728 x 90

۱۴۰قانونگذار آمریکایی از بایدن خواستند رویکردی جامع در مقابل تهدیدهای رژیم ایران داشته باشد

مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا

۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با انتشار نامه‌یی خواستار اتخاذ «رویکردی جامع» از سوی دولت جو بایدن در مقابل تهدیدهای رژیم ایران در کنار تلاش‌ها برای احیای برجام و طیف وسیعی دیگر از مسایل امنیت ملی شدند.

این نامه توسط آنتونی براون و تیم والتز از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده و به امضای ۷۰ نماینده دموکرات و ۷۰ نماینده جمهوریخواه رسیده است.

ای بی‌سی نیوز روز ۱۹اسفند در خبری با عنوان «جمهوریخواهان به دموکراتها می‌پیوندند تا بایدن را به توافق «جامع» با ایران بکشند» با اشاره به نامه ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به بایدن رئیس جمهور آمریکا، نوشت: نامه دو حزبی؛ لحظه‌یی نادر از وحدت در چالش سیاست خارجی است.

-مایک والس نماینده کنگره از فلوریدا که به تهیه این نامه کمک کرده گفت ما از این‌که توانسته‌ایم در تعدادی از این مشکلات گردهم آییم هیجان زده هستیم. دولت را تشویق می‌کنیم تا به تمام رفتارهای بدخواهانه رژیم ایران بپردازد.

- این نامه که روز سه‌شنبه برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه ارسال شده توسط ۷۰نماینده جمهوریخواه و ۷۰نماینده دموکرات امضا شده است.

-این پیشنهادات با طرح بایدن مشترک است و خواستار توافق یا توافقها برای گفتگو جهت بازگرداندن محدودیتهای برنامه اتمی رژیم ایران، محدود کردن برنامه موشکهای بالستیک و رفتار بدخواهانه آن در سراسر خاورمیانه باشد.

- آنتونی براون نماینده دموکرات از مریلند که به امضای دموکراتها کمک کرده گفت این فعالیت منطقه‌یی شامل گروگانهای آمریکایی است که هم‌چنان آنها را بازداشت می‌کند، پشتیبانی آنها از شبه‌نظامیان در لبنان و یمن و تسلیحات آنها برای شبه‌نظامیان عراق از جمله کسانی که در هفته‌های اخیر به نیروهای آمریکایی حمله کرده‌اند.

- براون افزود ما دولت را تشویق می‌کنیم تا ببیند چگونه دموکراتها و جمهوریخواهان را در مورد موضوعی که باید ما را متحد کند سرجمع می‌کند و این مسأله مقابله با خطراتی است که ایران ایجاد کرده است.

ای بی‌سی نیوز نوشت: نامه دو حزبی نمایندگان کنگره مرزهای ایدئولوژیک میان آنها را درنوردیده و برخی نمایندگان از دو حزب را مانند نماینده آلبیو سیرز دموکرات از نیوجرسی و رئیس زیرکمیته روابط خارجی کنگره، نماینده حکیم جفریز دموکرات از نیویورک و نماینده مایک راجرز جمهوریخواه ارشد کمیته نیروهای مسلح و نماینده استیو اسکالیس جمهوریخواه از لوئیزیانا را شامل می‌شود.

- این جدیدترین نامه از کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه در نحوه برخورد با موضوع انباشت مواد انشقاق پذیر برای تولید سلاح اتمی توسط رژیم ایران است. رژیم ایران اکنون اورانیوم را به سطوح بالاتری غنی‌سازی می‌کند که آنها را به تولید سلاح اتمی نزدیکتر می‌کند.

ای بی‌سی نیوز افزود: در یک لحظه تفرقه‌انگیز سیاسی در میان حساس‌ترین و مملو از چالشهای سیاست خارجی، این یک نمونه نادر از دوجانبه‌گرایی است اما ممکن است کوتاه مدت باشد زیرا دولت به مذاکره با ایران و دیگر قدرتهای جهانی فشار می‌آورد که می‌تواند تاکتیکهای بحث برانگیزتری را شامل شود.

- با وجود هرآنچه دیده‌اید، دوطرفه بودن در دی. سی[واشنگتن] حتی در مورد موضوع مناقشه برانگیز توافق ایران به‌وجود آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97ed68f5-bf35-49de-b909-e9e9ab735a62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات