728 x 90

۵۷۶ هزار نفر از مردم غزه در یک قدمی قحطی قرار دارند

قحطی در غزه
قحطی در غزه

یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه در گزارش به شورای امنیت گفت که دست‌کم ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه، برابر یک چهارم جمعیت آن، در یک قدمی قحطی قرار دارند.

وی هشدار داد که در صورت‌ عدم انجام اقداماتی برای مهار این معضل، این قحطی «تقریباً اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

رامش راجاسینگهام، مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت: «تا زمانی که این جنگ و خطر گسترش آن به مناطق پرجمعیت جنوب غزه ادامه داشته باشد، امکان بسیار اندکی [برای مهار] این معضل وجود دارد. بنابراین ما دوباره درخواست خود برای آتش‌بس را تکرار می‌کنیم».

مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در ادامه سخنان خود به شورای امنیت گفت که از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سوء‌تغذیه حاد است و عملاً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری در نوار غزه برای زنده ماندن به کمکهای غذایی نیاز دارند که متأسفانه این کمک‌ها بسیار هم ناکافی هستند.

راجاسینگهام افزود که سازمان ملل و گروه‌های امدادی «با موانع بسیار بزرگی برای رساندن حداقل تدارکات به غزه مواجه هستند».

وی از این موانع شامل بسته شدن گذرگاهها، محدودیت‌های ارتباطاتی، روش‌های سخت بازرسی، هرج و مرج، جاده‌های تخریب‌شده و مهمات منفجر نشده نام برد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57f0d011-7bfe-4e17-9395-500c9f2d72f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات