728 x 90

۲۵ اعدام در ۸روز و وعده آخوندها برای قطع دست و اعدام بیشتر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۲۵ اعدام در ۸روز و وعده آخوندها برای قطع دست و اعدام بیشتر

 

رژیم آخوندی در وحشت از وضعیت انفجاری جامعه و برای ایجاد رعب و وحشت به اعدام‌های جنایت‌کارانه به‌شدت ادامه می‌دهد. تنها در ۸روز (۱۵ تا ۲۲تیرماه)، دژخیمان قضاییه ۲۵زندانی را اعدام کردند. روز ۲۲تیر، دو زندانی در زندان مرکزی کرج، دو زندانی در زندان دستگرد اصفهان و چهار زندانی در زندان مرکزی ایلام حلق‌آویز شدند.

روز ۲۱تیر، یک زندانی را در زندان ساری و یک جوان را به اتهام قتل یک افسر جنایتکار آگاهی، در مشهد به‌دار آویختند. روز ۲۰تیر یک زندانی در بروجرد و در همین هفته یک زندانی در تبریز حلق‌آویز شدند. روز ۱۸تیر، دو زندانی در زندان قم، روز ۱۶تیر یک زندانی در زندان زاهدان و یک زندانی در زندان نصرآباد زابل اعدام شدند.

 

روز ۱۵تیر شش زندانی در زندان گرگان، یک زندانی در ساری، یک زندانی در شیراز و یک زندانی در گچساران به‌دار آویخته شدند.

قبل از آن نیز روز ۱۲تیر یک زندانی ۶۵ساله را پس از ۱۰سال زندان در اهواز به‌دار آویختند و روز شنبه ۱۱تیر یک زندانی را پس از ۶سال حبس در زندان زابل حلق‌آویز کردند. در همین هفته یک زندانی پس از ۱۳سال حبس در زندان جلفا اعدام شد.

 

تشدید فشار بر زندانیان باعث افزایش خودکشی در میان زندانیان شده است. روز پنجشنبه ۲۳تیر، دو برادر زندانی در زندان همدان، دست به خودکشی زدند که یکی از آنها جان خود را از دست داد. روز ۱۸تیر یک زندانی محکوم به اعدام در سلول‌های انفرادی زندان قزل‌حصار، دست به خودکشی زد و جان باخت.

 

هم‌زمان آخوند محمدحسین درودی دادستان خراسان رضوی از «برخوردهای قاطع قضایی» خبر داد و گفت بدون توجه به هیاهوهای خارجی در مورد سارقان «رأی به قطع دست و حتی اعدام می‌دهیم» (سایت حکومتی همشهری آنلاین - ۲۳تیر). این در حالی است که دزدان کلان در مناصب کلیدی حکومتی و تحت حمایت سردمداران رژیم به چپاول اشتغال دارند. روزنامه حکومتی ستاره صبح ۴تیر نوشت: «بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و گزارشهای قضاییه میزان سرقت و تورم در کشور در پنج سال گذشته چهار برابر شده است!... . ایران یکی از ۱۰کشور جهان با بیشترین نرخ تورم و یکی از هشت کشور دنیا با بیشترین نرخ فلاکت است».

 

مقاومت ایران جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری برای نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام و توقف احکام جنایت‌کارانه قطع دست و ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران رژیم آخوندی در برابر عدالت به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی، فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ تیر ۱۴۰۱ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/536cf1f3-e1d9-46c3-a934-6a8f23c94afd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات