728 x 90

۱۴ اعدام در ۵روز و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی به‌ویژه زنان و ممانعت از معالجه آنان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۴ اعدام در ۵روز و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی به‌ویژه زنان و ممانعت از معالجه آنان

فراخوان به بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان و ممانعت از زجرکش کردن زندانیان سیاسی

 

دژخیمان رژیم آخوندها پنجشنبه ۲۷مرداد، ۵زندانی را در زندان یزد حلق‌آویز کردند. سه تن از قربانیان (حمید و خدارحم نارویی و سعید کشانی) از ۸سال پیش در زندان به‌سر برده‌اند. به این ترتیب شمار اعدامها در ۵روز گذشته به ۱۴نفر می‌رسد.

از سوی دیگر زندانی سیاسی مهران قره‌باغی در زندان شیبان اهواز در روزهای اخیر به کرونا مبتلا شده، وضعیت او بحرانی است و زندگی‌اش در خطر است، اما دژخیمان از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند. سایر زندانیان سه روز متوالی او را به درمانگاه زندان بردند ولی نه پزشکی در کار است و نه امکاناتی برای معالجه. مهران قره باغی که از سال۹۸ در زندان به‌سر می‌برد به‌دلیل شکنجه و شرایط زیستی فاجعه‌بار زندان از بیماری قلبی و بیماری پوستی نیز رنج می‌برد. وزارت اطلاعات مستمراً او را تحت‌فشار قرار می‌دهد که اگر علیه مجاهدین همکاری نکند اعدام خواهد شد.

روز ۲۵مرداد معصومه عسکری زندانی سیاسی در زندان فردیس کرج توسط تعدادی از زندانیان عادی که توسط رئیس زندان اجیرشده بودند تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت که سایر زندانیان سیاسی او را نجات دادند. زندانبانان به زندانیان گفته‌اند معصومه را خواهند کشت. او که در بهمن ۹۸ دستگیر و به ۵سال زندان محکوم شد، به‌شدت بیمار است اما نه‌تنها از درمان محروم است بلکه پس از تبعید به زندان فردیس کرج مستمراً مورد آزار و اذیت دژخیمان و زندانیان اجیرشده قرار دارد.

در یک تحول دیگر سعدا خدیرزاده زندانی سیاسی از هموطنان کرد روز پنجشنبه ۲۷مرداد در زندان ارومیه در اثر فشارها و شکنجه‌های شدید دژخیمان، دست به خودکشی زد که توسط هم‌بندانش نجات یافت. او به هنگام دستگیری باردار بوده و هم‌اکنون یک کودک دوماهه دارد که به همراه مادرش در زندان است. زندانبانان او را تحت‌فشار قرار داده‌اند که اعتراف کند وضعیت زندان ارومیه خوب است.

از آنجایی‌ که زجرکش کردن زندانیان سیاسی، یک روش شناخته‌شده رژیم آخوندهاست، مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اعزام یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و زندانیان بیمار و تحت شکنجه فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸مرداد ۱۴۰۱ (۱۹ اوت ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff5bad37-9333-4f74-8e16-a918667cfcb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات