشها ساده و شناخته شده هستند. این ارزشها اغلب در این‌جا، در این سالن و در این مجلس ذکر شده‌اند. ارزشهای مدرن و متمدنانه. ایران فردا اولین کشوری خواهد بود که مجازات اعدام را در قانون اساسی‌اش لغو می‌کند و این تغییر که ما آن را همراه با شما می‌خواهیم دورهٴ جدیدی را برای ایران و خاورمیانه رقم می‌زند. من می‌گویم که افتخار ما پارلمانترهاست که با شما باشیم، مرتباً در کنار شما باشیم و فکر می‌کنم مهم است که در سختیها به شما کمک کنیم و شریک این ارزشها در ایران آینده باشیم. به همین دلیل است که ما با دیدگاههای متفاوت در این مبارزه در کنار شما هستیم. این مبارزه ساده است. مبارزه برای آزادیهاست، مبارزه‌یی برای یک جمهوری سوسیال و دموکراتیک است. مبارزه‌یی که من آن را مبارزه برای پیشرفت می‌نامم. مبارزه برای پیشرفت اجتماعی و بشری که به‌روشنی باید گفت، ابزارش سلاحی است که شما انتخاب کرده‌اید، که ما هم در آن با شما شریک هستیم، سلاح دموکراسی و احترام به حقوق‌بشر است که در مورد آنها ما هرگز نباید سازش کنیم. به این دلیل است که ما برای این نبرد برای آزادی و دموکراسی و برای برقراری حکومت قانون در ایران در کنار شما هستیم. با تشکر

شقایق عظیمی
اعضای محترم پارلمان، خانمها و آقایان، خانم مریم رجوی عزیز،

مایلم از کمیته پارلمانی فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک تشکر کنم که این فرصت را جهت صحبت با شما به من داده است. من شقایق عظیمی، 22ساله، عضو سازمان مجاهدین خلق ایران هستم. امروز این‌جا هستم تا در مورد والدینم که اکنون در زندان هستند با شما صحبت کنم. هر دو آنها زندانیان سیاسی سابق هستند. مادرم از بیماری‌ام اس رنج می‌برد و حدود 8سال را در زندان گذراند. از 1981 تا 1986 در یک مکان وحشتناک به نام «واحد مسکونی» قرار داشت، جایی که زندانیان زن تحت شکنجه‌های غیرانسانی، روانی و فیزیکی قرار داشتند. اکثر افرادی که در این واحدها قرار گرفتند هرگز نجات نیافته یا دچار جنون شدند. این شکنجه‌ها باعث شدند مادرم دچار بیماری‌ام اس گردد.

در 13اکتبر مطلع شدم والدینم چند روز قبلش در ایران دستگیر شده و علت این دستگیری تنها این بود که از حامیان مجاهدین خلق ایران هستند.

در دور بعدی از 2009 تا 2011 بار دیگر تنها به‌دلیل سفر به کمپ اشرف و دیدار با من و خواهرم، نیلوفر، دستگیر و روانه زندان گردید. دو سال بدون دارو. او بار دیگر در 2012 هم دستگیر شد، و اکنون بار دیگر دستگیر شده و تحت شرایط سختی قرار دارد.

می‌خواهم در مورد پدرم هم برای شما بگویم. او اکنون از بیماریهای قلبی رنج می‌برد. او در دوران شاه و تحت حاکمیت ملایان هم در زندان بود. اما با وجود همه این فشارها در طول این سالها و نگرانیها، یک روز والدینم به ما گفتند ما هرگز فعالیتهای خود علیه ملایان را متوقف نخواهیم کرد چون عاشق آزادی هستیم و از شما و مبارزه شما امید و قوت می‌گیریم. بدین طریق است که والدینم و دیگر زندانیان سیاسی در زندانهای این دیکتاتوری مقاومت می‌کنند، و افتخار می‌کنم چنین والدینی دارم.

اما باید به شما بگویم که قیمت آزادی محدود به زندانی شدن نیست. بیش از 120هزار در حین مبارزه علیه این رژیم شرور جان خود را از دست داده‌اند. یکی از آنها دختر عموی عزیزم، نسترن عظیمی بود که با او بزرگ شدم. او در رشته کامپیوتر تحصیل کرده و هنرمند بود. اما متأسفانه در یک حمله مرگبار در 8آوریل 2011 توسط نیروهای عراقی در کمپ اشرف به‌شهادت رسید.

بنابراین، امروز این‌جا هستم تا صدای بی‌صدایان باشم، صدای والدینم و هزاران زندانی سیاسی بی‌گناه که در زندانهای قرون‌وسطایی ایران هستند، صدای زنان و مردان جوانی که والدین خود را از دست داده‌اند، صدای افراد بی‌گناهی که با جراثقال در ملأعام اعدام می‌شوند. پیام من از جانب آنها بسیار روشن است: روحانی یک قاتل است و باید در دادگاه جنایی محاکمه شود.

در نهایت، می‌خواهم به والدینم و دیگر زندانیان سیاسی بگویم به مقاومت شما افتخار می‌کنیم. این رژیم از بین خواهد رفت و شما را در یک ایران آزاد و دموکراتیک خواهیم دید. بنابراین، امیدهای خود را مثل ما زنده نگهدارید و... هرگز تسلیم نشوید.

دکتر آلخو ویدال کوادراس-رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
با تشکر بسیار این یک افتخار است که در این‌جا در مجلس ملی هستم و در برابر شما صحبت می‌کنم تا در مورد موضوعاتی در شرایط فعلی صحبت کنیم. شرایط وحشتناک در خاورمیانه این سؤال را پیش می‌آورد که چطور با پدیده افراط‌گرایی اسلامی با نتایج شوم آن مبارزه کنیم.

من در حال حاضر ریاست کمیته بین‌المللی برای اجرای عدالت را به عهده‌ دارم. این کمیته شامل تعداد بسیار زیادی از پارلمانترها در بسیاری کشورها است که از همهٴ جناحهای سیاسی می‌باشند. این کمیته برای دموکراسی و صلح در خاورمیانه می‌باشد. ما یک تحقیق کردیم که من آن را در فوریه گذشته در پارلمان انگلیس معرفی کردم. این تحقیق با عنوان بنیادگرایی اسلامی و تروریسم، راه‌حلها و خطاها می‌باشد که در آن ما سعی کردیم بفهمیم که منشأ فعلی بنیادگرایی اسلامی در چیست و به کمک این فهم و درک، ما استراتژیهایی برای خنثی کردن بنیادگرایی اسلامی در نظر گرفتیم.

منشأ بنیادگرایی اسلامی یک پروژه سیاسی مجسم در ساختار یک دولت مذهبی در عصر مدرن است که اصل آن در انقلاب اسلامی آیت‌الله خمینی در 1979 است.

انقلاب اسلامی ایران آینه‌یی بود که همهٴ گروه‌های بینادگرا که می‌خواستند یک حکومت تشکیل دهند، گردهم آمدند و پروژه بنیادگرایانهٴ آیت‌الله‌ها شامل صدور این حکومت مذهبی در منطقه شد. منظور پروژه خلافت است. از 1979 آیت‌الله‌ها تلاش کردند انقلاب را با خشونت و تروریسم به کشورهای همسایه صادر کنند. در هر درگیری در منطقه ما مداخله ایران را می‌بینیم. در لبنان، در سوریه، در یمن صدور تروریسم و خشونت ستون اصلی پروژه بنیادگرایانه است. متأسفانه دولتهای غربی ما در برابر این رفتار خیلی سهل‌انگار بودند. سیاست آشتی‌جویانه و مسالمت جویانه نسبت به تروریسم صورت گرفته در لبنان و حتی در پایتختهای غربی مانند پاریس، برلین و مادرید برای بنیادگرایان به‌عنوان یک کارت سفید برای درگیر شدن در خشونت برای گرفتن امتیازات سیاسی بود. نتیجه توسعهٴ بینادگرایی در کشورهای همسایه چیزی است که ما امروز با آن مبارزه می‌کنیم. این فرقه‌گرایی و خشونت برقرار شده توسط دولت المالکی که یک دولت کاملاً حمایت شده توسط رژیم ایران علیه مردم سنی خودش است و مردم غرب عراق را به دست خلافت اسلامی انداخت. در سوریه حمایت بی‌قید و شرط رژیم ایران است که به دیکتاتور اسد اجازه داد تا جنگش علیه مردم خودش را انجام دهد و به این ترتیب فضا را برای توسعهٴ برق‌آسای داعش باز کرد. پیشگام واقعی علیه تروریسم سنی و شیعی در منطقه نیروهای مسلمان دموکراتیک با یک روحیه بردبارانه هستند که به حقوق زنان احترام می‌گذارد و به جدایی دین از دولت احترام می‌گذارد و برای مردم خواهان دموکراسی و آزادی و صلح هستند. اینها نیروهایی مانند دوستان ما در شورای ملی مقاومت ایران هستند. اینها نیروهایی مانند مخالفان سوری هستند که می‌بایست متحد اصلی ما باشند تا با بنیادگرایی در این کشور مبارزه کنند.

هدف ساختن یک آینده همراه با صلح و امنیت برای منطقه و در نتیجه برای تمامی جهان است. ما می‌بایست به‌صورت استراتژیک حرکت کنیم و نه فقط به‌صورت تاکتیکی. زیرا اشتباهات امروز موجب تراژدیهای فردا می‌شوند. با تشکر

دکتر نذیر حکیم - دبیر هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه
آقایان نماینده، خانمها، آقایان، بعدازظهر به خیر. من از سوریه می‌آیم با صحبتی در مورد آنچه که در سوریه می‌گذرد. در سوریه جنبش اپوزیسیون از مراحل متعددی گذشته است. اولین مرحله در 18فوریه 2011 است که در آن مردم بیرون آمدند و با یک شعار گفتند که حاضریم بمیریم تا کرامتمان حفظ شود. ما خواستار کرامتمان شدیم. همهٴ مردم به‌دنبال آن هستند. در پاسخ به ما مرگ را دادند. ما خواستار عدالت از کسانی که در قدرت هستند، شدیم، پاسخ آنها مرگ بود. بعد ما به این مرحله رسیدیم که گفتیم باید رئیس‌جمهور محاکمه شود و اوست که مسئول است. باز هم مرگ بیشتر به ما دادند. رژیم نیاز به حمایت دارد. رژیم ایران در ابتدا آمد تا برای سرکوب مردم مشورت بدهد و نتیجه آن مداخلة نظامی شد. می‌توان کتابی از ارقام داشت. دوم مداخله «قصیر» که یک مداخله مستقیم ملاهای ایران از طریق حزب‌الله و عصائب و حوثیها بود که تا امروز 364هزار کشته با لیست و اسناد و فیلم و عکس به جای گذارده است. وقتی امروز 60درصد از روستاها و شهرهای سوریه کاملاً تخریب شده‌اند. وقتی می‌بینیم که میلیونها معلول و زخمی وجود دارد، وقتی می‌بینیم 12میلیون نفر از مردم جابه‌جا شده وجود دارد، خواه در خارج از سوریه به تعداد 5میلیون و خواه در داخل سوریه، نتیجه جالب توجه است. امروز خیلی سخت است که بگوییم که ما رژیم اسد را طی 50سال قبول کرده‌ایم. ولی مردم سوریه نمی‌توانند داعش را به مدت یک سال تحمل کنند. یعنی اگر امروز یک داعش وجود دارد، تمایل و خواسته سیستم ایران و رژیم سوریه و کمک روسیه است. در آخرین نبرد حلب، داعش منطقه را گرفت. فردای آن روز رژیم زمین را گرفت. من نمی‌فهمم چگونه این اتفاق می‌افتد. گفته می‌شود که همکاری بین این دو (داعش و رژیم سوریه) وجود ندارد. یکی از دوستان من می‌گوید داعش ساخته و پرداخته ایران است. امروز در سوریه چه کسی تصمیم می‌گیرد. بشار اسد نیست که تصمیم می‌گیرد، این نظام ایران است که تصمیم می‌گیرد. گفته می‌شود که افراد ایرانی در سوریه وجود ندارند. ولی ژنرالها و افسران ایرانی در سوریه کشته شده‌اند. می‌خواهید که من هزاران عکس از سیستم امنیتی پاسداران رژیم ایران که در سوریه کشته شده‌اند به شما نشان بدهم. هزاران ایرانی در خاک سوریه هستند. آنها امروز به سوریه آمده‌اند، جنگ چندگانه شده است. جنگ چندگانه است. و چه کسی با آنهاست، داعش. ... در اولین روز حمله روسیه، 82حمله صورت گرفته است. 80 حمله به نیروهای ما و دو حمله برای داعش. این واقعیت است. بعد می‌گویند ما آمده‌ایم بجنگیم. با چه کسی؟ با دموکراتها، با مقاومت، با ارتش آزاد سوریه، با چه کسی می‌خواهید بجنگید؟ همهٴ این سؤالات را من از شما می‌کنم. به نام مردم ایران و مردم سوریه اگر دیپلوماسی روحانی را بپذیرد، سؤال کنید و آنها باید خوب بدانند او چه کار کرده است؟ و در حال انجام چه کاری است؟ دومین مسأله، به ما کمک کنید که بتوانیم مقاومت خود را ادامه بدهیم. ما روی شما حساب می‌کنیم. ... فرانسه در برابر مسألهٴ سوریه بسیار شریف بوده است. تشکر می‌کنم، ولی ما نیاز به شرافت و اطمینان دادن در مورد حقوق‌بشر در همه جای دنیا داریم. با تشکر و زنده باد ملت.

جمال العواضی-رئیس مرکز ملی حقوق‌بشر یمن
من یک نمونه دیگر از [قربانیان] تخلفات حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران هستم، همان‌طور که قهرمانان این مقاومت، یا آنهایی که در سوریه هستند از دست این رژیم تحت رنج و شکنج هستند. مایلم تنها یک چیز را بگویم. شورشیان حوثی، دقیقاً مانند حزب‌الله در لبنان، رژیم ایران را در یمن نمایندگی می‌کنند. آنها آینده را نابود می‌کنند. من خانواده خود را آنجا باقی گذاشتم و مجبور شدم آنها را به عربستان سعودی منتقل کنم...

این یک فرصت بسیار عالی است که در این کشور و این شورا حضور داشته باشم. همان‌طور که در تاریخچه می‌خوانیم این کشور آزادی، برابری و رهایی را نمایندگی می‌کند، و ما هم انتظاراتی داریم. بنابراین ما فراخوان می‌دهیم که اگر حوثیها در یمن قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد را اعمال نکند، من و بسیاری از مردم و فعالان یمن از این ایده حمایت می‌کنیم که حوثیها را مانند حزب‌الله در لیست تروریستی قرار دهیم.

بنابراین، ما معتقدیم این تنها روش برخورد با حوثیها است. این یک پاسخ بزرگ در منطقه به رژیم ایران است تا دخالتهای خود را متوقف کند. این رژیم هرگز به دموکراسی و حقوق‌بشر اعتقاد ندارد. مجاهدین خلق این را به خوبی نمایندگی کنند و به این دلیل است که از آن حمایت می‌کنیم.
با تشکر فراوان

سناتور ژان پیر میشل
خانم رئیس‌جمهور، آقای رئیس، دومینیک عزیز، خانمها، آقایان، همکاران گرامی، دوستان عزیز، از شما تشکر می‌کنم که مرا به چنین جلسه‌یی دعوت کردید. من خاطرات بسیاری از سالن کولبر دارم. بله، رئیس‌جمهور فرانسه به استقبال یک دیکتاتور خونریز می‌رود. دیکتاتورهای دیگری هم بوده‌اند که در الیزه از آنها استقبال شده است و من به‌خاطر می‌آورم هنگامی که ژنرال «ژاروژنسکی» توسط رئیس‌جمهور میتران مورد استقبال قرار گرفت، نخست‌وزیر آن زمان، لوران فابیوس، عصبانی شده بود، “آشفته” شده بود. من فکر می‌کنم که همراه با سن، او توان خشمگین شدن را از دست داده است. زیرا وقتی روحانی به پاریس و الیزه بیاید، او (فابیوس) کاملاً خاکستر خواهد شد. این چیزی است که باید به‌سر او بیاید. در نتیجه می‌خواهم به رئیس‌جمهور مراجعه کنم. هر چه باشد هر شهروندی این حق را دارد و من هم چون عضو پارلمان بوده‌ام این حق را دارم، و از او حمایت می‌کنم. در نتیجه از او می‌خواهم وقتی که او روحانی را در الیزه پذیرا می‌شود گفتگو را با چند سؤال شروع کند. با چند توصیه شروع کند. با چند خواسته مصرانه شروع کند. خواسته‌هایی که این‌جا بیان شده‌اند و من دوباره در مورد آن صحبت نمی‌کنم. اولاً در مورد مسألهٴ حقوق‌بشر، حقوق انسانی. به تعویق انداختن اعدامها، 2000اعدام از جمله افراد نابالغ، تأمین آزادیهای بنیادی، آزادی عقیده، آزادی رفت و آمد، آزادی زنان، آزادی بیان، آزادی ابتکار امروز مطلع می‌شویم که حتی یک سینماگر، کیوان کریمی، محکوم به شش سال زندان به اضافهٴ 223 ضربه شلاق شده است. وی متهم به تبلیغ و اهانت در یک فیلم شده است. ما به‌خاطر می‌آوریم که سینماگران دیگری نیز محکوم شده و برایشان ممنوع است که هنرشان یا کارشان را در ایران انجام دهند. ولی آنها به کارشان به‌صورت مخفی ادامه می‌دهند مانند جعفر پناهی که جایزه‌های بین‌المللی برنده شده است. این اولین نکته است. به نظر من لازم است و دوم برقراری یک سیستم قضایی مستقل است. دومین نکته که باید در مورد آن از خود سؤال کنیم این است که [رژیم ایران] از این‌که خودش مشکلی در آرام شدن درگیریها در خاورمیانه باشد، دست بردارد. دست از مداخله بردارد و نیروهایش را، نظامیانش را از سوریه، از یمن، از عراق و لبنان بیرون بکشد. دست از حمایت از رژیم دیکتاتوری در سوریه بکشد. دست از حمایت از شورشیها در یمن بردارد.

آقای رئیس‌جمهور فرانسه، این آن چیزی است که ما از شما انتظار داریم و امیدوارم که در پایان این گفتگو که مطمئناً مؤدبانه و ریاکارانه است، یک کنفرانس مطبوعاتی وجود داشته باشد و طی این کنفرانس مطبوعاتی شما همهٴ اینها را بازگو کنید و در برابر مطبوعات و افکار عمومی از روحانی در مورد شرایط داخلی کشورش و شرایطی که او در کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان ایجاد می‌کند، سؤال کنید. آقای رئیس‌جمهور اگر شما این کار را نکنید، قویاً می‌ترسم که حمایت ما از شما رنگ ببازد. آخرین توصیه، وزرای شما با عجله به ایران می‌روند. به آنها بگویید که رفتار درستی داشته باشند. رفتاری مطابق با ارزشهای جمهوریخواهانه و لاییسیته داشته باشند، حتی اگر برخی از آنها روسریهای مارک هرمس به‌سر دارند، در هر حال روسری دارند. این خانمها خجالت نمی‌کشند. این است چند جمله برای جمعبندی. من فکر می‌کنم که با توجه به این دیدار [که دومینیک عزیز که امشب داشتیم و همراه با موفقیت بود چون افراد زیادی این‌جا آمده‌اند] بسته به این دیدار است که شب قبل و شاید روز [سفر روحانی] در خیابان تظاهرات خواهیم کرد. این کار ما را به یاد خاطرات خوب می‌اندازد. زمانی که ما در برابر سایر سفارتها، سفارت شیلی و غیره، علیه دیکتاتوریها تظاهرات می‌کردیم. می‌بینیم که زمان می‌گذرد و رژیمها جاودانی نیستند. خانم رئیس‌جمهور، جرأت گفتن آنچه را که به آن امیدوار هستیم را ندارم، ولی آن را از صمیم قلب برای شما آرزو می‌کنم. با تشکر

دومینیک لوفور – نماینده مجلس ملی فرانسه
با تشکر از ژان پیر عزیز، با تشکر از همهٴ خانمها و آقایان، خانم رئیس‌جمهور بدانید که در هر حال ما با شما خواهیم بود و به تعداد بسیاری شرکت خواهیم کرد. اعم از پارلمانتر، نماینده، سناتور و شهروندان فرانسوی شرکت خواهیم کرد تا نشان دهیم که این رژیم چه جور رژیمی است و مخالفت خود را با روابطی که در آن مسألهٴ حقوق‌بشر در مرحله اول مطرح نمی‌شود اعلام می‌کنیم. بدانید که ما در مورد این‌که ایران نمی‌تواند بخشی از راه‌حل باشد، در حالی که خود مشکل است، هشدار خواهیم داد. با تشکر از شما و همان‌طور که برونو لورو گفت شما به مجلس ملی خوش آمدید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30d571ff-a17d-4329-b580-37bcd3501ace"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات